+လာေရာက္ၾကသူမ်ားအားလုံး ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ

+ရင္းႏွီးခ်စ္ၾကည္စြာျဖင့္

+မင္းစိုးစံ(အေဝးေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)

+ရွင္မဟာသီလဝံသ ၏ ကဗ်ာ

+ငါသာငါထက္ မာန္မတက္ႏွင့္

+အထက္ေနမင္း ေလးကြၽန္းခ်ဥ္းလည္း

+မလင္းတိမ္တိုက္ တစ္ကြၽန္းမိုက္၏

+ႏိႈင္းလိုက္သည္သာ ဤအရာကို

+ပညာရွိက သတိရလိ႔မ္။

+(ရွင္မဟာသီလဝံသ)

Saturday, January 2, 2010

၀န္ခ်ေတာင္ႏွင့္ ရသ,စာတမ္းမ်ား (တင့္ခိုင္)

ဝန္ခ်ေတာင္ႏွင့္ ရသစာတမ္းမ်ား


အမွားတစ္ခုကို ျပလုပ္မိ သူသည္ မိမိအမွားျပဳလုပ္မိၿပီဟုသိလာေသာအခါ အျပစ္ရွိခံစားမႈ ျဖစ္ေပၚလာ တတ္သည္။ ထုိစိတ္ခံစားမႈသည္ စိတ္က်န္းမာေရးကို ခ်ဳိ႕တဲ့ေစပါ၏။ ၾကည္လင္ေသာ စိတ္ရင္ျပင္
တစ္ခုသည္ ထုိအျပစ္ရွိ ခံစားမႈေၾကာင့္ပင္ ေနာက္က်ိ ႐ႈပ္ေထြး သြားေစပါ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အမ်ားစုသည္
အျပစ္ ရွိသည္ဟု မိမိကိုယ္ကို မိမိ သိလာေသာ အခါ ထုိအျပစ္မ်ားကို ေလွ်ာ္ဖြပ္ သန္႔စင္ရန္ အျပင္း
အထန္ ႀကိဳးပမ္းလာၾကပါသည္။ ဆုိပါစို႔။ မိမိ အမွားက်ဴး လြန္ေၾကာင္း သိလာ၍ ထုိအမွားအတြက္
၀န္ခ် ေတာင္းပန္ျခင္းမ်ဳိး။ ၀န္ခ် ေတာင္းပန္ ျခင္းသည္ ယဥ္ေက်းေသာ ဥပဓိ႐ုပ္ ရွိသူမ်ားသာ ျပဳလုပ္ ႏုိင္စြမ္းေသာ စိတ္အရည္ အခ်င္း ျဖစ္သည္။ အခ်ဳိ႕ လူမ်ားသည္ မွားမွန္း သိပါလ်က္ႏွင့္ ၀န္ခ် ေတာင္းပန္ျခင္းမ်ဳိးကိုပင္ မျပဳလုပ္ၾက။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ ေခါင္းေခါက္လုိက္ ေတာင္းပန္လုိက္ လုပ္တတ္
ၾကပါ၏။ ထုိႏွစ္မ်ဳိးစလံုးသည္ စိတ္ယဥ္ေက်းမႈ ႏြမ္းပါးသူမ်ားသာျဖစ္ပါ၏။

ဆရာ ေမာင္ရင့္မာ (ေက်ာင္းကုန္း)၏ “၀န္ခ်ေတာင္ႏွင္႕ ရသစာတမ္းမ်ား” စာအုပ္ ထြက္လာသည္။ သူ႔စာအုပ္တြင္ မဂၢဇင္း စာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚမွ ရသ စာတမ္း ၁၆ ပုဒ္ပါသည္။ ထုိ ၁၆ ပုဒ္အနက္ ေခါင္းစဥ္ တပ္ထားေသာ “၀န္ခ်ေတာင္”သည္ ၁/၀၇ ေရႊအျမဳေတ၌ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ရသ စာတမ္း ျဖစ္သည့္ အျပင္
၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ေရႊအျမဳေတ စာေပဆုရ ရသစာတမ္းလည္း ျဖစ္သည္။

“၀န္ခ် ေတာင္းပန္ျခင္းျဖင့္ ျပဳခဲ့မိေသာ အျပစ္ သို႔မဟုတ္ ျပဳခဲ့ဖူးေသာ အမွားအယြင္း ဟူသမွ်ကို ေျပေၾက ေစမည္ဟု မေသခ်ာလွပါ။ သို႔ေသာ္ ကိုယ္ဘာမွ အျပစ္ မျပဳခဲ့ဖူးသလုိလို ခပ္တည္တည္ လုပ္ေနတာႏွင့္
စာလွ်င္ ကိုယ့္အမွား ကိုယ္သိ၍ ၀န္ခ် ေတာင္းပန္ျခင္းက ပို၍ လုိလားအပ္ သည္ဟု ထင္ပါသည္။
ပိုယဥ္ေက်းရာ ေရာက္မည္ဟု ထင္ပါသည္”

