ေျပာင္းလြဲျခင္းဆိုသည္မွာ
(မင္းစိုးစံ)
ေျပာင္းလြဲသည္ဟုဆိုရာ၀ယ္ ေနရာတခုမွ အျခားေနရာတခုဆီသို႔ အေျခအေနတခုမွ အျခားအေျခအေနတခုခု သို႔ အေရာင္အဆင္းတမ်ိဳးမွ အျခားအေရာင္သို႔ ပုံမွန္အေနအထားမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ ရွိရင္းစြဲမွတမူထူးကဲစြာ ကြဲျပား ျခင္း သို႔တည္းမဟုတ္ သိသာထင္ရွားစြာျဖစ္ေပၚသြားျခင္းမ်ိဳးကို ေျပာင္းလြဲျခင္းဟုဆိုပါလ်င္ လုံး၀ မွန္ကန္သည္ ဟု မဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း လုံး၀မွားမည္မထင္ပါ။
ဥပမာအေနျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၏ ယခင္ေငြစကၠဴ(1948-1960)ႏွင့္ (1962-2011)လက္ ရွိေငြစကၠဴတို႔၏ အေနအထားခိုင္မာမႈ မခုိင္မာမႈ ေငြစကၠဴေပၚေရးသားထားသည့္ အေရးအသားကြဲလြဲသြားျခင္း မ်ားသည္ အမွန္တကယ္ ထင္ရွားသည့္အမွတ္သညာတခုျဖစ္သည့္အတြက္ ေျပာင္းလြဲသည္ဟု အခိုင္အမာေျပာ ဆိုႏိုင္ပါ၏။
(1944-1945)ကာလ ထုတ္ေ၀သုံးစြဲေသာ ေငြစကၠဴမ်ား၌ ဗမာႏိုင္ငံေတာ္အတြင္း၌ေပးေဝရန္ ဗမာႏိုင္ငံေတာ္အ စိုးရက တာဝန္ခံသည္ ဟုေရးသားထားၿပီး လွရွိန္(ဘ႑ာေရးဌာန အတြင္း၀န္)ဟု လက္မွတ္ ေရးထိုးထားသည္ ကိုေတြ႔ရွိရပါသည္၊ ထို႔ေနာက္(1948-1952)အထိ ေငြစကၠဴမ်ားတြင္ ဗမာႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ ေငြစကၠဴထုတ္လုပ္ရာ ဌာနတိုင္း၌ လဲလွယ္ခြင့္ရွိေၾကာင္းအာမခံသည္ ဟုေရးသားထားၿပီး ေမာင္ေကာင္း အဖြဲ႔ဝင္ (ဗမာျပည္ေငြေၾကး အုပ္ခ်ဳပ္မႈအဖြဲ႔) ဟုလက္မွတ္ေရးထိုးထားပါသည္။
ၾကားကာလအတြင္း ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ဘဏ္ ေငြစကၠဴထုတ္လုပ္ရာဌာနတိုင္း၌ ေငြက်ပ္ ၁၀၀ႏွင့္ လဲလွယ္ခြင့္ရွိေၾကာင္း အာမခံပါသည္ ဟုေရးသားကာ စံလင္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး(ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဘဏ္ ကိုယ္စား)ဟု လက္မွတ္ေရးထိုးထားပါသည္ ဗမာျပည္လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေခတ္ျဖစ္၍ ေမာင္ေကာင္း မွ စံလင္း သို႔ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ား ေျပာင္းလြဲသြားေသာ္လည္း ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၏ ေငြေၾကးသည္ တစုံ တရာေျပာင္းလြဲမႈမရွိခဲ့ပဲ ခိုင္မာၿမဲခိုင္မာလွ်က္ရွိေနခဲ့ပါသည္။
(1962)သို႔ေရာက္ေသာအခါတြင္မူ ေငြစကၠဴမ်ားေပၚ၌ အဆိုပါအေရးအသားမ်ားမပါရွိေတာ့ပဲ ျပည္ေထာင္စုျမန္ မာႏိုင္ငံေတာ္ ျပည္သူ႔ဘဏ္ ဟုသာေရးသားသုံးစြဲလာခဲ့ရာမွ(1962-1977)ၾကားကာလတြင္ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာ ႏိုင္ငံေတာ္ ဗဟိုဘဏ္ ဟုေရးသားသုံးစြဲလာပါေတာ့သည္။ ျပည္သူ႔ဘဏ္ ဆိုသည့္စာသားကို ျဖဳတ္ပစ္လိုက္ျခင္း သည္ပင္ အေျပာင္းအလြဲတခုဟု ဆိုႏိုင္လိမ့္မည္ထင္ပါသည္။
