စာလုံးေပါင္းေလး ျပင္ၾကစို႔
ဘာလိုလိုနဲ႔ လာမယ့္ရက္ပိုင္းအတြင္းေလာက္ဆိုရင္ပဲ က်ဳပ္တို႔ရဲ့ ကရင့္ရိုးရာဝါေခါင္လ ျခည္ ျဖဴဖဲ႔ြပြဲေတာ္ ေရာက္လာေတာ့မွာမဟုတ္ပါလား။
ဒါေၾကာင့္ က်ဳပ္တို႔ မင္ဏီဆိုးတားက ကရင္အမ်ိဳးသားေတြ စုေပါင္းၿပီး လာမယ့္ August 1St- 2009 မွာ ျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲကို စည္စည္ကားကားသိုက္သိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ က်င္းပၾကလိမ့္မယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ရိုးရာဓေလ့ကို ထိန္းသိမ္းရာလည္းေရာက္ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးမႈေတြရရုံတင္ မက မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္ေတြကို လက္ဆင့္ကမ္းႏိုင္တာမို႔ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြအမ်ားႀကီးရမွာ ဆိုေတာ့ မျဖစ္မေနလုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တဲ့ ရိုးရာပြဲေတြထဲက တခုေပါ့ဗ်ာ။
ဒါေပမယ့္ ရိုးရာဓေလ့နဲ႔ညီေအာင္ဘယ္လိုလုပ္ရတယ္၊ ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္ေတြကဘာလဲ၊ လက္ေကာက္ဝတ္မွာ ျခည္ျဖဴဖြဲ႔တဲ့အခန္းအနား ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိသလဲ၊ အခ်ိန္အခါကို ဘယ္လို သတ္မွတ္ရသလဲဆိုတာ သိထားဘို႔လည္းလိုတာေပါ့။
အဲဒါေတြကို ေနာင္အေၾကာင္းအရာတိုက္ဆိုင္မွေျပာရင္ ပိုအဆင္ေျပမယ္လို႔ထင္ပါတယ္။
အခုက်ဳပ္ေျပာခ်င္တာက က်ဳပ္တို႔ရိုးရာပြဲမွာ တင္ထားတဲ့ေခါင္းစည္း အေၾကာင္းေလးေျပာရင္ ပိုေကာင္းမလားလို႔ပါ။
ဘာေၾကာင့္လည္းဆို ဗမာစာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကရင္စာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အဂၤလိပ္စာပဲျဖစ္ျဖစ္ စာလုံးတိုင္း စာလုံးတိုင္းမွာ အဓိပၸါယ္ေတြရွိၾကပါတယ္။
စာရႈသူေတြက ခင္ဗ်ားက ဗမာေဝါဟာရ ဘယ္ေလာက္နားလည္လို႔ အခုလိုေျပာေနတာလဲလို႔ ေမးလာရင္ ရိုးရိုးသားသားေျပာရရင္ က်ဳပ္ဗမာစကားကို ေလလုံးကြဲေအာင္ေျပာႏိုင္တာမဟုတ္
ပါဘူး၊ က်ဳပ္က ဗမာမွမဟုတ္တာပဲ ဗမာလိုမပီတာ သဘာဝက်ပါတယ္။
က်ဳပ္တတ္သေလာက္မွတ္သေလာက္ေလးနဲ႔ တင္ျပထားတာျဖစ္ေတာ့ သေဘာမက်တာေလး ေတြရွိမယ္ဆိုရင္ ဗမာလိုမတတ္တဲ့ ကရင္တေယာက္အေပၚ နားလည္ေပးၾကေစခ်င္ပါတယ္။
အခုက်ဳပ္တို႔ ကရင့္ရိုးရာ ဝါေခါင္လျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲဆိုတာကို ခေကြးယရစ္ညသတ္နဲ႔မျခည္ပဲ ခေကြး ယပင့္ညသတ္နဲ႔ ခ်ည္ထားတာေတြ႔ရပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဗမာစာနဲ႔နဖူးစည္းစာတမ္းတင္တဲ့အခါ ခ်ည္ အစား ျခည္ ဆိုတာကို သုံးေစခ်င္ပါ တယ္။ ငါ့စကားႏြားရ ဆိုတာမ်ိဳးမထင္ၾကရေအာင္ သတ္ပုံက်မ္း တခုထဲက ခ်ီ။ ခ်ည္။ ျခည္။ ဆိုတဲ့ အသုံးအႏႈံးေလးေတြကို အဓိပၸါယ္မ်ားနဲ႔တကြ ဆင္းသက္လာပုံေလးေတြကို ကူးယူတင္ ျပလိုက္ပါတယ္။