ေမာင္ရင့္မာသည္ သူေပးလုိေသာ နက္႐ိႈင္း လွပသည့္ သတင္း စကားကေလးမ်ား စာဖတ္သူထံ ေရာက္
သြား ႏုိင္ေစရန္ အတြက္ သူႏွင့္ အတူ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ကို ျပည္ၿမိဳ႕၀န္ခ်ေတာင္သို႔ သာယာညႇင္းေျပာင္းစြာ
ေခၚယူသြားခဲ့ပါသည္။

“၀န္ခ်ေတာင္ ေစတီက တစ္စံု တစ္ရာ ညိႇဳ႕ငင္မႈ ရွိသည္။ ဒြတၲေပါင္ႏွင့္ ပန္ထြာတို႔၏ ဆြတ္ပ်ံ႕ဖြယ္
လွပေသာ ဒ႑ာရီ ေနာက္ခံေလးရွိသည္။ ဖေယာင္းရည္ ၀င္း၍ စိမ္းလြင္ေသာ ျမရြက္စိပ္စိပ္တုိ႔
အၾကား တုိက္ခတ္ေသာ ေလေျပေလညင္းလည္း ရွိသည္။ ေမာဟ အပူေငြ႔ေတြ ေလွာင္ပိတ္ေနေသာ
ၿမိဳ႕ႀကီး ေခါင္ေခါင္ထဲမွ ေန၍ ႐ုတ္တရက္ ေတာေတာင္ထဲ ပစ္ခ်ခံလုိက္ ရသလုိ ထုိေနရာေလးသို႔ ေရာက္ခဲ့ၾကသူတုိင္းက “ေအးခ်မ္း လုိက္တာေနာ္” ဟု ဆုိတတ္စၿမဲ ျဖစ္ပါသည္။”

သူ႔စာကို ဖတ္ၿပီး သူႏွင့္ အတူ လုိက္ပါ ေနမိသည္။ သူေပးေသာ ရသမ်ားကို ကြၽန္ေတာ္တုိ့ တစ္ခုၿပီး
တစ္ခု ခံစားရပါ၏။ သူသည္ ျငင္သာဖြဖြေျပာသည္။ တစ္ခါတစ္ခါ ဟာသသံ ေလးေပးၿပီးသူေျပာ လုိ
သည္ကို နား၀င္ေအာင္ေျပာတတ္သည္။
“တစ္ခါေသာ္ ကြၽန္ေတာ့္ မိတ္ေဆြ၏ အလုပ္ဌာနမွ ဆရာႀကီး တစ္ဦး ျပည္သို႔ ဘုရားဖူးဖုိ႔ လာခဲ့သည္။
ကြၽန္ေတာ့္ မိတ္ေဆြက သူ႔ဆရာႀကီးကို ေကာင္းစြာ ဧည့္၀တ္ျပဳ လုိသျဖင့္ ဘုရားဖူးရန္ အစီအစဥ္ကို ႀကိဳတင္ေရးဆြဲ စီမံထားသည္။ ဆံေတာ္ရွင္၊ ဘုရားႀကီး၊ ေရႊပလႅင္ေမွာ္၊ ေရႊဘုန္းပြင့္ စသည္ျဖင့္၊
သို႔ေသာ္ ဆရာႀကီးသည္ ျပည္သို႔ ၀င္လာၿပီ ဆုိကတည္းက “၀န္ခ်ေတာင္ကို အရင္ သြားမယ္” လုိ႔ပဲ
တကဲကဲ လုပ္ေနခဲ့သည္။ မိတ္ေဆြသည္ ႐ုတ္တရက္ အစီအစဥ္ ေျပာင္းကာ ၀န္ခ်တာင္သို႔ ေျပး၍ပန္း၊
ဆီမီး၊ အေမႊးတုိင္ စီစဥ္ရ၊ ေနရာ ထုိင္ခင္း ျပင္ဆင္ရႏွင့္ ဖတ္ဖတ္ ေမာသြားသည္။ ဧည့္သည္ဆရာႀကီး ျပန္သြားေသာ အခါတြင္မွ သက္မခ်ကာ ရယ္ေမာေျပာႏိုင္ေတာ့သည္။

