အိတ္႐ႈံ႕ထဲမွ စကၠဴစုတ္ေဟာင္းမ်ား
(မင္းစိုးစံ)
(မင္းစိုးစံ)
(ယခင္အပါတ္မွအဆက္)
အခန္း(၇)
“ကၽြန္ေတာ့္အေတြ႔အႀကံဳအရ,ကၽြန္ေတာ္သိသေလာက္ေျပာရ,မယ္ဆိုရင္ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးေန႔မေရာက္ ခင္အႀကိဳညမွာ ဖီ့ဘူးေယာ္ကိုပင့္ဖိတ္ရပါတယ္၊ညဥ့္ဦးယံပိုင္းကစ,ၿပီး အာ႐ုဏ္က်င္းသည္အထိ ဖီ့ဘူး
ေယာ္ကို ေက်းဇူးဆပ္တဲ့အေနနဲ႔ ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ၾကပါတယ္၊ ကရင့္႐ိုးရာဒူရိယာပစၥည္းမ်ားနဲ႔တြဲဖက္သီ ဆိုတီးမႈတ္ထားတဲ့ ႐ိုးရာေတး ကာလေပၚေတးမ်ားကိုသာ အဓိက,ထားသီဆိုက,ခုန္ယွဥ္ၿပိဳင္ၾကပါတယ္။ ေပၚဦးေပၚဖ်ားေကာက္ႏွံစပါးကို လက္ဆုံနဲ႔ေထာင္း စေကာ(ဆန္ေကာ)နဲ႔ ျပာၿပီးဆန္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ၾက
ပါတယ္၊ အဲဒါကိုေတာ့ ဖီ့ဘူးေယာ္အတြက္ ေဆာက္လုပ္ထားတဲ့တဲနန္းေရွ႕မွာ လုပ္ၾကရတာပါ။
ႏွစ္သစ္ကူးတဲ့မနက္မွာေတာ့ ဖီ့ဘူးေယာ္နတ္သမီးကိုျပန္ပို႔ၾကရပါတယ္၊ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္က ေရာက္လာၾကတဲ့ဒုံးအဖြဲ႔ေတြအားလုံးဟာ ဖီ့ဘူးေယာ္တြက္သီးသန္႔စပ္ဆိုထားတဲ့ေတးသီခ်င္းနဲ႔အတူ က,ကြက္တခုတည္းကို သံၿပိဳင္သီဆိုၿပီး စည္းစနစ္တက်ညီညီညာညာက,ၾကရပါတယ္၊ ဒုံးဆရာမွန္ရင္ အဲဒီေတးသီခ်င္းနဲ႔ က,ကြက္ကို ဆိုတတ္က,တတ္ပါတယ္၊ အဲဒီလိုဖီ့ဘူးေယာ္နတ္သမီးကိုျပန္ပို႔ၿပီးၿပီဆို
မွ ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ားဆင္းသက္လာပုံအေၾကာင္းေတြ ကရင့္အမ်ိဳးသားႏွစ္သစ္ကူးေန႔ျဖစ္ေပၚရရွိလာ ပုံအေၾကာင္းေတြ ႐ုန္းကန္လႈပ္ရွားခဲ့ရတဲ့အေၾကာင္းေတြကို လူႀကီးသူမ,ေတြက ေျပာျပၾကပါတယ္။”
ဖူ႔ေယာင္ဟဲ့သည္ တက္ေရာက္လာသူမ်ားကို အကဲခပ္ၾကည့္လိုက္သည္၊ လူအေတာ္မ်ားမ်ားစိတ္ဝင္ တစားရွိေနသည္ဟုထင္သည္၊ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဒီဇဘၤာအားကစားပြဲမွလူလတ္ပိုင္းအခ့်ိဳ ဖူ႔
ေယာင္ဟဲ့တို႔ ေဆြးေႏြးသည့္ေနရာသို႔ ခပ္ကုတ္ကုတ္ဝင္လာသည္ကိုေတြ႔ေနရေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။
“အဲဒါေတြၿပီးၿပီဆိုရင္ ခ႐ု ဒါမွမဟုတ္ ဖါး ရ,ရာတမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပိန္းဥမွ်စ္ခ်ဥ္ေတြနဲ႔ေရာခ်က္ထားတဲ့ဟင္းတ
မယ္ရယ္၊ မေန႔ညက,လက္ဆုံနဲ႔ေထာင္းလို႔ရ,လာတဲ့ေပၚဦးေပၚဖ်ား ဆန္ကိုခ်က္ျပဳတ္ၿပီး တေပ်ာ္တပါး စုေပါင္းစားေသာက္ၾကရပါတယ္။
ေန႔လည္ဘက္မွာေတာ့ ကရင့္႐ိုးရာအားကစားနည္းေတြျဖစ္တဲ့ နဘန္းပြဲ၊ လက္ေဝွ႔ပြဲ၊ ေခ်ာတိုင္တက္ပြဲ၊
စတဲ့ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲေတြကို တေနကုန္ေအာင္ ယွဥ္ၿပိဳင္ကစားၾကပါတယ္။
ညဘက္မွာေတာ့ ေန႔လည္ဘက္က အားကစားၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ ဆုရတဲ့လူေတြ၊ ဆုရတဲ့အဖြဲ႔ေတြအျပင္
