By မသိဂႌထုိက္
တနဂၤေႏြ, 06 မတ္ 2011
ကမၻာ့ေရနံေစ်းနဲ႔အညီ ျမန္မာျပည္တြင္းက ေလာင္စာဆီ ေစ်းႏႈန္းေတြလည္း လုိက္ၿပီး ျမင့္တက္လာတာေၾကာင့္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းနဲ႔ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းေတြကို တိုက္႐ိုက္ ထိခိုက္ေစတယ္လို႔ ခရီးသြား လုပ္ငန္းရွင္ေတြက ေျပာပါတယ္။ ျမင့္တက္လာတဲ့ ေရနံေစ်းနဲ႔အတူ ျပည္တြင္းမွာ ဓာတ္ဆီ၊ ဒီဇယ္ကလည္း လိုသေလာက္ ၀ယ္ယူမရတာေၾကာင့္ သြားေရးလာေရးမွာလည္း အခက္အခဲေတြ ရွိေနၾကရတယ္လို႔ ေဒသခံေတြက ေျပာၾကပါတယ္။ ေလာင္စာဆီေစ်း ျမင့္တက္လာတာေၾကာင့္ ျပည္တြင္း စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးေတြမွာ ထိခိုက္ေနၾကရတာေတြကို မသိဂႌထိုက္က စုစည္း တင္ျပထားပါတယ္။
ကမၻာ့ ေလာင္စာဆီေစ်းႏႈန္းက ၿပီးခဲ့တဲ့ သီတင္းပတ္က ၂ ႏွစ္အတြင္း အျမင့္ဆံုး ေစ်းအျဖစ္ စံခ်ိန္တင္ ျမင့္တက္သြားပါတယ္။ ဒီအတြက္ေၾကာင့္ ကမၻာတလႊားက ခရီးသြားလုပ္ငန္းေတြနဲ႔ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းေတြ အခက္အခဲေတြ ႀကံဳေတြ႕ေနၾကရပါတယ္။
ျမန္မာျပည္တြင္းမွာလည္း ေလယာဥ္လက္မွတ္ေတြ ၁၀ ေဒၚလာကေန ေဒၚလာ ၂၀ ေလာက္အထိ တက္သြားခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းအတြင္း ခရီးသည္တင္ ကားေတြလည္း မူလေစ်းႏႈန္းထက္ ၁၀% ကေန ၂၀% အထိ တက္သြားခဲ့တယ္လို႔ ျပည္တြင္း ခရီးသြားလုပ္ငန္း တာ၀န္ခံတဦးက ေျပာပါတယ္။
“အခုကေတာ့ Fuel Surcharge ေတြကေတာ့ အထုိက္အေလ်ာက္ ရွိေနပါတယ္။ Average အားျဖင့္ ၁၀ ေဒၚလာ၊ ေဒၚလာ ၂၀ ေပါ့။ Prepaid Tour ေတြက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ထပ္ၿပီး ေတာင္းလို႔မရဘူး။ ေတာင္းလို႔မရေတာ့ က်ေနာ္တို႔ Service ရတဲ့အထဲကပဲ ေပးရတာေတြ၊ တခ်ဳိ႕ကိစၥေတြက်ရင္လည္း အ႐ႈံးခံ လုပ္ရတာေတြလည္း ရွိတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ Term အတြက္ေတာ့ ေလယာဥ္လက္မွတ္ခေတြ ေစာေစာ ထြက္လာရင္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ ျပန္ေရာင္းလို႔ရတာေပါ့။ မထြက္ရင္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ လုပ္ရကုိင္ရတာ ခက္တာေပါ့။ အခုဟာ High Season Tourists ေတြက အကုန္မထြက္ေသးဘူး ျဖစ္ေနတာေပါ့။ Airline ေတြကလည္း အေျခအေန ေစာင့္ၾကည့္ေနတဲ့သေဘာ ရွိတာေပါ့။”
ကားခ၊ ေလယာဥ္လက္မွတ္ခေတြနဲ႔အတူ တျခား စရိတ္စကေတြပါ လုိက္ပါ ျမင့္တက္လာတာပါ။ အစားအေသာက္ေစ်းႏႈန္း၊ ဟိုတယ္စရိတ္ စတာေတြပါ လုိက္ပါ ျမင့္တက္လာတဲ့အတြက္ အခု ေလာင္စာဆီ ေစ်းႏႈန္းေတြ ျမင့္တက္လာမႈေၾကာင့္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းေတြကို တိုက္႐ိုက္ ထိခိုက္ေစတယ္လု႔ိ သူက ေျပာပါတယ္။
“အခုဟာ ေလယာဥ္လက္မွတ္တင္ မကဘူး၊ Road Transport မွာလည္း ကားခေတြက ၁၀% ကေန ၂၀% ေလာက္ထိ တက္တဲ့သေဘာ ရွိပါတယ္။ ဆီေစ်းေတြက တက္ေတာ့။ အဲေတာ့ အဲဒါက ပုိဆုိးပါတယ္။ Food Cost ေတြလည္း တက္လာႏုိင္တာေပါ့၊ Transport တက္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္။ အဲေတာ့ စားေသာက္စရိတ္ေတြလည္း တက္လာႏုိင္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ Tourism မွာေတာ့ ဒီဟာေတြက Direct Impact ေတာ့ ျဖစ္လာမယ္ေပါ့။”
