+လာေရာက္ၾကသူမ်ားအားလုံး ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ

+ရင္းႏွီးခ်စ္ၾကည္စြာျဖင့္

+မင္းစိုးစံ(အေဝးေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)

+ရွင္မဟာသီလဝံသ ၏ ကဗ်ာ

+ငါသာငါထက္ မာန္မတက္ႏွင့္

+အထက္ေနမင္း ေလးကြၽန္းခ်ဥ္းလည္း

+မလင္းတိမ္တိုက္ တစ္ကြၽန္းမိုက္၏

+ႏိႈင္းလိုက္သည္သာ ဤအရာကို

+ပညာရွိက သတိရလိ႔မ္။

+(ရွင္မဟာသီလဝံသ)

Sunday, May 1, 2011

အဓိပၸါယ္ေကာက္ျခင္း

Source Photo from http://www.google.com/images

အဓိပၸါယ္ေကာက္ျခင္း
(မင္းစိုးစံ)

ေျပာမယ္ေျပာမယ္နဲ႔ မေျပာျဖစ္ခဲ့တာ ၾကာလွေပါ့။ ဘာရယ္ေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ အေခၚေ၀ၚတခုကို အဓိပၸါယ္ ေကာက္တဲ့အခါ အလြဲလြဲအေခ်ာ္ေခ်ာ္ျဖစ္ၾကရတဲ့ အေၾကာင္းေတြပါ။ က်ဳပ္ငယ္ငယ္တုန္းက ၾကားဘူးတဲ့ တိုင္း ရင္းသားေတြရဲ့ အေျပာအဆိုနဲ႔အဓိပၸါယ္ေကာက္ပုံေလးေတြအေၾကာင္း ေရးျပခ်င္ပါတယ္။

ကရင္နီတေယာက္နဲ႔ စေကာကရင္တေယာက္ သူတို႔ေတာလည္သြားၾကေတာ့ ကရင္နီက ရုတ္တရက္ ေဘာ္သို ေဘာ္သို လို႔ေအာ္ေျပာေတာ့ စေကာကရင္က သစ္ပင္ေပၚေျပးတက္ပါေလေရာတဲ့၊ ေဘာ္သို ဆိုတာက ကရင္နီ လိုအဓိပၸါယ္က မွ်စ္ ျဖစ္ေပမယ့္ စေကာကရင္လိုက က်ား ဆိုေတာ့ဗ်ာ သစ္ပင္ေပၚေျပးတက္ေတာ့တာေပါ့။

ေနာက္တခုက ဗမာနဲ႔ရခိုင္။ ရုပ္ရွင္ၿပီးလို႔ရုံထဲက အထြက္ အမ်ိဳးသမီးတေယာက္ သူ႔ေျခေထာက္ကိုအနင္းခံရလို႔ ေအာ္ေတာ့ သူ႔ေဘးနားက အမ်ိဳးသမီးရဲ့ခ်စ္သူရည္းစားဗမာအမ်ိဳးသားက ေဟ့ဘာျပဳလို႔ေျခေထာက္ကို နင္းတာ လဲ လို႔ေမးေတာ့၊ ရခိုင္အမ်ိဳးသားက မိုက္လို႔နင္းတာပါ လို႔ျပန္ေျပာသတဲ့ အဲဒီမွာ ေနာင္ဂိ်န္ခ်ၾကေတာ့တာေပါ့။

ရခိုင္လို ေမွာင္တယ္ဆိုတာကို မိုက္တယ္ လို႔ေျပာတယ္ဆိုတာ သိရပါတယ္။ ဒီမိန္းကေလးသိပ္မိုက္တာပဲ။ ဒီေဆာ္ေလး သိပ္မိုက္တာပဲ။ အဲဒါက်ဳပ္တို႔ေခတ္တုန္းက အခုက်ေတာ့ လန္းတယ္ ဆိုလားဘာဆိုလား၊ မုိက္တဲ့ အသုံးအႏႈန္းနဲ႔လန္းတဲ့အသုံးအႏႈန္းက လန္းတဲ့အသုံးအႏႈန္းကပိုမိုက္တယ္။ ပိုႀကိဳက္တယ္။ မိုက္တယ္ဆိုတာက တကယ့္စကားလုံးမွာလဲ မမိုက္ဘူး။ အဲေလ မေကာင္းဘူး။ ရခိုင္လိုက်ျပန္ေတာ့လဲ ေမွာင္တယ္ဆိုေတာ့။ လန္း တာေလးပဲေကာင္းတယ္။ လန္းလန္းဆန္းဆန္းေလးေပါ့ဗ်ာ။ခုေခတ္လူငယ္ေတြ စကားလုံးေရြးတာေတာ္တယ္။