ခ်ီ
ခ ယပင့္၌ ဝိသဇၨနီသံပါ၊ မပါ အသံကြဲရသင့္လ်က္ ၾကြခ်ီသည္ဟူေသာဝိသဇၨနီ မေက်ာက္ေသာ ဝါဟာရသာထင္၏။
ထို၌ၾကြခ်ီသည္ဟူေသာ ေဝါဟာရသည္ အထက္သို႔ပင့္ျခင္း၊ ေျမႇာက္ျခင္းအနက္တည္း။
ထိုအနက္ကိုစြဲ၍ အထိန္းအခ်ီ၊ စာေရးစာခ်ီ စေသာေခၚေဝၚျခင္းျဖစ္၏။
ရွင္မြန္ပီပီ လွမ္းခ်ီညႇင္းညႇင္း စသည္ျဖင့္စပ္ဟပ္သည္လည္း ဤအနက္၎တည္း။
ခ်ည္
ခ အကၡရာ၌လည္း သက္သက္ညသတ္သည္မထင္။
ယပင့္ကား တုပ္ကြေႏွာင္ခ်ည္ ဘုံသုံးမည္တြင္ က်င္လည္ေသာအား။
ေဆြအားဖြဲ႔ခ်ည္ ဖူးၿခိမ့္သည္ဟု ေဆာ္စည္ခတ္တည္း။
မီးက်က္စံတည္ ေရႊႏွင့္ခ်ည္ေသာ္ ေက်ာက္ရည္တက္ဟန္။
ပတၱျမားတခ်ည္ ဆန္တျပည္သို႔ ၾကံစည္စတတ္။
ေရႊေလွာ္စံတည္ ျမႏွင့္ခ်ည္သို႔ လူ႔ျပည္၌တြင္။
မဏိတခ်ည္ လြတ္စံတည္ ေရာင္ျခည္ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္တည္း။
စသည္ျဖင့္ ဖြဲ႔သည္၊ ခ်ည္သည္၊အကြင္းခ်ည္သည္ ဆိုေသာအရာ၌ထင္၏။
ထိုတြင္ ေရႊႏွင့္ခ်ည္၏၊ ျမႏွင့္ခ်ည္၏ ဟူသည္ကား မီးျဖင့္က်က္နပ္ေသာ စံထားေရႊႏွင့္ခ်ည္ဖြဲ႔သ ျဖင့္ ေက်ာက္ရည္တက္၏။
ေလွာ္ၿပီးဦးၿပီးေသာ စံထားေရႊႏွင့္ဖြဲ႔ခ်ည္သျဖင့္ ေက်ာက္ရည္တက္၏။
ေလွာ္ၿပီးဦးၿပီးေသာစံထားေရႊႏွင့္ ျမေက်ာက္ကိုခ်ည္ဖြဲ႔စပ္ေႏွာင္သကဲ့သို႔ ျဖစ္၏။
ဤသို႔ေသာအနက္ကို ေဖၚသည္။
ဖြဲ႔သည္ ခ်ည္သည္ ဟူေသာယခင္အနက္တည္း။
ျခည္
ခအကၡရာ ရစ္၍ညသတ္ကား
မိုးစြန္တိမ္ျခည္ အိမ္ကိုရည္ေလာ့ ငါးမည္ၾကန္သင့္။
ထြက္ျမဲေနျခည္ ေနလုံးတည္မွ ေငြရည္လွ်ံဝါ။
ဘုရားေဟာျခည္ နားေတာ္လည္၍ ျမန္ျပည္တခြင္။
နီလာေရာင္ျခည္ လွ်ံေျပလည္သား ျမရည္မယြန္း။
တသီးလွ်ံျခည္ ေနလရည္လည္း တူမည္ၿပိဳင္ခိုင္း။
မျပဳန္းမက်ည္ ရြက္တူရွည္သား ပင္ျခည္ေသးေသး။
ပုဆိုးသင္တည္ ဝါျခည္တမုတ္ ေရႊစင္ေငြရည္ ဖန္ျခည္လွ်ံထြန္း။
စသည္ျဖင့္ အရိပ္အျခည္ ေရာင္ျခည္ လွ်ံျခည္ ဝါပိုးျခည္ ဆိုေသာအရာတို႔၌ထင္၏။
ထို၌ ျခည္ဟူေသာေဝါဟာရကား အသြယ္အမွ်င္ ရိပ္ရိပ္ေရးေရး ထင္ျမင္ေကာင္းသည္ကို ဆိုမိန္႔ေသာအရာျဖစ္၏။
သို႔ႏွင့္ေလွ်ာ္စြာ ေရႊေငြေၾကး စသည္တို႔ကို နန္းသို႔သြင္း၍ စင္းစင္းလ်ားလ်ား အသြယ္အမွ်င္ အေခ်ာင္းအတံငယ္ကို နန္းျခည္ ဆိုမိန္႔ျခင္း။
ယင္းႏွင့္အတူ အသြယ္အမွ်င္ထင္ေကာင္းသမွ် ပင့္ကူျခည္၊ ပိုးျခည္၊ ဝါျခည္ ဆိုမိန္႔ေသာအရာ မ်ားစြ။
အဲဒါေတြကေတာ့ ေရွးဗမာပညာရွင္ေတြ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀ေက်ာ္ေလာက္က အတိအ က်ေျပာရရင္ႏွစ္ေပါင္း ၁၄၀ က ေရးသားထုတ္ေဝခဲ့တဲ့ စာျဖစ္တာေၾကာင့္ ယေန႔ေခတ္ေရစီး ေၾကာင္းနဲ႔ မကိုက္ညီတာ၊ မသင့္ေတာ္တာမ်ိဳးရွိခဲ့မယ္ဆိုရင္ ေဖၚျပမိတဲ့က်ဳပ္မွာသာ အျပစ္ရွိၿပီး ေရွးဗမာကဝိရွင္ေတြမွာ လုံးဝအျပစ္မရွိေၾကာင္းပါခင္ဗ်ား။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ။
မင္းစိုးစံ
အေဝးေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး
0 comments:
Post a Comment