(1988-1994)အေရာက္၌ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဗဟိုဘဏ္ ဟုေျပာင္းလြဲေရးသားလိုက္သည့္အျပင္(1996) မွစ၍ ထုတ္လုပ္ေသာေငြစကၠဴမ်ားတြင္မူ ဗမာ့လြတ္လပ္ ေရးေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ပုံကိုပင္ေဖၚျပျခင္းမ ရွိေတာ့ေခ်၊ ျပည္ေထာင္စု ဆိုသည့္စာသားပင္မပါရွိေတာ့သည့္ အေျခအေနမ်ိဳးျဖစ္ခဲ့သည္မွာ
ယေန႔ထက္တိုင္ပင္ျဖစ္သည္။
ယေန႔ဗမာ(ျမန္မာ)တို႔၏ အသက္ေမြးျမဴရေသာအေျခအေနႏွင့္ ယခင္ဗမာ(ျမန္မာ)တို႔၏ အသက္ ေမြးျမဴရေသာ အေနထားသည္မ်ားစြာမွ် ကြာျခားလွပါသည္၊ ၀င္ေငြႏွင့္ထြက္ေငြမမွ်သည့္အတြက္ သမာအာဇီ၀ က်က်ရွာေဖြ စားေသာက္ရန္မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့သည့္အခါ မမွန္မကန္ေသာနည္းျဖင့္ မရွာစားလ်င္မျဖစ္ႏိုင္ေလာက္ ေအာင္ပင္ အေျခအေနကတြန္းပို႔ေနၿပီျဖစ္သည္၊ ဤသည္လည္း ထင္ရွားသည့္အေျပာင္းအလြဲျဖစ္ပါသည္။
ယေန႔ဗမာ့တပ္မေတာ္(ျမန္မာ့တပ္မေတာ္)တြင္ စစ္မႈထမ္းေနၾကရေသာ စစ္သည္ေတာ္မ်ားႏွင့္ ယခင္ဗမာ့တပ္မ ေတာ္(ျမန္မာ့တပ္မေတာ္)တြင္ စစ္မႈထမ္းခဲ့ၾကေသာ စစ္သည္ေတာ္တို႔၏ ရည္ရြယ္ခ်က္တို႔ အထူးကြာျခားလာမႈ သည္လည္း ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ သမား႐ိုးက် ေျပာင္းလြဲမႈမဟုတ္ပဲ ထူးျခားသည့္ေျပာင္းလြဲမႈ မ်ားျဖစ္ခဲ့သည္ ျဖစ္ေနေစသည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။
ထိုေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကို အေျပာင္းအလြဲလုပ္မည္ဟု အသံေကာင္းဟစ္ေနေသာ လက္ရွိဗ မာ စစ္အာဏာရွင္(ျမန္မာ စစ္အာဏာရွင္) အစိုးရ၏ တကယ့္အေနအထားသည္ အယဥ္ေက်းဆုံးစကားလုံးသုံး ၍ ေျပာရပါလွ်င္ ပါးစပ္က ဘုရားဘုရား လက္က ကားယားယား သမားမ်ားသာျဖစ္ပါသည္။
အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဗမာ စစ္အစိုးရ(ျမန္မာ စစ္အစိုးရ) အာဏာရယူၿပီးေနာက္ပိုင္းကာလမ်ားတြင္ တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈမရွိျခင္းေၾကာင့္ အက်င့္ပ်က္ျခစားျခင္း မသမာမႈႏွင့္ကိုယ္က်င့္တရားပ်က္ဆီးျခင္းတို႔အျပင္ အဆင့္ဆင့္ ႏိုင္ရာစား လုပ္ေနျခင္းတို႔သည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာေညာင္းလာသည္ႏွင့္အညီ ထိုအက်င့္ဆိုးမ်ား ကို ျပဳ ျပင္ႏိုင္စြမ္းမရွိေတာ့ သည္သာမက မိ႐ိုးဘလာ ထုံးစံအျဖစ္လက္ခံက်င့္သုံးေနၾကၿပီး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
