+လာေရာက္ၾကသူမ်ားအားလုံး ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ

+ရင္းႏွီးခ်စ္ၾကည္စြာျဖင့္

+မင္းစိုးစံ(အေဝးေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)

+ရွင္မဟာသီလဝံသ ၏ ကဗ်ာ

+ငါသာငါထက္ မာန္မတက္ႏွင့္

+အထက္ေနမင္း ေလးကြၽန္းခ်ဥ္းလည္း

+မလင္းတိမ္တိုက္ တစ္ကြၽန္းမိုက္၏

+ႏိႈင္းလိုက္သည္သာ ဤအရာကို

+ပညာရွိက သတိရလိ႔မ္။

+(ရွင္မဟာသီလဝံသ)

Sunday, July 4, 2010

ဒုကၡသည္ေတးသံ( ႏွင္းပန္းအိမ္)


ဒုကၡသည္ေတးသံ

ႏွင္းပန္းအိမ္ | တနဂၤေႏြေန႔၊ ဂ်ဴလုိင္လ ၀၄ ရက္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ၁၆ နာရီ ၁၁ မိနစ္


မိႈင္းညိဳ႕ရီေမွာင္ေနတဲ့ ေတာင္တန္းႀကီးေတြေဘးက ဒုကၡသည္စခန္းေလးမွာ မိုးေရေတြၾကား ေၾကကြဲလို႔ေနပါတယ္။ တစိမ့္စိမ့္ရြာေနတဲ့ မိုးလုိ ဒုကၡသည္ေတြ တစိမ့္စိမ့္ခံစားေစရမယ့္၊ တထိတ္ထိတ္ျဖစ္ေစရမယ့္၊ ဒုကၡသည္အသည္းႏွလံုးကို ဓားနဲ႔မႊန္းသလုိ ခံစားေစရမယ့္ သတင္းေတြပဲ ၾကားေနရပါတယ္။ မသိက်ဳိးကၽြံျပဳမႈေတြ၊ မွီခိုမႈေတြ၊ ေသခ်ာေရရာမႈမရွိဘဲ လံုၿခံဳမႈမရွိတဲ့ေနရာက ဒုကၡသည္စခန္းပါပဲ။ ဒုကၡသည္စခန္းမွာ အေသခ်ာဆံုးက ဒုကၡေတြပါ။

ဒုကၡသည္စခန္းက ဒုကၡသည္တေယာက္ရဲ့ ႏႈတ္ဆက္စကားကို ဖုန္းေပၚမွာ လက္ခံစကားေျပာ နားေထာင္ေပးေျဖၾကားဖို႔ အခြင့္အေရး မေပးတဲ့အျဖစ္ေတြ အမ်ားႀကီး ႀကံဳေတြ႔ရပါတယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္လည္ေျဖၾကားျခင္းမျပဳတဲ့ ဖုန္းပိုင္ရွင္ကိုယ္စား အမွာစကားထားခဲ့ပါဆိုတဲ့ ဖုန္းစက္ထဲက စကားသံက ဒုကၡသည္ကို အၿမဲတမ္း ေလွာင္ေျပာင္သေရာ္ေနတယ္။ ဒုကၡသည္စခန္းထဲက ဖုန္းနံပါတ္ ဖုန္းပိုင္ရွင္အတြက္ ဗိုင္းရပ္စ္ပိုးလုိပါပဲ။ မိုးေပၚက အပ္နဲ႔ လူ႔ျပည္က အပ္ ဆံုဖုိ႔လြယ္မယ္။ ဒုကၡသည္နဲ႔ သူ႔မိတ္ေဆြ စကားေျပာႏိုင္ဖို႔ မလြယ္ကူဘူး။ ကံေကာင္းေထာက္မလို႔ ႀကံဳခဲ့ရင္ေတာင္ လူ႔က်င့္ဝတ္ကို မေမ့ပါဘူးဆိုတဲ့ လူယဥ္ေက်းတေယာက္က စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္သံနဲ႔ “မင္းတို႔ အဆင္ေျပတယ္မို႔လား” တဲ့။ ႏိုင္ငံတကာအင္တာဗ်ဴးေတြမွာ ေမးခြန္းေတြနဲ႔ အၿမဲႀကံဳေနရတဲ့ ဒုကၡသည္အတြက္ ဒီေမးခြန္းက အရက္စက္ဆံုးပါပဲ။ ဟုတ္ကဲ့ပါ၊ ဒုကၡသည္စခန္းထဲမွာ ဒုကၡသည္စစ္စစ္ေတြရဲ႕ ေန႔စဥ္ဘဝျဖတ္သန္းမႈကို နားေထာင္မလား၊ မ်က္ရည္ခိုင္ရင္ ေျပာျပမယ္။ ဒုကၡသည္စခန္းထဲက ဒုကၡသည္ရဲ႕ အဆင္ေျပျခင္း၊ မေျပျခင္းကို အေျဖထုတ္ႏိုင္ဖို႔ ကိုယ္ခ်င္းစာတတ္တဲ့ အသည္းႏွလံုးေတာ့ ရွိရမယ္ေနာ္။