“ဆရာႀကီး ဘာမ်ား မွားခဲ့သလဲ မသိပါဘူးဗ်ာ” တဲ့။

အရယ္အၿပံဳးထက္ ပိုၿပီး နက္႐ိႈင္း လွပေသာ သတင္း စကားေလး ျဖစ္သည္။ သူ႔စကားေျပ စီးဆင္းမႈ
အလ်ဥ္က သာယာ ၿငိမ့္ေညာင္းသည္။ သူ႔အေရး အဖြဲ႔က လွသည္။ လူ႔အဖဲြ႔အစည္း တစ္ခု၏ လူမႈစီးပြား
ဘ၀ကို ထင္ဟပ္ ေဖာ္ျပေသာ အဖဲြ႔ ကေလးမ်ားျဖင့္ ခ်ိတ္ဆက္ ေရးဖဲြ႔ ျပသည္။
“ေအးသက္တုိး ၿငိမ္၍ ၿငိမ္းခ်မ္း ေနစၿမဲ ျဖစ္ေသာ ထုိေနရာေလးသည္ ကြၽန္ေတာ္ ေရာက္စကႏွင့္ မတူ။
တစ္စစ သိသိသာသာ တုိးတက္ ေျပာင္းလဲ လာခဲ့သည္။ ၀န္ခ်ေတာင္ ေစတီသို႔ ခို၀င္ ဖူးေမွ်ာ္သူေတြ
မ်ား လာသည္။ ေရခ်မ္းစင္ေတြ၊ ႐ုပ္ထုေတြ၊ အေဆာက္အအံု ငယ္ေလးေတြ ပြားမ်ား စည္ပင္လာသည္။
အရပ္ တစ္ပါးမွ အလွဴရွင္ ေတြလည္း တဖြဲဖြဲ ေရာက္လာၾကသည္။ တစ္ခုေသာ ေန႔ရက္တြင္ ေစတီရင္ျပင္
၌ အခ်င္း တစ္ေပခဲြခန္႔ ရွိေသာ ေခါင္းေလာင္းႀကီး တစ္ခု တပ္ဆင္ထားသည္ကို ျမင္ရသည္။
ေခါင္းေလာင္းမွာ အလွဴရွင္ အမည္ကို ေရးထုိးထားသည္။ ေခါင္းေလာင္းကိုလည္း အမည္ေပးထား
သည္။ “၀ဋ္ေႂကြး ေတာ္ေျပ ေခါင္းေလာင္း” တဲ႕ေလ။ ေကာင္းလုိက္တဲ့ စိတ္ကူး။ ေကာင္းလုိက္တဲ့
နာမည္။ ဘယ္လုိ ျဖတ္သန္းမႈေတြေၾကာင့္မ်ား သည္နာမည္ကို ေရးထိုးခဲ့ေလသလဲကြယ္။
၀ဋ္ေႂကြးေတာ္ေျပ ဆုိေသာ နာမည္ေလးက ေတာရိပ္ ေတာင္ရိပ္ျဖင့္ ထာ၀စဥ္ေအးခ်မ္းေနေသာ
ေနရာေလးႏွင့္ လုိက္ဖက္လွေပသည္။

ျပည္၌ ရွိစဥ္ အက္ေဆး ဆရာသည္ ၀န္ခ်ေတာင္သို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေရာက္သည္။ ဒါကို ခင္ဗ်ား ဒီေလာက္ သြားရတာ ဘယ္ႏွစ္ခါေလာက္မ်ား မွားခဲ့လုိ႔လဲဗ်ာ” ဟု ေျပာေသာအခါ သူငယ္စဥ္က ၾကည့္ခဲ့ရ ေသာ ဇာတ္ပဲြတစ္ခုမွ ျပက္လံုးခြင္ တစ္ခုကို ျပန္ေျပာင္း သတိရလာသည္ဟု ဆုိၿပီး ၀န္ခ် ေတာင္းပန္ျခင္းသည္ ေကာင္းေသာ အမူအက်င့္ဟု ဆုိေသာ္လည္း အခါခါမွား အခါခါ ေတာင္းပန္ျခင္းက မသင့္ေတာ္ေၾကာင္း လူျပက္က မင္းသမီးကို စိတ္မွာ ျပစ္မွား၍ အႀကိမ္ႀကိမ္ရွိခိုး ေတာင္းပန္ပံုျဖင့္ ဟာသေဖာက္ ေရးဖဲြ႔ျပသည္။
ၿပီးမွ ၀န္ခ်ေတာင္ကို သူကဤသို႔ နိဂံုးခ်ဳပ္သည္။