အရာရာကို လက္နက္အားကိုးေျဖရွင္းလ်င္ ရႏိုင္သည္ဟု႐ူးမိုက္ေသာအေတြးအေခၚမ်ားကို ျပင္ႏိုင္စြမ္းမရွိျခင္းေၾကာင့္ လည္း အမ်ိဳးသားျပန္လည္ရင္ၾကားေစ့ေရးကို အေကာင္အထည္ေဖၚေဆာင္ရြက္မည္ မဟုတ္သည္မွာ
အေသအျခာပင္ျဖစ္၏။
တို႔ဗမာအစည္းအ႐ုံးအဖြဲ႔မွ ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္သည္ ၁၉၆၂ခုႏွစ္ ေဖေဖၚ၀ါရီလထုတ္ ကရင့္ေရွ႕ေဆာင္ဂ်ာ နယ္တြင္ ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ားႏွင့္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျပႆနာ ေခါင္းစဥ္ပါေဆာင္းပါး၏ တေနရာ၌ ယခုကယ့္သို႔ေရးသားေဖၚျပထားပါ၏
ထို႔ေၾကာင့္ ဖက္ဆစ္ႏွင့္ဒီမိုကေရစီဘယ္သင္းေရြးမလဲ ဟူ၍ မဲေခၚကာတက္လာခဲ့ေသာ ပထစ အစိုးရ(ျပည္ ေထာင္စု အစိုးရ)သည္ ၁၃ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္၁၄ႏွစ္ခန္႔မွ် ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ားအေပၚစစ္ျပဳေနေသာ မိမိတို႔၏လုပ္ ငန္းကို ျပန္လည္စဥ္း စားသင့္လွၿပီဟု တင္ျပလိုသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၏သမိုင္းတေလွ်ာက္လုံး မည္သည့္တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုႏွင့္မွ ပဋိပကၡေသာ္လည္းေကာင္း၊ စစ္မက္ေသာ္လည္းေကာင္း ျဖစ္ပြါးခဲ့ျခင္းမရွိေသာကရင္အမ်ိဳးသားမ်ား၏ျပႆနာကို စစ္ျပဳ၍ ေျဖရွင္းေနျခင္း သည္ ျပည္ေထာင္စုႀကီးတရပ္လုံး၏အေရးအေနႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မွန္ကန္သည္ သို႔မဟုတ္ မွားယြင္း သည္ ဆိုေသာအခ်က္ကို ေလးေလးနက္နက္စစ္ေဆးတြက္ခ်က္ဘို႔ လိုအပ္လွၿပီ ဟုထင္ေပသည္။
သမုိင္းတေလွ်ာက္လုံး မိမိတုိ႔၌ရွိတတ္သမွ်ကေလးႏွင့္ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေနထိုင္ျခင္းျပဳလာခဲ့ေသာ ထိုတိုင္းရင္း သားလူမ်ိဳးစုမ်ား၏အေရးကို အဘယ့္အတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာနည္းျဖင့္ေျဖရွင္း၍ မရႏိုင္ရမည္နည္း။
ထို႔ေၾကာင့္ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရသည္ ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ားအေပၚ၌ ၁၃ႏွစ္ေက်ာ္မွ်က်င့္သုံး၍ ေအာင္ျမင္ျခင္းလည္း မရေသာ လက္နက္အားကိုးဝါဒကိုအျမန္ဆုံးရပ္စဲကာ ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ား၏ျပႆနာကို မွန္မွန္ကန္ကန္ ေျဖ ရွင္းျခင္းျပဳႏိုင္ရန္အတြက္ ကရင္အမ်ိဳးသားအႀကီးအကဲမ်ား၊ ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ စားပြဲဝိုင္းတြင္ထိုင္ကာ ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္းႏွင့္ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ေျဖရွင္းသင့္လွသည္ထင္ေပသတည္း။