မေန႔ညက ဒုံးၿပိဳင္ပြဲမွာ ဆုရတဲ့ဒုံးအဖြဲ႔၊ ရာဓနာ.(ဆုေတာင္းသီခ်င္း)ဆုရရွိသူအဆိုရွင္၊ေစာင္းေကာက္
ၿပိဳင္ပြဲ၊ ဗ်တ္ေစာင္းၿပိဳင္ပြဲ၊ ပီဘာၿပိဳင္ပြဲ၊ ဟွိင္(ဂိန္) ၿပိဳင္ပြဲ၊ ဖြန္ဒြါၿပိဳင္ပြဲ၊ ပီခြန္ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ ဆုရတဲ့လူေတြ ကိုဆုေပးပါတယ္။
အဲဒီဆုရတဲ့ ဒုံးအဖြဲ႔ေတြ အဆိုရွင္ေတြ အတီးအမႈတ္ရွင္ေတြက၊လာေရာက္ၾကည့္႐ႈအားေပးတဲ့ ပရိႆတ္
ေတြကို ျပန္လည္ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္ၾကပါတယ္။ေနာက္ေတာ့ ဆု္အါင္လင္ လို႔ေခၚတဲ့ ကရင့္႐ိုး ရာ ၾသပြဲ
ေပါ့ဗ်ာ။
ဒီဘက္ပိုင္းမွာေတာ့သိၾကျမင္ၾကတဲ့အတိုင္း အေနာက္တိုင္းေခတ္ေပၚေတးဂီတေတြနဲ႔ စတိတ္႐ႈိးေတြ
ဘာေတြနဲ႔ လုပ္လာၾကတာမ်ားပါတယ္။
ဒါကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္သိသေလာက္ေျပာျပတာပါ ေနရာေဒသ,နဲ႔အခ်ိန္အခါ အေျခအေနေပၚလိုက္ၿပီး လုပ္ၾကကိုင္ၾကတာမ်ိဳးလည္းရွိႏိုင္ပါတယ္။”
ဖူ႔ေယာင္ဟဲ့ေျပာအၿပီး ထိုင္မည္ျပဳလိုက္စဥ္ လူတေယာက္က
“အားေတာ့နာပါရဲ့ တခုေတာ့ရွိပါတယ္ ဟိုဒင္းေလ နတ္ဆိုေတာ့ဗ်ာ က်ဳပ္တို႔စာသင္ေက်ာင္းေရွ႕မွာ လုပ္ ဘို႔ကေတာ့ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး၊ နတ္တို႔႐ိုးရာတို႔ဆုိတာကို က်ဳပ္တို႔ကလိုလားတာမဟုတ္ဘူးဗ်၊ အဲဒီေတာ့ဗ်ာ အဲဒီအစီအစဥ္ကို က်ဳပ္တို႔သေဘာမတူႏိုင္ဘူး”
“အဲဒီအတြက္ဘာမွစိတ္မပူပါနဲ႔၊ မစိုးရိမ္ၾကပါနဲ႔၊ ကၽြန္ေတာ္ေစာေစာပိုင္းကေျပာခဲ့သလို ယဥ္ေက်းမႈအ တီးအမႈတ္ေတြနဲ႔ ဖီ့ဘူးေယာ္ကို ပူေဇာ္ကန္ေတာ့မွာဆိုေတာ့ ယဥ္ေက်းမႈစင္ျမင့္ရွိတဲ့ေနရာမွာ ျပဳလုပ္ မွာျဖစ္ပါတယ္။”
ထိုအခါ ႏိုင္ငံျခားဘာသာစကားကို အေတာ္အတန္ေျပာႏိုင္ ေရးသားႏိုင္သည့္ လူတဦးက ဤသို႔ဆိုျပန္
သည္။
“ေမာင္ေက်ာ္ဖူ႔ေယာင္ဟဲ့ခင္ဗ်ား ဗမာလိုေတာ့ကၽြန္ေတာ္ေကာင္းေကာင္းမေျပာတတ္ပါဘူး၊ ကၽြန္ေတာ့္ ပေထြးဆိုရင္”
ေဘးနားကလူတေယာက္က ဗမာဘာသာျဖင့္ ပေထြးမဟုတ္ဘူး ေမြးစားအေဖ ဟုေျပာရန္သင္ေပးေန
၏။
“အဲ…အဲ… မွားသြားလို႔ ကၽြန္ေတာ့္ေမြးစားအေဖဆိုရင္ မေကာင္းတဲ့အယူအဆ,ကိုစြန္႔လႊတ္ၿပီး ေကာင္း
မြန္တဲ့ အယူအဆ,ေတြနဲ႔ အသက္တာကိုေျပာင္းလြဲ အသက္ရွင္ဘို႔အျမဲတမ္းဆိုဆုံးမ,ေလ့ရွိပါတယ္၊
ဒီေတာ့ အခုေလးတင္ေျပာသြားတဲ့ အယူအဆ,ျဖစ္တဲ့ နတ္ေတြဘာေတြကို နားမေထာင္ေတာ့ပဲ ကၽြန္ ေတာ္တို႔ကရင္အမ်ိဳးသားအမ်ိဳးသမီးေတြ ေခတ္မွီတဲ့စနစ္ကေလးနဲ႔သြားၾကမယ္ဆိုရင္ အမိ်ဳးသားစည္း လုံးညီညြတ္ေရးအတြက္ အလားအလာေကာင္းတခု ျဖစ္လာႏိုင္စရာအေၾကာင္းမရွိဘူးလားခင္ဗ်ာ။
ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ႐ိုးရာနတ္စားတာတို႔ဘာတို႔ဆိုတာက ေဟာင္းႏြမ္းေနတဲ့အယူအဆ,ေတြ
မဟုတ္လား?”