အဲဒါေတြကိုေရးျပလိုက္ေတာ့ တိုင္းရင္းသားေတြရဲ့ အဓိပၸါယ္ေကာက္လြဲၾကပုံေတြကို တမင္တကာေဖၚျပေရးျပ ေနတာမဟုတ္သလို ဗန္းစကားေတြကို နားလည္လြန္းလို႔ေတာ့မဟုတ္ဘူး။ မွတ္မိသေလာက္ေလးျပန္ေရးျပေန တာပါ၊ က်ဳပ္တို႔တုန္းက သြားမယ္ဆိုလ်င္ ဒိုးမယ္၊ ယြန္းမယ္။ မေၾကနပ္တဲ့လူကို တိုက္ခိုက္မယ္ဆိုလ်င္ ႏႊာမယ္၊ ၿဖဲမယ္၊ ဝုန္းမယ္။ အၾကမ္းပတမ္းလုပ္မယ္ဆိုလ်င္ အဲလိုဗန္းစကားေတြနဲ႔ေျပာၾကတာ။ခုေခတ္ေတာ့ မသိ။

ျမန္မာေက်ာင္းသားစခန္းထဲက်ေတာ့ နည္းနည္းေလး ေခါင္းမာမာနဲ႔အင္တင္တင္ ကလန္ကဆန္လုပ္ခ်င္တဲ့ က ေလးဆိုလ်င္ နဖုန္ခါမယ္၊ နားပန္က်င္းတာကိုေျပာတာ။ ပုလိပ္ကို ၾကြက္လို႔ေခၚတယ္။ သူ႔အဓိပၸါယ္နဲ႔သူဆိုေတာ့ တစိမ္းေတြနားမလည္ၾကဘူး၊ တျခားေနရာမွာသုံးတဲ့စကားဝွက္ဆိုလ်င္လည္း ေတာက္တက္၊နီလာ၊သၾကားသီး လင္းယုန္၊ငါးရံ့၊ခရမ္းခ်ဥ္သီး၊ခရမ္းသီး၊ရထား၊ကမာ၊သၾကားဥ၊မႏွဲေလးစသည္ျဖင့္သုံးတတ္ၾကတယ္၊ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။

ကရင့္ေတာ္လွန္ေရးနယ္ေျမထဲမွာက်ေတာ့ စကားဝွက္ေတြအေတာ္မ်ားမ်ားသုံးၾကတာရွိတယ္။ အဲဒီထဲက အခ့်ိဳ ကိုနည္းနည္းေရးျပမယ္ဗ်ာ။ ဟိုးလြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္လေလာက္က ဒီေကဘီေအနဲ႔ေကအင္န္ယူတို႔ ပူးေပါင္းၿပီး နယ္စပ္ ကရြာတရြာကို ဝင္တိုက္ေတာ့ သတင္းယူတဲ့သတင္းေထာက္က ေကအင္န္ယူကို ေဒသခံနဲ႔ဗမာစစ္တပ္က ငေပြး လို႔ေခၚပါတယ္ဆိုၿပီး မွတ္ခ်က္ေပးေျပာသြားတာကိုၾကားလိုက္ရပါတယ္။