ဤသည္တို႔ကိုေထာက္လ်င္ မဟာဗမာ အဆက္ဆက္သည္ ကရင္လူမ်ိဳးႏွင့္အျခားတိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားအား ဖိႏွိပ္ ခ်ိဳးဖဲ့ မ်ိဳးျဖဳတ္ရန္ကိုသာ အဓိကထားလုပ္ေဆာင္ေနခဲ့ၾကသည္မွာ ထင္ရွားသည့္သာဓကမ်ားပင္ျဖစ္ပါ၏ ဆက္လက္၍ လုပ္ေဆာင္ေနသည့္နည္းတူ လုပ္ေဆာင္ေနဦးမည္သာျဖစ္၏။
ျမန္မာႏိုင္ငံ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ဦးသိန္းစိန္ တို႔ ဗမာ့လြတ္လပ္ေရးအမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ အာဇာနည္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ဓါတ္ပုံကိုခ်ိတ္၍ ဓါတ္ပုံ႐ိုက္ျပ လိုက္႐ုံမွ်ျဖင့္ ေျပာင္းလြဲသြားၿပီဟုထင္ျမင္ေနသူ ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္ လူအခ့်ိဳတို႔ေၾကာင့္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ ျပဳတ္က်ေရးသည္ အလြန္ပင္ေဝးကြာေနဦးမည္သာျဖစ္သည္။
အာဇာနည္ေန႔ကို ပိတ္ပင္ထားရာမွ ျပန္လည္ခြင့္ျပဳျခင္း၊ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမေန႔ကို ျပန္လည္ခြင့္ျပဳျခင္း၊ ျမန္မာ သတင္းေထာက္မ်ားကို ျပည္တြင္းသို႔၀င္ေရာက္သတင္းရယူခြင့္ျပဳျခင္း၊ လႊတ္ေတာ္အတြင္းသို႔ႏိုင္ငံျခားသတင္း မီဒီယာသမားမ်ားကုိ သတင္းရယူခြင့္ျပဳျခင္း စသည္စသည္တို႔ကိုျပဳ႐ုံမွ်ျဖင့္ ဗမာစစ္အာဏာရွင္မ်ား ေျပာင္းလြဲ လာၿပီဟုယုံၾကည္ယူဆေနသူမ်ားသည္ ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္းရွိ ကရင္ဒုကၡသည္မ်ား စခန္းအျပင္ထြက္၍ ေန႔စားအ လုပ္လုပ္ၿပီးရရွိလာသည့္ေငြေထာင္ဂဏန္းကို ထိုင္းရဲမွဖမ္းဆီးသိမ္းယူၿပီးေနာက္ ကားခ တဆယ္ႏွစ္ဆယ္ျပန္ ေပးလိုက္သည္ကို ေက်းဇူးတင္႐ုံမက ေစတနာရွင္ ကယ္တင္ရွင္ႀကီးအျဖစ္ အထင္မွားေနသည့္ ဒုကၡသည္မ်ား အျဖစ္ႏွင့္ မည္သို႔မွ်ျခားနားမည္မဟုတ္ေခ်။
စာေရးသူနားလည္သည့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလြဲျခင္းဆိုသည္ကား မိမိရရွိထားသည့္ ေငြအသျပာကို တျပားတခ်ပ္မွ်မ က်န္ေအာင္ျပန္ေပးလိုက္ရုံျဖင့္ ေနာက္ေနာင္ထိုသို႔ေသာအျဖစ္မ်ိဳးေပၚေပါက္လာပါက တိုင္ၾကားႏိုင္သည္ဟုဆို႐ုံ ျဖင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလြဲသည္ဟုမယူဆပဲ တိတိက်က်အေရးယူေဆာင္ရြက္ႏိုင္သည့္ ခိုင္မာသည့္ဥပေဒကိုျပဌာန္း၍ ထိထိေရာက္ေရာက္လိုက္နာက်င့္သုံးမွသာလွ်င္ အမွန္တကယ္ေျပာင္းလြဲသည္ဟု ဆိုရမည္ျဖစ္ေပသတည္း။
က်န္းမာခ်မ္းသာၾကေစေသာ၀္။
မင္းစိုးစံ
အေဝးေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး
0 comments:
Post a Comment