+လာေရာက္ၾကသူမ်ားအားလုံး ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ

+ရင္းႏွီးခ်စ္ၾကည္စြာျဖင့္

+မင္းစိုးစံ(အေဝးေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)

+ရွင္မဟာသီလဝံသ ၏ ကဗ်ာ

+ငါသာငါထက္ မာန္မတက္ႏွင့္

+အထက္ေနမင္း ေလးကြၽန္းခ်ဥ္းလည္း

+မလင္းတိမ္တိုက္ တစ္ကြၽန္းမိုက္၏

+ႏိႈင္းလိုက္သည္သာ ဤအရာကို

+ပညာရွိက သတိရလိ႔မ္။

+(ရွင္မဟာသီလဝံသ)

Tuesday, November 8, 2011

ငါတို႔၏က်ဆံုးရာကား

Source Photo from http://thawthikho.blogspot.com/2011/11/2011.html
ငါတို႔၏က်ဆံုးရာကား 

11/08/2011

E-Mail မွတဆင့္ ရရွိလိုက္တဲ့စာတစ္ေစာင္ကို လက္ဆင့္ကမ္းလိုက္ပါတယ္.......

မိမိဘာသာကိုေသာ္၄င္း၊ တျခားဘာသာတရားကိုေသာ္၄င္းေလ့လာျခင္းအားနည္းမွဳ၊ တရားေဟာဆရာ ေျပာတိုင္းဟုတ္၊ ဘုန္းၾကီးေဟာတိုင္းမွန္ ပင္ကိုုယ္ဆင္ျခင္တံုတရားအားနည္းမွဳ၊ အသံုးမျပဳမွဳသည္ ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ားၾကားျဖစ္ပြားေနေသာ ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္မွဳ၊ တျခားေသာဘာသာအားမသိ၊ မေလးစားမွဳ ၏အေျခခံအရင္းအျမစ္ျဖစ္သည္။

ကရင္လူမ်ိဳးမ်ားအၾကား၌ ဘာသာေရး အျမင္က်ဥ္းေျမာင္းမွဳ၊ ငါ့ဘာသာ၊သူ႔ဘာသာခြဲျခားမွဳ သည္ အရွိတရားတခုျဖစ္၍ အျငင္းမပြားႏိုင္ပါ။ ယင္းေၾကာင့္ပင္ အခ်င္းခ်င္းစစ္ျပိဳင္သတ္ျဖတ္ၾကသည္မွာ မေျပးေသာ္လည္းကန္ရာရွိ ၍ ကရင့္သမိုင္းတြင္၀မ္းနည္းဖြယ္ အမည္းစက္တင္က်န္ခဲ့ပါသည္။ႏို

၀ဘၤာလ ၁၇ ရက္တြင္ အဲေခါင္ေသာင့္ ဘေလာ့၌ တင္ထားသည့္ မီးေလာင္သြားေသာ ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း ဗီဒီယိုခလစ္ပ္သည္ အင္မတန္မွ ၀မ္းနည္းစရာေကာင္းျပီး သခၤန္းစာ ယူသင့္ေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ားစြာထဲမွ တခုျဖစ္ပါသည္။ အမ်ိဳးသားေရးႏွင့္ ဘာသာေရးမကြဲျပားျခင္း၊ မခြဲျခားႏိုင္ျခင္း၊ ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္ျခင္းမ်ားက ကရင္လူမ်ိဳးတို႔၏ အမ်ိဳးသားေရး၊ ႏိုင္ငံေရး ေပ်ာ့ကြက္တခုျဖစ္သည္မွာ ျငင္းကြယ္၍ မရႏိုင္ေသာအမွန္တရားတခုျဖစ္ပါသည္။

ကရင္အမ်ဳိးသားတို႔၏ ဘာသာေရး၊ အမ်ိဳးသားေရး၊ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ ဘေလာ့ပိုင္ရွင္ အဲေခါင္ေသာင့္၏ အျမင္၊ သေဘာထားကို စာေရးသူအေနျဖင့္ မ်ားစြာႏွစ္သက္၍ သေဘာတူလွပါသည္။