“၀န္ခ်ေတာင္” ဟူေသာ အမည္ ကေလးသည္ ျပဳခဲ့မိေသာ အျပစ္တုိ႔ကို ၀န္ခ် ေတာင္းပန္ဖုိ႔ လက္တုိ႔ သတိေပးႏုိင္႐ံု မွ်မက ျပစ္မွားျခင္း မျပဳအပ္သူ ဟူသမွ်ကို ဘယ္ေသာ အခါတြင္မွ ျပစ္မွားျခင္း မျပဳေစ
ရန္လည္း သတိ ေပးႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ အခြင့္ ႀကံဳလွ်င္ေတာ့ျဖင့္ ထာ၀စဥ္ေအးသက္တိုးၿငိမ္
ေနၿမဲ ျဖစ္ေသာ ထုိေနရာ ေလးသို႔ အေရာက္သြားလ်က္ “၀ဋ္ေႂကြးေတာ္ေျပ” ေခါင္းေလာင္းကို တစ္ခ်က္
ေလာက္ ျဖစ္ျဖစ္ ထုိးခတ္လုိက္ခ်င္ပါေသးသည္။
(၂)
မင္းသမီးေလးက ကိုးႏွစ္၊ ဆယ္ႏွစ္ေလာက္ပဲ ရွိေပဦးမည္။ အကေကာင္း၊ အဆုိေကာင္း ျဖစ္သည္။ တန္ေဆာင္မုန္း ပြဲေတာ္တြင္ ရြာဦး ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္း ေရွ႔ေျမကြက္လပ္မွာ ဇာတ္စင္ထိုး၍ အၿငိမ့္က
သည္။ လူျပက္ႏွစ္ဦးက ဒါးက ျမစ္ကမ္းနဖူးရွိ ႐ံုးပင္၊ ေသာင္တန္းရြာေတြမွာေနသည္။ ဦးေဖာင္တိန္ႏွင့္
ီီဦးစင္ေရာ္။ ညဥ့္ဦးယံအၿငိမ့္ခန္းမွာ တသိမ့္သိမ့္ တေသာေသာ ရယ္ေမာ ေပ်ာ္ရႊင္ရသည္။
အက္ေဆးဆရာ၏ အသက္ကလည္း ကိုးႏွစ္၊ ဆယ္ႏွစ္၊ ဇာတ္ခံုကို ေမးတင္၍ ၾကည့္ရသည္။
အၿငိမ့္ခန္း ၿပီးေတာ့ ျမသက္မူ၏ “အလြမ္းမင္းသမီးေလး” သီခ်င္းျဖင့္ သ႐ုပ္ေဖာ္ ကျပသည္။
ထုိဇာတ္ထုပ္တြင္ အၿငိမ့္သမေလးမွာ က႐ုဏာ၏ ျပယုဂ္ျဖစ္သည္။ ဦးေဖာင္တိန္က ဇာတ္ဆရာ လုပ္သည္။သီခ်င္း တစ္ပုဒ္ ဆုိၿပီးတုိင္း အလို မက်၍ ရပ္ခိုင္းသည္။ မင္းသမီးေလးကို ႏွိပ္စက္သည္။
ၾကာေတာ့ အက္ေဆး ဆရာတုိ႔ ကေလးတစ္သိုက္က ဗီလိန္ႀကီး ဦးေဖာင္တိန္ကုိ ရြံ႔မုန္းလာသည္။
အျပစ္မရွိ အျပစ္ရွာ ႏွိပ္စက္ေသာ ဇာတ္ဆရာကို မုန္းတီးၿပီး ဇာတ္ဆရာ အလုိက် ငိုရ၊ ရယ္ရသည့္
မင္းသမီးကို သနားလာသည္။ ေနာက္ဆံုးသူတုိ႔ ဆႏၵကို ေျပာင္းဖူး ႐ိုးမ်ားျဖင့္ ေဖာ္ထုတ္ျပသ
လုိက္ၾကသည္။ ေမာင္ရင့္မာသည္သည္ အက္ေဆးကို ၀တၴဳေလး တစ္ပုဒ္ကဲ့သုိ႔ ဇာတ္ရွိန္ေလးျဖင့္
ေရးသည္။ ေနာက္ေန႔ မနက္ အိပ္ရာက ထေတာ့ သူတုိ႔ အိမ္ရွင္ ဦးေဖာင္တိန္ႏွင့္ မင္းသမီးေလးကို ေတြ႔လုိက္ရသည္။ “ဘယ့္ႏွယ့္လဲကြ။ ညက ေျပာင္းဖူး႐ိုးေတြ ေတာ္ေတာ္ ရွာလုိက္ရသလား” ဟု
ေျပာေတာ့ သူ ထူပူသြားသည္။ မင္းသမီးေလးႏွင့္ ဦးေဖာင္တိန္သည္ သားအဖ ျဖစ္သည္ဟု သိရျပန္
သည္။ သ႐ုပ္ေဆာင္ အႏုပညာ၏ စူးရွ ထိေရာက္မႈကို ႐ိုးသားစြာ မသိရွိခဲ႕ေသာ ကေလးဘ၀က ဆႏၵ ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ ပံုကို ေျပာင္းဖူး႐ိုး ကေလးမ်ားကို ျမင္တုိင္း လိပ္ျပာငယ္ေသာ စိတ္ျဖင့္ ေတာအၿငိမ့္ ပြဲေလး
တစ္ခုကို သတိရစၿမဲျဖစ္ပါ သည္ဟု ဆုိကာ သူ႔အက္ေဆးကို နိဂံုးခ်ဳပ္သည္။