ဟုတ္ကဲ့ ငေပြးေျပာလို႔ စိတ္နာနာနဲ႔ ဒီအေၾကာင္းကို ေရးျဖစ္သြားတာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး၊ သတင္းေထာက္တ ေယာက္အေနနဲ႔ သတင္းတခုကိုတင္ဆက္ရာမွာ ဘက္မလိုက္ဘို႔အေရးႀကီးပါတယ္၊ ဆိုလိုခ်င္တာက ကရင့္ ေတာ္လွန္ေရးတပ္ကို ဗမာစစ္အစိုးရနဲ႔ ေဒသခံေတြက ငေပြးလို႔ေခၚတယ္ဆိုလ်င္ ဗမာစစ္တပ္ကို ေတာ္လွန္ေရး တပ္နဲ႔ အရပ္သားေတြက ဘယ္လိုေခၚသလဲဆိုတာကို ေလ့လာၿပီးပူးတြဲတင္ျပ မွတ္ခ်က္ေပးေျပာဆိုမွသာ ၾကား ေနဘက္မလိုက္သတင္းျဖစ္မွာပါ။ ေနာက္တခုက ဒီအေခၚအေဝၚေတြဆိုတာကလည္း အခုမွစ ေခၚခဲ့ၾကတာမ ဟုတ္ေလေတာ့ စိတ္နာစရာ ဘာအေၾကာင္းမွ်မရွိပါဘူး။

ဒီေတာ့ တိုတိုနဲ႔လိုရင္းကိုပဲေရးပါ့မယ္၊ ဗမာစစ္အစိုးရတပ္ကို က်ဳပ္တို႔ကရင့္ေတာ္လွန္ေရးသမားေတြက ထြီးဖလူ လို႔ေခၚေၾကာင္း သတင္းေထာက္ႀကီးကိုသိေစလိုပါတယ္။ ေနာက္ေနာင္သတင္းေပးပို႔လို႔ တခုခုကိုမွတ္ခ်က္ခ် ေျပာဆိုမယ္ဆိုလ်င္ ၾကားေနဘက္လိုက္တဲ့သတင္းမ်ိဳးမျဖစ္ေအာင္သတိထားဘို႔လိုလိမ့္မယ္ထင္လို႔ပါ။

ဟုတ္ၿပီ အဲဒီလို အေကာင္အေလာင္ေတြနဲ႔ဘာေၾကာင့္ ကရင့္ေတာ္လွန္ေရးသမားေတြက ခိုင္းႏႈိင္းေခၚဆိုရသလဲ ဆိုတာကို အေကာင္အေလာင္ေတြရဲ့ အမူအက်င့္ ေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တတ္သေလာက္မွတ္သေလာက္ေလး ေျပာျပပါ့မယ္။

(ထြီးဖလူ-ပိုးကရင္) (ထြိပလု-စေကာကရင္) (ေခြးရူး-ဗမာ) =(ဗမာစစ္တပ္)=(ဗမာ့တပ္မေတာ္)

ေခြးရူးဆိုတာ သိတဲ့အတိုင္းပဲရူးေနတာဆိုေတာ့ အေကာင္းအဆိုးဘာမွ်မခြဲျခားတတ္္ေတာ့ပါဘူး၊ အျမင္အာရုဏ္ အသိတရားေတြ ကင္းလြတ္ၿပီး အားလုံးကိုကိုက္ခဲတတ္ပါတယ္။သစ္ရြက္ သစ္ခက္မွန္းမသိ၊ သစ္တုံး သစ္ပင္ မွန္းမသိ အဲဒီလို သူသြားေလရာတေလွ်ာက္ ေတြ႔သမွ် မိသမွ်အရာဝတၳဳေတြကို ကိုက္ျဖတ္ဖ်က္ဆီးတတ္လို႔ ကရင္ေဒသခံေတြနဲ႔ေတာ္လွန္ေရးသမားေတြက ဗမာ့တပ္မေတာ္ကို ေခြးရူးလို႔ေခၚေၾကာင္းပါခင္ဗ်ား။