ထိုပုဂၢိဳလ္ေျပာသြားသည့္စကားမ်ားတြင္ မိမိတို႔ကရင္အမ်ိဳးသားတို႔၏ ဘဝျဖစ္စဥ္ကိုမ်က္ေျချပတ္ေနသူ တဦးျဖစ္ေနသည္မွာေသျခာလွသည္၊ သို႔တည္းမဟုတ္ မ်က္ေျချပတ္သြားရန္ႀကိဳးစားအားထုတ္ခ်င္ပုံ
ရ,သည္၊ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဗမာမ်ားေခၚဆိုသည့္ နတ္စားသည္ဆိုသည့္ေဝါဟာရကိုလည္း
ေကာင္း ႐ိုးရာဟူသည့္ေဝါဟာရကိုလည္းေကာင္း ကရင္တေယာက္ျဖစ္ပါလွ်က္ ကရင္ဘာသာျဖင့္
ေခၚဆိုသုံးႏႈံး သည့္အနက္ကိုလုံးဝနားမလည္သည့္အျပင္ နားလည္ရန္ႀကိဳးစားလိုစိတ္လုံးဝမရွိေသာ
ေၾကာင့္ ထိုသို႔ေသာစကားမ်ိဳးကို လူေရွ႕သူေရွ႕၌ ေျပာဆိုေနျခင္းျဖစ္တန္ရာသည္။
တိုးတက္ေခတ္မွီျခင္းဆိုသည္ကို ထုိသူမည္သို႔နားလည္သေဘာေပါက္သည္ကိုေတာ့ ဖူ႔ေယာင္ဟဲ့ မ
ေတြးတတ္၊ ေသျခာသည္မွာ တိုင္းတပါးအမ်ိဳးသားစာေပကို ေလ့လာသင္ၾကားထားလာရာမွ ထုိတိုင္း သားတို႔၏ဓေလ့စ႐ိုက္မ်ားကို္ မိမိတို႔ကရင္အမ်ိဳးသားထုအတြင္း ခၽြတ္စြပ္လိုက္နာက်င့္သုံးေစေရးအလို႔
ငွာ မုိက္မဲျခင္းႀကီးစြာျဖင့္ ႀကိဳးစားပုံေဖၚသြတ္သြင္းေနသည္ဟု ဖူ႔ေယာင္ဟဲ့ေကာက္ခ်က္ခ်လိုက္မိသည္။
ဖူ႔ေယာင္ဟဲ့သည္ အေျခအေနကိုအကဲခပ္လိုက္သည္၊ အားလုံးသည္ဖူ႔ေယာင္ဟဲ့ ျပန္လည္ေခ်ပ,မည့္စ ကားလုံးမ်ားကို ၾကားခ်င္ေနပုံရ,သည္။
“ ဒီမိုကေရစီရဲ့သေဘာသဘာဝအရ,ဘယ္သူမဆိုလြတ္လပ္စြာ သေဘာထားကြဲလြဲပုိင္ခြင့္ရွိပါတယ္၊ ဒီ လိုေျပာလိုက္တဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ဘာကိုဆိုလိုတယ္ဆိုတာ ခင္ဗ်ားသေဘာေပါက္မွာပါ၊ ဒါေၾကာင့္ တိုးတက္ေခတ္မွီတယ္ဆိုတဲ့အပိုင္းကိုလည္း ဆက္မေဆြးေႏြးခ်င္ေတာ့ပါဘူး၊ ႏွစ္သစ္ကူးအတြက္ ေဆြးေႏြးၾကတာက ပိုေကာင္းမယ္ထင္ပါတယ္”
“ ဟုတ္ပါတယ္ အခုကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာက လမ္းေၾကာင္းလြဲမလိုလိုျဖစ္ေနပါၿပီ”
အေဝးေရာက္အဖြဲ႔ဝင္တဦးလည္းျဖစ္ ကရင့္အမ်ိဳးသားႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္ ျဖစ္ေျမာက္ေရးေကာ္မီတီ၏ ဥကၠဌလည္းျ့ဖစ္သူက