ကမၻာေပၚမွာရွိတဲ့ လူအခ်ဳိ႕ဟာ တခုခုေၾကာင့္ ဒုကၡသည္ျဖစ္ေနၾကတယ္ဆိုတာ သတိမထားမိၾကလုိ႔ပါ။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အႀကီးႀကီးထဲမွာ ရာထူးဂုဏ္သိန္၊ ေအာင္ျမင္မႈကို္ယ္စီနဲ႔ ဂုဏ္သိကၡာရွိရွိ ဒုကၡသည္ျဖစ္ေနၾကလို႔ပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ရြက္ဖ်င္တဲ၊ ဝါးတဲေလးေတြထဲက ဒုကၡသည္ေတြ အျပင္မထြက္ရတဲ့ UN နဲ႔ ကမၻာ့ႏိုင္ငံအဖြဲ႔အစည္းေတြေအာက္မွာ သိကၡာကို ရိကၡာနဲ႔လဲၿပီး ေနရတဲ့ ဒုကၡသည္ကမွ ဒုကၡသည္မဟုတ္ပါဘူး။ သို႔ေပမဲ့ ရိကၡာစားေနရတဲ့ ဒုကၡသည္ေတြရဲ႕ဘဝ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္မ်ဳိး သူတို႔မွာ မရွိဘူး။ စိတ္ဒဏ္ရာ မရွိဘူး။ တိုင္းျပည္ရဲ႕ စစ္ေရး၊ ႏိုင္ငံေရးေၾကာင့္ ထြက္ေျပးလာရတဲ့ ဒုကၡသည္ေတြကို ေနရပ္ျပန္ပို႔မယ္ဆိုတဲ့ စိုးရိမ္ေသာကေရာက္ေစမယ့္ သတင္းမ်ဳိးကို သူတို႔ ေၾကာက္စရာမလိုဘူး။ ကိုယ့္ေျခေထာက္ေပၚကိုယ္ရပ္ၿပီး ကိုယ့္အနာဂတ္ကို စိတ္ႀကိဳက္ဖန္တီးႏိုင္တယ္။ သဘာဝကို ျပဳျပင္ၿပီး ေနစရာမလိုဘူး။ ကမၻာ့စီးပြားေရးကပ္ႀကီးေၾကာင့္ အလွဴရွင္ႏိုင္ငံေတြရဲ႕ ေငြေၾကးနည္းပါးသြားလို႔ ရိကၡာျဖတ္ေတာက္ခံရမယ္ဆိုတဲ့အေပၚ စိုးရိမ္ပူပန္စရာ မလိုဘူး။

နယ္စပ္မ်ဥ္းေတြေပၚက ဒုကၡသည္စခန္းထဲမွာ ေနထိုင္ရသူေတြကေတာ့ လူ႔အဖြဲ႔စည္း အႀကီးႀကီးကသူေတြ မပူပန္ရတဲ့ စိတ္ေသာကေတြ အားလံုးကို သိမ္းက်ဳံးယူငင္ထားရၿပီး ေန႔စဥ္ ပူပန္ေနရပါတယ္။ စခန္းထဲဒုကၡသည္ေတြကေတာ့ ကိုယ့္ေျခေထာက္ေပၚ ကိုယ္ရပ္ၿပီး ကိုယ့္အနာဂတ္ကို ကိုယ္မဖန္တီးႏိုင္ပါဘူး။ ဒုကၡသည္စခန္းထဲကို အဖြဲ႔အစည္းတခု ဝင္လာရင္ပဲ “ငါတို႔ဘဝကို အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးမယ့္သူေတြ ဘာသတင္းေတြ သယ္လာသလဲ” လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ေနရတဲ့ ဒုကၡသည္ေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာကို ျမင္ဖူးပါသလား။ ကိုယ္တိုင္ခံစားၿပီး ကိုယ္တိုင္ဒုကၡသည္ ျဖစ္ေနတဲ့ က်မေတာင္ သူတို႔မ်က္ႏွာေတြ ျမင္ရတိုင္း ရင္ထဲ ထိထိခိုက္ခိုက္ ျဖစ္ရပါတယ္။ က်မဟာ ဘဝကို ႏိုင္ငံေရးစာေပနဲ႔ တည္ေဆာက္ေနသူပါ။ က်မဘဝမွာ ႏိုင္ငံေရးစာေပကိုသာ ႏုတ္လိုက္ရင္ ဒုကၡသည္ဘဝမွာ မေတြးဝံ့စရာပါပဲ။