အဲဒါေၾကာင့္ပဲ တိုင္းရင္းသားေဒသကို စစ္ဆင္ရာမွာ ျပည္သူလား ရန္သူလား မခြဲျခားတတ္ေတာ့ပဲ အႏိုင္က်င့္ ရက္စက္ယုတ္မာ ရိုင္းျပေစာ္ကားေနတာ ေခြးရူးဆိုတဲ့အမူအက်င့္အတိုင္းျဖစ္ေလေတာ့ ေခြးရူးဆိုတဲ့အေခၚအ ေဝၚဟာ ဘာမွ်ပေဟဠိျဖစ္စရာအေၾကာင္းမရွိပါဘူး။အခုဆို ျပည္တြင္းအထိ ေပၚေပၚထင္ထင္ မိုက္ရိုင္းေနတာ။

ကရင့္ေတာ္လွန္ေရးတပ္မေတာ္ကိုေခၚတဲ့ ငေပြးဆိုတဲ့အေခၚမွာေတာ့ နည္းနည္းေခါင္းရႈတ္စရာျဖစ္ေနပါတယ္၊
ငေပြးဆိုေတာ့ အရည္ျပားေရာဂါျဖစ္တဲ့ေပြးနဲ႔ အေကာင္အေလာင္ေပြးကို မခြဲျခားတတ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ကရင့္ ေတာ္လွန္ေရးတပ္မေတာ္သားေတြမွာပဲ ယင္ေကာင္မနားတဲ့ စိမ္းစားငါးပိစားၿပီး ေပါင္ၿခံနဲ႔တင္ပါးေတြမွာ ေပြးေတြေပါက္လို႔ ငေပြးလို႔အေခၚခံရသေယာင္ေယာင္ ေတာ္လွန္ေရးကဗ်ာရွည္တပုဒ္မွာ ဖတ္လိုက္ရပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ေပြးေပါက္တယ္ဆိုတာ တကိုယ္ရည္သန္႔ရွင္းမႈမလုပ္တဲ့ မလုပ္ႏိုင္တဲ့လူမွန္သမွ်ေပြးေပါက္ႏိုင္ပါ တယ္ ဗမာ့တပ္မေတာ္သားပဲျဖစ္ျဖစ္ ကရင့္တပ္မေတာ္သားပဲျဖစ္ျဖစ္ အထမ္းသမားပဲျဖစ္ျဖစ္ ေရွ႕တန္းထြက္ၾက ၿပီေဟ့ဆိုတာနဲ႔ မိုးေရစိုမယ္၊ ေခ်ာင္းေရစိုမယ္၊ ေခၽြးေတြထြက္မယ္ အဲဒီအဝတ္နဲ႔ပဲေန႔ေန႔ညည အိပ္ေနၾကရတယ္ ေရလည္းမခ်ိဳးရ ဆိုေတာ့ကာ ဘယ္သူေပြးမေပါက္ပဲခံႏိုင္မွာလဲ။ အဲဒါ တပ္မေတာ္သားတိုင္း ကရင္တပ္ပဲျဖစ္ ဗမာတပ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အားလုံးဘဝတူေတြမို႔လို႔ တူညီတဲ့သေကၤတေတြကေတာ့ အဲဒီေပြးေပါက္တာျဖစ္ပါတယ္။

ကရင္ရဲေဘာ္တေယာက္က စစ္အစိုးရတပ္က ငါတို႔ကို ငေပြးငေပြးတဲ့ သူတို႔လည္း ေပြးေပါက္တာပဲ ဆိုၿပီး ေရွ႕တန္းမွာက်ဆုံးေနတဲ့ ဗမာတပ္မေတာ္က စစ္သည္တဦးရဲ့ရုပ္အေလာင္းကိုၾကည့္ရင္းေျပာခဲ့ဘူးပါတယ္
ဒီေတာ့ ဗမာ့စစ္အစိုးရတပ္မေတာ္က ကရင္ေတြကို ငေပြးလို႔ေခၚတဲ့ဥစၥာကေတာ့ျဖင့္ အရည္ျပားေရာဂါျဖစ္တဲ့ ေပြးကို ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ပဲ အေကာင္အေလာင္ျဖစ္တဲ့ေပြးကို ရည္ရြယ္ျခင္းသာျဖစ္ေၾကာင္းထင္ရွားေနပါတယ္။