“ပုရြက္ဆိတ္ တစ္ေကာင္ စာလေရာင္” သည္ ပုသိမ္ၿမိဳ႔ဘဏ္လမ္း လင္းလင္း၀င္း လက္ဖက္ရည္ဆုိင္
ေလး အနီးတြင္ “မာန္စာေပ ေလ့လာေရး” ဟူေသာ ဆုိင္းဘုတ္ျပားကေလးႏွင့္အတူ လမ္းနံေဘးေျမ
ျပင္ေပၚတြင္ ခင္းျဖန့္ၿပီး စာအုပ္အေဟာင္း ေရာင္းေနေသာ စာေရးဆရာေနလင္းႏွင့္ အက္ေဆးဆရာ
ေတြ႔ထိ ဆက္ဆံ ရေသာ ဘ၀ေလး တစ္ခုကို ျဖန္႔ခင္း ျပထားေသာ အက္ေဆးေလးျဖစ္သည္။ အက္ေဆး
တစ္ပုဒ္ ေျပာင္ေျမာက္သည့္ အခါ ဇာတ္လမ္းေက်ာ ႐ိုးမရွိေသာ ၀တၴဳတုိေလး တစ္ပုဒ္ႏွင့္ တူေနတတ္
ပါသည္။ ခံစားမႈ ရသတစ္ခုကို စူးစူးနစ္နစ္ ထိထိရွရွ ေပးႏုိင္စြမ္းသည့္ ထုိအေရးအသား၊ ထုိစာစုကို ရသ စာတမ္းဟု ေခၚျခင္း ျဖစ္ပါလိမ္႕မည္။
ေမာင္ရင့္မာသည္ စာေရးေသာ အတတ္ပညာ ကြၽမ္းက်င္ လိမၼာသူ ပီပီ ဤအက္ေဆး၌ သူသေကၤတျပဳ
ေရးဖဲြ႔ေသာ စာေရးဆရာ ေနလင္းကို စာဖတ္သူ ရင္ထဲသုိ႔ အသာအယာခ်ေပးသြားခဲ့ပါသည္။
ဇာတ္ေကာင္ထက္ အေတြးကို ခ်ေပးထားသည္က ပို၍ လွေနပါသည္။
“လုပ္ကတည္းက ေငြေၾကးအရ ဆုိတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ မပါ သေလာက္ပါပဲဗ်ာ။ စာသမားေတြ စံထားခ်က္ အသီးသီးနဲ႔ ျပည့္စံု ေစခ်င္လုိ႔ ရွားပါး စာအုပ္ေတြ တင္ထားတာပါ”

စပါး၀မ္းစာ မျပည့္ေပမယ့္ စာ၀မ္းစာျပည့္ ေနသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေၾကာင္းကိုမူ စာခရီးသည္ႀကီးႏွင့္
စကားေျပာ ပံုျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ မာန္႐ုပ္ရွင္ကားႏွင့္ ပတ္သက္၍ စကားေျပာပံုျဖင့္လည္းေကာင္း
စာဖတ္သူကို အသိေပးသည္။ ကိုေနလင္း၏ စီးပြားေရး ဘ၀ႏွင့္ ႏွလံုးသားကို ေဖာ္ျပရာ၌ “ေဟာင္းႏြမ္း
စုတ္ျပတ္ ေနေသာ ထိုအ၀တ္အထည္မ်ားေအာက္ တြင္ ပုန္းခိုေနေသာ ႏွလံုးသည္းပြတ္ အခံုမွာမူ ျဖဴမြတ္သန့္ၾကည္ေန႐ံုမွ်မက ခမ္းနား လွပေနသည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ထင္ သည္။ သူ႔ စာအုပ္ဆိုင္မွ စာအုပ္
တစ္အုပ္ ေကာက္ကိုင္လုိက္သည္ႏွင့္ “ခင္ဗ်ား ႀကိဳက္ရင္ ယူသြားေလ” ဟု ေျပာတတ္သူ။ လက္ႏွိပ္စက္ အေသးတစ္လံုး ရွာေန ေၾကာင္း ေျပာမိ၍ ရီမင္တန္ လက္နွိပ္စက္ငယ္ တစ္လံုးကို ဆုိက္ကားေပၚတင္၍
အတင္း ေပးတတ္သူဟု ေရးဖဲြ႔ျပသည္။ “ထမင္း တစ္လုပ္ကို ထင္းခုတ္စားရ သလုိ ပင္ပန္းလွသည့္တုိင္
သူက အစဥ္ အၿမဲေပး ကမ္းခ်င္ ေနတတ္သည္။ သူ၏ ႏြမ္းပါးေသာ လက္ဖ၀ါးမ်ားသည္ ဘယ္ေသာအခါမွ လွပ္မထား၊ ေမွာက္၍သာ ထားတတ္သူ ျဖစ္ေပသည္” ဟု ကိုေနလင္းကို ပံုေဖာ္ျပသည္။