“ဆင္းရဲပင္ပန္းလွတဲ့ ဘဝထြက္ရာလမ္းက ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသျခင္းမဟုတ္။ အဲဒီ့အေျခအေနဆိုးကို တြန္းလွန္တုိက္ပြဲဝင္ျခင္းသာ ျဖစ္တယ္။ ဘဝလမ္းေၾကာင္းကို ေျပာင္းလဲပစ္လိုရင္ ဘဝကိုနားလည္ရမယ္။ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ေျပာင္းပစ္လဲပစ္လိုရင္ ပတ္ဝန္းက်င္အေၾကာင္းကို နားလည္ရမယ္။ မိမိလူမ်ဳိးနဲ႔ မိမိတိုင္းျပည္ကို ေျပာင္းလဲပစ္လိုရင္ လူမ်ဳိးနဲ႔ တို္င္းျပည္အေၾကာင္းကို သိရမယ္” လို႔ က်မ ဖတ္ခဲ့မွတ္ခဲ့ဖူးတယ္။ ဒီစကားဒီစာသားေတြကို ႏွလံုးသြင္းထားလုိ႔သာ ဒုကၡသည္ဘဝအထုအေထာင္း အ႐ိုက္အပုတ္ကို ခံႏိုင္တာ။

စစ္အာဏာရွင္တံတိုင္းကို ဘဝနဲ႔ ႐ိုက္ခ်ဳိးခဲ့ၾကတဲ့ ႏိုင္င္ငံေရးသမားေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္းေတြ၊ ABSDF က ေက်ာင္းသားရဲေဘာ္ေတြ သူတို႔ရဲ႕ ပစၥဳပၸန္ဘဝေတြကို ျမန္မာျပည္ ျပည္သူလူထု အနာဂတ္အတြက္ စေတးခဲ့ၾကတယ္။ စစ္ေၾကာေရး အက်ဥ္းေထာင္နံရံေတြၾကား ႏွစ္ရွည္ေထာင္ဒဏ္နဲ႔ ေဝးလံေခါင္သီတဲ့ အက်ဥ္းစခန္းေတြဆီေရာက္ခဲ့ၿပီး အက်ဥ္းေထာင္က ျပန္လြတ္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ သူတို႔ေတြ မၿပီးဆံုးေသးတဲ့ ဒီမိုကေရစီေရးကို ဆက္လက္ဆင္ႏြဲၾကတယ္။ ဒီအခါ စစ္အာဏာရွင္က သူတို႔ကို ဖမ္းဆီးလုိ႔ ေသလုေမ်ာပါး ထြက္ေျပးခဲ့ၾကရတယ္။ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုရွိရာ လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမေတြကို ထြက္ေျပးၾကတာေပါ့။ သူတို႔ကို လက္ခံထားေပးမယ့္ေနရာက ဒုကၡသည္စခန္းလို႔ JRS က အတည္ျပဳေပးတယ္။ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ တရားမဝင္ေနထိုင္မႈနဲ႔ ထိုင္းရဲဖမ္းရင္ မိေအးႏွစ္ခါနာမယ့္အျဖစ္။ ဒီေတာ့ UNHCR ရဲ႕ ေစာင့္ေရွာက္မႈေအာက္က ဒုကၡသည္စခန္းမွာ စစ္အာဏာရွင္ရဲ႕ ဖိႏွိပ္မႈေအာက္က ထြက္ေျပးလာတဲ့သူေတြ ဒုကၡသည္ ျဖစ္ရေတာ့တာပါပဲ။ ဒုကၡသည္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳတဲ့လက္မွတ္ အခုခ်ိန္ထိ မရွိေသးပါဘူး။ ဒီေတာ့ ဒုကၡသည္ေတြရဲ႕ဘဝ တည္ၿငိမ္မႈ မရွိဘူးလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။