ကဲ အေကာင္အေလာင္ေပြးအေၾကာင္း သိသေလာက္ေလးေျပာၾကည့္ပါရေစ။
(ဝီ-ပိုးကရင္) (ဝီ- စေကာကရင္) (ေပြး-ဗမာ)=ကရင္အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရးတပ္မေတာ္

ေပြးဆိုတာကေတာ့ အပင္ရဲ့ အျမစ္ေတြကို ကိုက္ျဖတ္စားေသာက္တတ္သလို ရွာေဖြဘမ္းဆီးရတာ အလြန္ခက္ ခဲတဲ့အေကာင္အေလာင္တမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔တေတြဟာ တြင္း(က်င္း)ေတြအမ်ားႀကီးတူးတတ္ၾကေလေတာ့ ေတာ္ရုံတန္ရုံနဲ႔ မိဘို႔ဆိုတာမလြယ္ပါဘူး။

ေပ်ာက္ၾကားနည္းစနစ္နဲ႔ တိုက္ခိုက္တဲ့ေနရာမွာ အထူးၾကြမ္းက်င္တာေၾကာင့္ ၁၉၈၂ ေလာက္တုန္းက ဗမာ့တပ္ မေတာ္သားတဦးေျပာသြားတာက သတၱိရွိလ်င္ သူတက္ငါတက္ သူပစ္ငါပစ္ လုပ္ပါလား အခုေတာ့ကြာ ဟိုေန ရာက ေခ်ာင္းပစ္ ဒီေနရာကေခ်ာင္းပစ္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္အခံရခက္တယ္ ဆိုၿပီးေျပာသြားဘူးပါတယ္။

တခါတေလမွာေတာ့ ကရင့္တပ္က တပ္သားေတြကို အရွင္ဘမ္းဆီးရမိတဲ့အခါမွာေတာ့ ငေပြးေတြကို ဘမ္းမိဘို႔ ဆိုတာလြယ္တာမဟုတ္ဘူး ဒီေကာင္ေတြအရက္မူး ထန္းရည္မူးၿပီး လူမွန္းသူမွန္းမသိမွ ဘမ္းလို႔ရတာ ဆိုတဲ့အ ေျပာအဆိုမ်ိဳး ဗမာ့တပ္မေတာ္အရာရွိအမ်ားစု မွတ္ခ်က္ခ်ေျပာဆိုတတ္ၾကပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ဗမာ့တပ္မေတာ္ဟာ ကရင့္တပ္ကို ငေပြးလို႔ေခၚဆိုျခင္းဟာအရည္ျပားေရာဂါျဖစ္တဲ့ေပြးကို ဆိုလိုျခင္း မဟုတ္ပဲ အေကာင္အေလာင္ေပြးကိုသာ ရည္ရြယ္ေခၚဆိုသည္ဟု ထင္ျမင္ပါေၾကာင္း သိသမွ်မွတ္မိသမွ်ကို မ သိေသးေသာသူမ်ား မွတ္သားႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ေရးသားလိုက္ျခင္းသာျဖစ္ၿပီး သိရွိၿပီးသား သိရွိထားၿပီးသူမ်ားကို ရည္ရြယ္ျခင္းမဟုတ္ပါေၾကာင္း။

က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

မင္းစိုးစံ
အေဝးေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး
Source Picture from http://www.google.com/images
ေခြးမ်ားအခ်ိ္န္အခါမဟုတ္ ရူးေန

ေႏြဦးေပါက္ရာသီႏွင့္ ေခြးသားေပါက္ခ်ိန္မ်ားတြင္သာ အဓိကျဖစ္တတ္ေသာ ေခြးရူးေရာဂါသည္ ေဒသ အခ်ိဳ ႔တြင္ အခ်ိန္အခါ မဟုတ္ ျဖစ္ပြားလ်က္ရွိေၾကာင္း သတင္းရရွိပါသည္။ အဆိုပါသတင္းႏွင့္ပတ္သက္ျပီး-
“ဘာလို႔လဲေတာ့ မသိဘူး။ ခုတေလာေခြးေတြ တအားရူးေနတယ္. Warmly Welcome ဒယ္ဒီပါးပါး .၀န္႔ေစြ႔ ၀န္႔ေစြ႔ ၀န္႔၀န္႔ေစြ႔ .ဟာ-ေရး . အိုပါး . က်ဴးမီးငါး -ဒယ္ဒီပါးပါး. ဒယ္ဒီပါးပါး ဆိုျပီးတညလံုး ထိုင္အူေနၾကတာ ဒီလိုမ်ိဳး တခါမွလည္း မၾကားဖူးေတာ့ အရမ္းအံ့ၾသမိတယ္” ဟု ျမိဳ ႔လွျမိဳ ႔ ခံတဦးက ေျပာျပပါတယ္။