ေမာင္ရင့္မာက ကိုေနလင္းကို ေရးဖဲြ႔ရာ၌
“သူသည္ ကမၻာေလာကကို ကယ္တင္ ေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္ေအာင္ ႀကီးက်ယ္ ျမင့္ျမတ္သူ တစ္ဦး မဟုတ္ေပ။
ႏုိင္ငံႏွင့္ အ၀ွမ္း ေအာင္ျမင္ ေက်ာ္ၾကားေနေသာ အႏုပညာရွင္ႀကီး တစ္ဦးလည္း မဟုတ္ေပ။ ထုိင္းႏုိင္ငံကို မဆုိထားႏွင့္ တစ္ၿမိဳ႕ တစ္ရြာမွ်ကို ပင္လွ်င္လည္း ခ်ီပိုး သယ္မႏုိင္သူ မဟုတ္ေပ”ဟု ဖဲြ႔သည္။ ၿပီးမွ ေမာင္
ရင့္မာ က သူ႔အက္ေဆးကို ဤသို့ နိဂံုးခ်ဳပ္သည္။

သို့ေသာ္ သူအသက္ရွင္ခြင္႕ရခဲ႕ေသာ ကာလတစ္ေလွ်ာက္ သူ က်င္လည္ရာ ပတ္၀န္းက်င္ ကမၻာငယ္
ကိုေတာ့ စြမ္းႏုိင္သမွ် စိမ္းလန္း ေအာင္ျပဳခဲ့သည္။ စိမ္း လန္းေစလုိ ပြားစည္း ေစလုိေသာ ေစတနာအခံ
လည္း သူ႔၌ ထက္သန္စြာ ရွိခဲ့သည္။ သည္အခ်က္ႏွင့္ပင္ သူသည္ ခ်စ္ေသာ ဤကမၻာေျမေပၚမွ တိတ္တ
ဆိတ္ ေခါင္းၿမီး ၿခံဳကာ ထြက္ခြာ သြားသင့္သူ တစ္ဦး မဟုတ္သည္မွာ ေသခ်ာသည္။ သူ႔ကိုယ္ေပၚမွာ ပုရြက္
ဆိတ္ တစ္ေကာင္စာမွ် လေရာင္ မသာႏုိင္ခဲ့တာကိုေတာ့ျဖင့္ ေလာက ေစာင့္ၾကပ္နတ္ အေပါင္းတုိ႔အား
ၿငိဳျငင္ ခ်င္မိသည္” တဲ့။

ကဲ ၾကည္႕ပါ။ ေမာင္ရင့္မာသည္ အက္ေဆး ဆရာပီပီ သူေျပာခ်င္သည္ကို သိမ္သိမ္ေမြ႔ေမြ႔ေလး ေျပာျပ
သြားပါ၏။ ေရြးစရာေလးေတြလည္း ခ်န္ထား ခဲ့ပါ၏။
“မငိုဖူးေသာ မ်က္လံုးမ်ား” တြင္လည္း ထုိကဲ့သို႔ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ တစ္သက္တစ္ခါ မစဥ္းစားမိခဲ႕ေသာ အေၾကာင္းအရာေလး တစ္ခုကို ေထာက္ျပ သြားခဲ့ပါသည္။ သားျဖစ္သူ ဆယ္
တန္းကို ႏွစ္ဘာသာျဖင့္ ေအာင္၍ ၀မ္းေျမာက္ ေပ်ာ္ရႊင္ ေနၾကရခ်ိန္တြင္ အစ္မ ျဖစ္သူက သံုးဘာသာပဲ
ဂုဏ္ထူး ရ၍ ငိုေနသည္။ တစ္ဖက္တြင္ ဘာသာစံု အမွတ္ ၇၀ မျပည့္သျဖင့္ ဖခင္က သားအား မေက်မ
နပ္ အျပစ္ဖုိ႔ ေနခ်ိန္တြင္ စာေမးပြဲက်ေသာ သားအေပၚ ေက်ေက်နပ္နပ္ႀကီး လက္ခံေနေသာ ဖခင္ကို
လည္းေရးျပသည္။ ေအာင္ျမင္သူတုိ႔ ဂုဏ္ျပဳပဲြတြင္ စကားေျပာခြင့္ ရ၍ ျပင္ဆင္ေနခ်ိန္ မိတ္ေဆြ တစ္
ဦးက စစ္သားႀကီး မက္အာသာ၏ A Solider For His Son ကဗ်ာကိုထည့္ေျပာရန္ ေျပာလာသည္။
“ဖခင္ တစ္ေယာက္က သူ႔သားကို ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ အလုိ ဆႏၵေတြေပါ့ဗ်ာ။ အမွတ္တမဲ့ဆုိ ဖေအက သားကို
က်ိန္ဆဲ ေနသလိုပဲဗ်” ဟူ လည္း မိတ္ေဆြက ကဗ်ာသေဘာကို ရွင္းျပသည္။