“ ဟုတ္ကဲ့ ဒီကေန႔အထိ ကၽြန္ေတာ္ဘက္က,ေဆာင္ရြက္ၿပီးစီးသြားတာေတြကို အစီရင္ခံတင္ျပရမယ္
ဆိုရင္ အေရးႀကီးပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ အထူးဖိတ္ၾကားျခင္းခံထားရေသာ ဧည့္သည္ေတာ္မ်ားထံသို႔ အခန္းအ နားအစီအစဥ္မ်ားႏွင့္တကြ ဖိတ္စာမ်ားပူးတြဲေပးပို႔မႈ ၿပီးစီးသြားျခင္း၊ အျခားေဒသ,မွေပးမည္ဟုဂတိျပဳ ထားသည့္ေငြေၾကးမ်ား အျမန္ဆုံးေပးပို႔ရန္ အေၾကာင္းၾကားမႈၿပီးစီးသြားျခင္း၊ ပြဲေတာ္ကို ေအးေအးခ်မ္း ခ်မ္းျပဳလုပ္ႏိုင္ေရးအတြက္ ၾကက္ဒူးဆစ္ရြာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးႏွင့္တကြ ဆိုင္ရာပိုင္ရာမ်ားထံသို႔ က်င္းပ,
မည့္ေနရာ အခ်ိန္ ေန႔ရက္ တို႔ကို ေပးပို႔ၿပီးစီးသြားၿပီျဖစ္ပါတယ္၊ေနရာကေတာ့အခုကၽြန္ေတာ္တို႔အစည္း အေဝးလုပ္ေနတဲ့ စာသင္ေက်ာင္းမွာပဲျဖစ္ပါတယ္”
သတင္းႏွင့္ျပန္ၾကားေရးဌာန တာဝန္ခံဘက္သို႔ ဖူ႔ေယာင္ဟဲ့ ငဲ့ၾကည့္လိုက္ရာ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ ငါ့အလုပ္ ငါသိပါတယ္ကြာ ဟူသည့္အၿပံဳးမ်ိဳးၿပံဳးလွ်က္ အစည္းအေဝးကာလတေလွ်ာက္ ေရးမွတ္ထားသည့္စာ ရြက္စာတမ္းမ်ားကို ၎၏အိတ္႐ႈံ႕ထဲမွ ထုတ္ယူေနပါေတာ့သည္။
အခန္း(၈)
“သားႀကီး ထမင္းစားမယ္ေဟ့ ”
အေဖက ဖူ႔ေယာင္ဟဲ့ကိုလွမ္းေခၚရင္း ထမင္းပူပူေပၚသို႔ ငါးပိရည္မ်ားဆမ္းေန၏၊ အေမကမွ်စ္ျပဳတ္ကို အခြံႏႊာေနရင္းမွ ဤသို႔ဆိုလုိက္၏
“အင္ဥေၾကာ္ရ,ၿပီလားမသိဘူး၊ တခ်က္ေလာက္ၾကည့္လိုက္ပါဦး၊ ရ,ရင္ပန္းကန္လုံးထဲခပ္ထည့္လိုက္”
မီဖိုေပၚရွိ ဒယ္အိုးထဲတြင္ ၾကက္သြန္နီႏိုင္ႏိုင္ျဖင့္ေၾကာ္ထားသည့္ စားခ်င္စဘြယ္ေမႊးႀကိဳင္ေနသည့္ အင္ဥေၾကာ္ကို သစ္သားေယာက္မ,ျဖင့္ေမႊေနရင္းမွ ဖူ႔ေယာင္ဟဲ့သည္ ကဗ်ာတပုဒ္ကို စိတ္ထဲမွ မႈန္းျခယ္လိုက္ရင္း ကဗ်ာေခါင္းစဥ္ကို စိတ္ကူးျဖင့္ေပးလိုက္၏ ေခါင္းစဥ္မွာ………
ဏိင္းထင္းသင့္ရာ.ဓနာ(ႏွစ္သစ္ကူးဆုေတာင္း) ျဖစ္ပါသည္။
မင္းစိုးစံ
အေဝးေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး
0 comments:
Post a Comment