ေနျပည္ေတာ မွေဒသခံတဦးကမူ-“မေန႔က က်ေနာ္တို႔ ရပ္ကြက္ထဲကို ေခြးရူးတေကာင္ ေခါင္းေပါင္းေပါင္းျပီး ၀င္လာလို႔ ၀ိုင္းသတ္လိုက္ ရတယ္၊ ေဘးကအိမ္မွာလည္း ေခြး ၄ ေကာင္ေမြးထားတာ ၄ေကာင္းစလံုး ရူးသြားျပီး ပဆိုးေတြ ေကာက္၀တ္ေနလို႔ အဆိပ္ခတ္သတ္လိုက္တာ ဗိုလ္ရူး တေကာင္ပါ အဆစ္ပါသြားတယ္ ” ဟု ေျပာပါသည္။
ယခုကဲ့သို႔ ေခြးမ်ားအခ်ိန္အခါ မဟုတ္ရူးေနခ်ိန္သည္ တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေနခ်ိန္ႏွင့္ တိုက္ဆိုင္လ်က္ ရွိရာ ျပည္သူမ်ားအၾကားမွာလည္း သံသယျဖစ္ဖြယ္ တီးတိုး ေ၀ဖန္လ်က္ရွိေနပါသည္။

ပံုမွန္အတိုင္းဆိုလ်င္ ေခြးမ်ားသည္ ဗိုလ္ေလာင္း ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္ႏွင့္ ေတာ္သလင္းလေတြမွာသာ ရူးေလ့ရွိၾကျပီး ယခုေတြ႔ရေသာ အရူးအမ်ိဳးအစားမွာ အႏွစ္၂၀ အတြင္း ေခြးမ်ားတြင္ ပထမဆံုးေတြ႔ရေသာ အမတ္ရူး ေရာဂါ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ရူးေနေသာ ေခြးအမ်ားစုသည္ ေခြးကဲ့သို႕ ငုတ္တုတ္ထိုင္ေနသည့္ တိရစၦာန္ အမွတ္တံဆိပ္ ပါတီႏွင့္ ဆက္စပ္ဖြယ္ ရွိေၾကာင္း၊ ထိုပါတီႏွင့္ ဖက္ျပိဳင္ျပီး ကိုက္မိသည့္ အမတ္ေလာင္း တစ္ခ်ိဳ႕မွာလည္း ေခြးရူးေရာဂါ ကူးစက္ခံရသျဖင့္ ရူးသြားၾကေၾကာင္း၊ ကုရာနတၳိ ေဆးလည္း မရွိေသာေၾကာင့္ ေခြးရူး အကိုက္မခံရေအာင္ ေနၾကရန္ အလြန္အေရးၾကီးေၾကာင္း၊ အကယ္၍အကိုက္ခံခဲ့ရပါက ကို႔ေက်ာ္သူ႔ဆီ ဖုန္းဆက္ျပီး “ေခြးကိုက္သြားပါျပီခင္ဗ်၊ ဒါေၾကာင့္ ဘြတ္ကင္လုပ္ခ်င္လို႔ပါ” ဟုေျပာလိုက္ရံုသာျဖစ္ေၾကာင္း ေခြးရူးကၽြမ္းက်င္ ေဒါက္တာမဲလံုး က ေျပာ ၾကားသြားသည္။

သတင္းရင္းျမစ္ http://www.burmastrangenews.com

0 comments:

Post a Comment