“--- သံဆူးဖိေနာင့္မ်ား ရွိရာ စိန္ေခၚမႈမ်ား၊ တြန္းထိုးဖိႏွိပ္မႈမ်ား ရွိရာသုိ႔သာ ေဆာင္ၾကဥ္းေတာ္မူပါ။
သူ႔အား မုန္တုိင္းထဲမွာ မားမားရပ္ဖုိ႔ သင္ၾကား ေပးေတာ္မူပါ”
စစ္သားအုိႀကီးသည္ သူ႔သားကို Privi Ledged Child မျဖစ္ေစခ်င္ပါ။ ထုိေၾကာင့္လည္း သားကို ပန္းေမြ႔ရာေပၚသို႔ မပစ္တင္။ ဆူးခင္းလမ္းကိုသာ ေလွ်ာက္လွမ္း ေစခ်င္သည္။ အက္ေဆး ဆရာကေတာ့ ထုိကဗ်ာကို ဖတ္ၿပီး ၾကက္သီး တျဖန္းျဖန္း ထမိသည္ဟုဆုိသည္။

ပထမ၊ ဒုတိယ၊ တတိယ တစ္မွ တစ္ဆယ္ရခဲ့ၾက သူမ်ားကို ဂုဏ္ျပဳခ်ီးက်ဴး ၾကသူတုိင္း က်န္လူ ကိုးဆယ္
တုိ႔၏ စိတ္ခံစားမႈကို စဥ္းစားမိ ၾကပါ၏ေလာ။ ထုိလူ ကိုးဆယ္စံမီ၊ တန္းမီ ျဖစ္လာေစရန္ မည္သို႔ ျပဳလုပ္
ၾကရမည္ ဟူ၍ေကာ စဥ္းစား ၾကည့္ၾကဖူးပါသလား။ ေမာင္ရင့္မာသည္ ႐ံႈးနိမ့္ျခင္း၌ သင္ယူ မွတ္သားစ
ရာ ရွိသည္ကို သိသည္။ အမ်ား ႐ံႈးနိမ့္ျခင္းသည္ ႐ံႈးနိမ့္ျခင္းဟုလည္း သိသည္။ ထိုေၾကာင့္လည္း “မငိုဖူး
ေသာ မ်က္လံုးမ်ား” ကို ေရးဖဲြ႔သည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ထင္သည္။
(၃)
“၀န္ခ်ေတာင္” ႏွင့္ ရသစာတမ္းမ်ား” တြင္ ေမာင္ရင့္မာသည္ သူ၏ ဘ၀ ျဖတ္သန္းမႈထဲမွ ေရးစရာ အကြက္ကေလး မ်ားကို ထုတ္ယူၿပီး အက္ေဆးမ်ား ေရး သည္။ ေဆာင္းခိုငွက္ “ေမ့ပင္ စိုက္သူမ်ား”
“သမီးေလးအတြက္ ထီးကေလးတစ္လက္”“မိႈင္းညိ့ဳေသာ သုသာန္ကေလးဆီသို႔” “ေရနည္းနည္း
အိုးေသးေသး” “လမ္းၾကားထဲ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္” တုိ႔သည္ သူ႔ဘ၀ ျဖတ္သန္းမႈထဲမွ ထုတ္ယူၿပီး
စာေရးသူ၏ ခံစားမႈအေတြးအျမင္ကို ေရးဖဲြ႔ထားေသာအက္ေဆးမ်ား ျဖစ္ပါသည္။

The woods are lovely, dark and deep
But I have promises to keep
Many miles to go before I sleep.
Many miles to go before I sleep.