သို႔ေသာ္ ဤဗီဒီယိုကလစ္ပ္ ႏွင့္ပတ္သက္၍ ရင္မွာျဖစ္လာေသာေမးခြန္းမ်ားစြာကိုလည္းေဆြးေႏြးလိုပါသည္။ ဤျဖစ္ရပ္သည္ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ ဧျပီလ ၃၀ ရက္ေန႔တြင္ျဖစ္ပြားခဲ့ေၾကာင္းသိရပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဘယ္ေနရာ၊ ဘယ္သို႔ျဖစ္သည္။ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္သည္၊ ဘယ္သူ၊ဘယ္တပ္ကျပဳလုပ္သြားသနည္း၊ တမင္ပစ္မွတ္ထား မီးရွိဳ႔သြားသည္လား၊ လုပ္ၾကံဇာတ္လမ္းအခုလား ဟူသည္ကားယေန႔ထိ တိက်ေသခ်ာမသိရပါ။ မည္သည္ေၾကာင့္ျဖစ္သည္ ျဖစ္ေစ၊ ၀မ္းနည္းဖြယ္ ဆိုသည္ ကိုကား ျငင္းဖြယ္ရာမရွိပါ။

၂၀၀၅ ခုႏွစ္၀န္းက်င္တ၀ိုက္သည္ ဒီေကဘီေအ အင္အားတန္ခိုးအာဏာၾကီးထြားေနဆဲ အခ်ိန္ကာလျဖစ္ပါသည္။ ေကအဲန္ယူႏွင့္ စစ္အစိုးရျငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးေနေသာ အခ်ိန္လည္းျဖစ္ပါသည္။ ဗိုလ္ေက်ာ္သန္း၏အဆိုအရ “ယင္းကဲ့သို႔ေသာျဖစ္ရပ္မ်ားရွိပါလ်က္ မိမိတို႔မွာ ေကအဲန္ယူကို မေကာင္း၀ါဒျဖန္႔ျခင္းမလုပ္ခဲ့ဟုဆိုပါသည္။

ယင္းသို႔ျပဳလုပ္ပါက မိဘအားမေကာင္းေျပာရာ ေရာက္မည္စိုးေသာေၾကာင့္ဟုဆိုပါသည္။” သို႔ေသာ္ ဗီဒီယိုခလစ္ပ္ တခုလံုးတြင္ ေကအဲန္ယူအားစက္ဆုပ္စြာ အျပစ္တင္ျခင္းကိုသာ ကမ ၻာခ်ီ အစအဆံုး ေျပာေနခဲ့သည္။ ၄င္းေျပာသကဲ့သို႔ ကရင္လူမ်ိဳးစည္းလံုး ညီညြတ္ေရးကို ရင္ထဲမွလိုလားခဲ့သည္မွန္ကန္ခဲ့ပါက ၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွ ရိုက္ကူးခဲ့ေသာယခုဗီဒီယို သည္ ဘာေၾကာင့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ယခုလုိအခ်ိန္မ်ိဳးမွာမွ မီဒီယာေပၚ (တေက်ာ့ျပန္)ေရာက္လာရ သနည္း။

စဥ္းစားစရာျဖစ္လာပါသည္။
တခ်ိန္ကျပိဳကြဲ၊ လမ္းခြဲခဲ့ေသာ ဒီေကဘီေအႏွင့္ ေကအဲန္ယူကရင္ လက္နက္ကိုင္တပ္မ်ား ျပန္လည္ပူးေပါင္းလာခ်ိန္၊ နားလည္ေက်ေအးလာခ်ိန္၊ လက္တဲြညီညြတ္လာခ်ိန္မွာမွ ဘာေၾကာင့္အခ်ိန္ကိုက္ေပၚလာရသနည္း။ ေတြးဆဆင္ျခင္စရာျဖစ္ပါသည္။

ေကအဲန္ယူ ၏ဦးေဆာင္မွဳေအာက္တြင္ ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ား ညီညြတ္ခဲ့စဥ္ ျမန္မာျပည္၌အင္အားေကာင္းေသာ ေတာ္လွန္ေရးအင္စားစုတခုအျဖစ္ဂုဏ္ယူဖြယ္ရပ္တည္ခဲ့သည္မွာသမိုင္းျဖစ္ရပ္မွန္ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ခ်ိနဲ႔ အားနည္းေသာအုပ္ခ်ဳပ္မွဳ၊ ဘာသာေရးမညီညြတ္ မမွ်တမွဳ၊ ျမံဳေနေသာဘာသာေရး အစာမေက်မႈမ်ားအား လစ္လ်ဴရႈထားမႈ၊ အမ်ိဳးသားေရးအသိရွိေသာ္ျငား ႏိုင္ငံေရးအသိ အားနည္းမႈ စေသာ စေသာ အားနည္းမႈ မ်ားေၾကာင့္ ရန္သူစစ္အစိုးရမွ ငါးၾကင္းဆီႏွင့္ငါးၾကင္းေၾကာ္၍ ကရင္႔ေတာ္လွန္ေရး ကိုုျဖိဳခဲြႏိုင္ခဲ့ပါသည္။
 ကရင္ေတာ္လွန္ေရးႏွင့္ ကရင္တမ်ိဳးသားလုံးအတြက္ ဆိုးရြားအထိနာခဲ့ေသာ သမိုင္းသခၤါန္းစာျဖစ္ပါသည္။

ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္ေသာေကအဲန္ယူေခါင္းေဆာင္အခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ ကရင္ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား နစ္နာခံစားခဲ့ရသလို ဒီေကဘီေအတေခတ္တြင္ ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္ေသာဒီေကဘီေအအခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ ခရစ္ယာန္ဘုရားေက်ာင္းမ်ားစြာဖ်က္ဆီးခံခဲ့ရပါသည္။

ခရစ္ယာန္ဘုန္းေတာ္ၾကီးအခ်ိဳ႔ ညွဥ္းပမ္း သတ္ျဖတ္ ခံခဲ့ရပါသည္။ ဗုဒၶဘာသာထဲသို႔ကူးေျပာင္းရန္ျငင္းဆိုသျဖင့္ လူနည္းစုခရစ္ယာန္ႏွင့္ မိရိုးဖလာကိုးကြယ္သူအခ်ိဳ႔ ဆရာေတာ္အမိန္႔ဟုဆိုကာ မိ္မိအိမ္ႏွင့္ရြာမွ အဓၶမစြန္႔ခြါ ေရႊ႕ေျပာင္းေစခဲ့မႈမ်ား ရွိခဲ့ပါသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္ အခ်ိဳ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ အမည္ခံအမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ အေရျခံဳ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားေၾကာင့္ ကရင္လူမ်ိဳးမ်ားစြာ ဒုကၡပင္လယ္ေ၀ခဲ့၊ ငိုေၾကြးပူေဆြးခဲ့ရပါသည္။ ညွဥ္းပမ္းႏွိပ္စက္ သတ္ျဖတ္ခံခဲ့ရပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ဒီေကဘီေအ၊ ေကအဲန္ယူဆိုျပီး လုပ္ရပ္တခု၊ အျဖစ္အပ်က္တခုကို ဥပမာေပး၍ ဘာသာေရးႏွိပ္ကြပ္မွႈရွိေၾကာင္း၊ နားလည္မွဳ၊ ညီညြတ္မွႈရွိရန္လိုအပ္ေၾကာင္း တင္ျပလာျခင္းသည္ ေစတနာ မွန္ခဲ့ေသာ္ျငား ေကာင္းက်ိဳးထက္ဆိုးက်ိဳးသာသက္ေရာက္ျဖစ္ေပၚေစပါမည္။

ဆင္ျခင္ျခင္းတရားထက္ နာက်င္ခံစားအညွိဳးထားစိတ္သာျဖစ္ေစပါမည္။ တျခားေသာဘာသာ၀င္ တဦးဦးက မိမိတို႔ ခံစားနစ္နာခဲ့ရမွႈကို ဓာတ္ပံု၊ ဗီဒီယိုျဖင့့္ ယခုကဲ့သို႔ျပန္လည္တင္ျပလာပါက ဤဇာတ္လမ္းဘယ္မွာဆံုးေတာ့မည္နည္း။ အျပန္အလွန္စြပ္စြဲျခင္း၊ လက္ညွိဳးထိုးျခင္း၊ မဆံုးႏိုင္ေသာသံသရာထဲတြင္ ကရင္လူမ်ိဳးမ်ားမည္သည့္တိုင္ေအာင္ ဘ၀ေမ့ေပ်ာ္ေမြ႔ေနဦးမည္နည္း။

ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ ခံခဲ့ရသမွ်၊ နာက်င္ဆံုးရွဳံးခဲ့ရသမွ် တဦးအေပၚတဦးလက္ညွိဳးထိုးေန၍ မည္သို႔ေသာအေျဖမွရႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔၏ အားနည္းမွဳ၊ မသိနားမလည္မွႈသည္သာ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔၏ ဆံုးရွဳံးရာ၊ က်ဆံုးရာျဖစ္သည္။ ကရင္အားလံုး ငါ၊ ငါ့ဘာသာ၊ ငါ့အဖြဲ႔အစည္း ဆိုေသာအတၱစိတ္ကိုဖယ္ရွားႏုိင္၍ ခိုင္မာမွန္ကန္ေသာအမ်ိဳးသားေရးအသိ၊ အမ်ိဳးသား ေရးသတိျဖင့္ ေရွ႕ဆက္လက္တြဲ၍ အမ်ိဳးသားေရးကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါေစ။

ရဲရဲေတြး

Reference: အေတြးအၿမင္

Copy from http://kanyawpo.blogspot.com/2011/11/blog-post_8715.html

0 comments:

Post a Comment