ေလာင္စာဆီ ေစ်းႏႈန္းေၾကာင့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ ထိခုိက္ရသလို ျပည္တြင္း သြားလာေရးမွာလည္း အခက္အခဲေတြ ရွိေနပါတယ္။ အစိုးရနဲ႔ ပုဂၢလိက ဓာတ္ဆီ အေရာင္းဆိုင္ေတြကေန ေရာင္းခ်ေပးေနတဲ့ ေစ်းထက္ ၂ ဆနီးပါးနဲ႔ ျပင္ပေလာင္စာဆီ ေစ်းကြက္မွာ အေရာင္းအ၀ယ္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေလာင္စာဆီ ေစ်းႏႈန္းေတြ ျမင့္တက္လာတဲ့ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ တရား၀င္ ေလာင္စာဆီ အေရာင္းဆိုင္ေတြကလည္း ကားတစီးကို ေရာင္းခ်ေပးတဲ့ ခြဲတမ္းကို ေလွ်ာ့ခ်လိုက္ပါတယ္။
ကားတစီးအတြက္ တရက္ကုိ ဓာတ္ဆီ၊ ဒီဇယ္ ၂ ဂါလံႏႈန္း ေရာင္းခ်ေပးပါတယ္ ဆုိေပမဲ့ ဒီလို ၀ယ္ယူရရွိႏုိင္ဖို႔ ၇ နာရီေလာက္ အခ်ိန္ေပး ေစာင့္ဆိုင္း တန္းစီၾကရတယ္လို႔ မႏၲေလး ေဒသခံတဦးက ေျပာပါတယ္။
“ဆုိင္တဆုိင္ကို အနည္းဆုံး ကားအစီး ၂၀၀ ၀န္းက်င္ေလာက္ကို ရွိတယ္ဗ်။ ဆုိင္ေတြကလည္း ၁၀၀ ေက်ာ္ေလာက္ ရွိေနၿပီ။ ၅ နာရီေလာက္က စီတာ ေန႔လယ္ ၁၂ နာရီ ၁ ခ်က္ေလာက္မွ ရတာ။ အခုကေတာ့ မတက္ေသးဘူးေပါ့၊ ကုမၸဏီက ၂,၅၀၀ နဲ႔ ေရာင္းေနေသးတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ဆီရဖုိ႔က သိပ္ခက္သြားၿပီ။ အခု လမ္းေပၚမွာလည္း ဆီေရာင္းခြင့္ မေပးေတာ့ဘူး။ အရင္တုန္းကေတာ့ လမ္းေပၚမွာ ေရသန္႔ဘူးေလးနဲ႔ ေရာင္းေတာ့ ဆုိင္ကယ္သြားရင္ ဟုိနားဒီနား ဆီျပတ္ရင္ ထည့္လို႔ လြယ္တာေပါ့ဗ်ာ။ အခုေတာ့ စည္ပင္သာယာရ ဖမ္းမယ္ ဆီးမယ္လို႔ ေၾကညာလုိက္ေတာ့ အဲဒီဆီဆုိင္ပါ ေပ်ာက္သြားလို႔ က်ေနာ္တုိ႔ ဆုိင္ကယ္ေတြက လမ္းမွာ ဆီျပတ္ရင္ေတာင္ ဆီရွာရ ခက္သြားတာေပါ့။”
မႏၲေလးၿမိဳ႕မွာေတာ့ အရင္က ကားတစီးအတြက္ ဆီ ၈ ဂါလံ ေရာင္းခ်ေပးေနတာကို အခု ၆ ဂါလံပဲ ေရာင္းခ်ေပးေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕မွာဆိုရင္ေတာ့ အရင္ ကားတစီး ၄ ဂါလံ ေရာင္းခ်ေပးေနရာက အခု ၂ ဂါလံပဲ ေရာင္းခ်ေပးေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
လက္ရွိ အစိုးရနဲ႔ ပုဂၢလိက ေလာင္စာဆီ အေရာင္းဆိုင္ေတြက ဓာတ္ဆီတဂါလံ ၂,၅၀၀ က်ပ္ႏႈန္းနဲ႔ ေရာင္းခ်ေပးေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပင္ပ တရားမ၀င္ ေစ်းကြက္မွာေတာ့ ဓာတ္ဆီတဂါလံ ၄,၀၀၀ က်ပ္ႏႈန္းနဲ႔ ဒီဇယ္ဆီ တဂါလံကို ၄,၈၀၀ က်ပ္ႏႈန္း ေရာင္းခ်ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တရားမ၀င္ ေစ်းကြက္မွာလည္း ေလာင္စာဆီ လိုသေလာက္ မရတဲ့ အေနအထားမွာ ရွိေနတယ္လို႔ ေဒသခံေတြက ေျပာၾကပါတယ္။
စစ္အစိုးရက ေလာင္စာဆီေစ်းကို ၂၀၀၅ ခုႏွစ္က တဂါလံ ၁၆၀ က်ပ္ကေန ၁,၅၀၀ က်ပ္ကို ႐ုတ္တရက္ ေစ်းႏႈန္း တုိးျမႇင့္လုိက္ပါတယ္။ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္မွာေတာ့ တဂါလန္ ၁,၅၀၀ က်ပ္ကေန ၃,၀၀၀ က်ပ္ကို တရားဝင္ မေၾကညာဘဲ ေစ်းႏႈန္းျမႇင့္လိုက္တဲ့အတြက္ ျပည္တြင္း ခရီးသြားလာေရးနဲ႔ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးမွာ အခက္အခဲေတြနဲ႔ ႀကံဳခဲ့ၾကရၿပီးေတာ့ ေလာင္စာဆီေစ်းႏႈန္း က်ဆင္းေရး ေတာင္းဆို ဆႏၵျပပြဲေတြနဲ႔ ေနာက္ဆက္တြဲ ေရႊ၀ါေရာင္ သံဃာ့လႈပ္ရွားမႈ တရပ္လည္း ေပၚေပါက္ခဲ့ဖူးပါတယ္။
Find this article at:
http://www.voanews.com/burmese/news/myanmar-fuel-price-117486598.html
0 comments:
Post a Comment