ေရာဘတ္ဖေရာ့စ္တ္၏ ကဗ်ာ အပိုင္းအစေလးႏွင့္ “ေတာတန္းအလြန္” ကို စဖြင့္သည္။
ညိဳ႕ဆုိင္း နက္႐ိႈင္း ေတာတန္းကျဖင့္ လွပါရဲ႕။
ဒါေပမယ့္ ငါ့မွာ တည္ရမယ့္ ကတိေတြနဲ႔ပါလား။
မအိပ္ခင္ သြားရဦးမယ့္ ခရီး မုိင္ေတြနဲ႔ ပါလား။
ႏွင္ရမည့္ ခရီး။ တည္ရမည့္ ကတိ။ ထမ္းရမည့္ တာ၀န္ေတြကို ကုိးကားၿပီး ကဗ်ာ ဆရာေလး၊ မယ္ဒလင္
သမား၊ အၿငိမ္းစား ၀န္ထမ္း အစ္ကို စာေရးဆရာ တုိ႔အေၾကာင္းကို ေရးဖဲြ႔ျပသည္။ ၾကည္ႏူး ဆြတ္ျမ
ခံစားရခြင့္ ဆုိသည္ကလည္း ဘ၀မွာ အစဥ္ ထာ၀ရ “ရၿမဲရ” တတ္ေသာ အရာ မဟုတ္ပါေခ်။
သစ္ရိပ္ေ၀ေ၀၊ ေတာတန္း ေအးေအး၊ ညေနေႏြးေႏြး၊ ပန္းျမေမႊးေမႊးတို႔ သာရွိသည့္ သီးျခား ျဖစ္ေသာ ကမၻာေလးထဲ ၾကာေတာင့္ ၾကာရွည္ လြင့္ေမ်ာ မိန္းမူးေနလုိ႔ မျဖစ္။ သားသမီးက အမိအဖအေပၚ တည္
ရမယ့္ ကတိ၊ မိတ္ေဆြ ေရာင္းရင္းက သူ႔ အေပါင္းအသင္း ရဲေဘာ္ရဲဘက္တုိ႔ အေပၚ တည္ရမည့္ ကတိ၊ အိမ္ဦးနတ္က သူ႔မိသားစု အေပၚ တည္ရမည့္ ကတိ၊ ႏုိင္ငံသားတစ္ေယာက္က သူ႔တုိင္းႏုိင္ငံ အေပၚ
တည္ရမည့္ ကတိ။ အဲဒီ ကတိေတြကို ေမ့ေလ်ာ့ ပစ္ပယ္၍ ေတာတန္း နံေဘး၊ မည္မွ်ၾကာရွည္ ရပ္ၾကည့္ ေငးေမာလြင့္ေမ်ာေနႏိုင္ပါမည္နည္း။ ထူးျခား ကံေကာင္းေသာ လူသားအခ့်ဳိသာလွ်င္ သူတုိ႔
တည္ရမည့္ ကတိေတြကို သူတုိ႔ ခ်စ္ေသာ ေတာတန္းကေလး၌ သိမ္းျမဳပ္ထားႏုိင္ကာ ေတာတန္း
ကေလးကို အစဥ္ထာ၀ရ ဖက္ေပြ႔ ၾကည္ႏူးေနဖုိ႔ အခြင့္ ရၾကသည္။ အက္ေဆး ဆရာက သူေျပာလုိေသာ အခ်က္ကို ဆက္၍ ေျပာသည္။

“တစ္ခုပဲ ရွိသည္။ စိမ္းဖန္႔ စိုလက္ေသာ ေတာတန္း နံေဘး၌ ၾကာရွည္ၾကာေမ်ာ ေနလုိေဇာျဖင့္ တည္ရမည့္ ကတိေတြကို “ထိုးေကြၽး” မပစ္သင့္ဟု ကြၽန္ေတာ္ထင္ပါသည္” တဲ့။
ကတိဖ်က္သူ၊ ကတိပ်က္သူတုိ႔ ဘ၀ျဖင့္ ဘ၀တစ္ခုကို ရွင္သန္ေနလုိ စိတ္မရွိေၾကာင္း သူ႔အက္ေဆးတြင္
ထင္ရွား ေပၚလြင္ေနပါ၏။

(၄)
ရသစာတမ္း ဟူသည္ စာတမ္းရွင္က သူခံစား ေနရေသာ ေ၀ဒနာကို စာဖတ္ သူအား မွ်ေ၀ေပးရန္ တာ၀န္
ရွိပါ၏။ ၀တၴဳ တစ္ပုဒ္ကဲ့သုိ့ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္၊ အဆင္းအတက္၊ အခက္အေျဖ မရွိေသာ္လည္း စာဖတ္
သူအား ေတြးေတာဆင္ျခင္စရာ၊ ခံစားနားလည္စရာမ်ား ေ၀မွ်ေပးရာတြင္ ၀တၴဳထက္ပို၍လြတ္လပ္ပါ၏။

ေမာင္ရင္႕မာ (ေက်ာင္းကုန္း)၏ “၀န္ခ်ေတာင္ႏွင့္ ရသစာတမ္းမ်ား” ကို ဖတ္ၾကည့္ပါ။ ႏိႈက္ယူခံစား ၾကည့္
ေသာ အခါ ဆင္ျခင္စဥ္းစားစရာ အေတြးအျမင္ မ်ားကို ရွာေဖြေတြ႔ရွိ လာပါလိမ့္မည္။ ဆရာႀကီး စိန္ေဗဒါႀကီး ေျပာသလုိ ေျပာရလွ်င္
ေမာင္ရင့္မာသည္ သူမ်ားကို မၿပိဳင္ ပါ။ မေန႔က ေမာင္ရင့္မာကို သည္ေန႔ ေမာင္ရင့္မာက အႏုိင္ရေအာင္ ၿပိဳင္ေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္” ဟု။


တင့္ခိုင္
ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္းမွ ကူးယူေဖၚျပပါသည္။

0 comments:

Post a Comment