ဒုကၡသည္စခန္းမွာ ဘဝရပ္တည္ႏိုင္ဖို႔ အလုပ္မရွိပါဘူး။ ကိုယ့္အစြမ္းအစကို ထုတ္ေဖာ္ႏိုင္မယ့္ အခြင့္အေရး မရွိပါဘူး။ ကိုယ့္တိုင္းျပည္အတြက္ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ အနစ္နာခံခဲ့ရသူေတြရဲ႕ သမိုင္းအစဥ္အလာကို ျငင္းပယ္ခံရတဲ့ ေနရာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုကၡသည္တေယာက္ရဲ႕ ရိကၡာဆန္တပံုး၊ ဆီတလီတာနဲ႔ စတုတ္တိုက္ခ်ခံရတဲ့ ေနရာပါ။ အဆင္မေျပမႈေတြ မ်ားလာတဲ့အခါ ကိုယ့္မိသားစုထဲမွာတင္ ပဋိပကၡျဖစ္ၾကရတယ္။ “က်ေနာ္တို႔ ေထာင္ကလြတ္လာေတာ့ ဒဏ္ရာပဲ ပါခဲ့တယ္” ဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္းရဲ႕ စကားအတုိင္းပါပဲ။ အက်ဥ္းေထာင္ထဲမွာ ခံစားရတဲ့ စိတ္ဒဏ္ရာေတြ မေပ်ာက္ေသးခင္မွာ ဒုကၡသည္ဆိုတဲ့ စိတ္ဒဏ္ရာကိုပါ ခံစားရေတာ့ ဘယ္ဒဏ္ရာက ပိုနာတယ္ဆိုတာ ေျပာမတတ္ေအာင္ ျဖစ္ေနၾကရတယ္။

ဒုကၡသည္စခန္းရဲ႕ တဲအိမ္ေလးေတြထဲက မေျပလည္မႈေတြကို အလွည့္က် ခံစားခ်က္ေတးသံအျဖစ္ အၿမဲနားေထာင္ရတတ္ပါတယ္။ သရက္အက်ဥ္းေထာင္က လြတ္ေျမာက္လာတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း ဒုကၡသည္သူ႔မိန္းမနဲ႔ စကားမ်ားရန္ျဖစ္တဲ့အခါ စခန္းလံုၿခံဳေရးေတြ ေရာက္လာတယ္။ ဆက္ၿပီး ရန္ျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ အခ်ဳပ္ထဲထည့္ထားမယ္တဲ့။ ဒီေတာ့ သူက ေၾကေၾကကြဲကြဲနဲ႔ ေျပာပါတယ္။ “မင္းတို႔ ငါ့အိမ္ကို ၾကည့္စမ္း၊ တံခါးကို ဝါးနဲ႔ သံတိုင္လုိ လုပ္ထားတယ္။ အက်ဥ္းေထာင္ထဲမွာ ငါေနရသလိုမ်ိဳးပဲဆိုတာ မေမ့ေအာင္လို႔။ အခန္းက်ဥ္းေလးထဲ ႏွစ္အၾကာႀကီး ငါတေယာက္ထဲ ေနရတုန္းက ငါ့ကိုငါ လူလား၊ တိရစာၦန္လားလို႔ ခဏခဏ ေမးခြန္းထုတ္တယ္။ အခုလည္း ငါမလြတ္ေျမာက္ေသးဘူး။ ဒါကို မင္းတို႔က လင္မယားရန္ျဖစ္လို႔ အခ်ဳပ္ထဲထည့္မယ္ဆို ထည့္စမ္း”

လူ႔ဂုဏ္သိကၡာ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ တရားမွ်တမႈ၊ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၊ ယံုၾကည္ခ်က္၊ စိတ္ကူးေမွ်ာ္မွန္းခ်က္သာမရွိရင္ လူ႔ဘဝႀကီးမွာ ေနရတာ အဓိပၸာယ္မရွိဘူး။ ဒီစိတ္ဓာတ္ေတြနဲ႔ အမ်ားျပည္သူအတြက္ ေဆာက္ရြက္ရသူမ်ားကေတာ့ ဘဝနဲ႔အသက္နဲ႔ ရင္းရတာခ်ည္းပါပဲ။ စစ္ဖိနပ္ေတြ၊ စစ္ဖိနပ္ေတြ။ စစ္ဖိနပ္ေတြေရွ႕မွာ ေနာက္မွာ၊ ဝဲမွာ၊ ယာမွာ၊ တခါတခါ ရင္ဘတ္ေပၚမွာ၊ စစ္ေၾကာေရးစခန္းထဲက လူ႔ဘဝဟာ ဘာမွမေသခ်ာေတာ့ဘူး။ အသက္ရွင္မႈ၊ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာ၊ အနာဂတ္၊ ဘာမွမေသခ်ာတဲ့ ေနရာ။ အဲဒီ့ေနရာေတြကို ထပ္မံမေရာက္ခ်င္ေတာ့တဲ့ ႏုိင္ငံေရးဒုကၡသည္ေတြအတြက္ ေနရပ္ျပန္ပို႔မယ္ဆိုတဲ့ သတင္းက ေျခာက္ျခားစရာ ေကာင္းလွပါတယ္။ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲရဲ႕ ရလဒ္ထက္ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒဆိုတာကို ေသခ်ာေအာင္ မေလ့လာဘဲ ေထာက္ခံဖို႔ မ်က္စပစ္ေနၾကတဲ့ သူေတြေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္ အက်ဥ္းေထာင္ထဲက ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသမားေတြ။ ျပင္ပက ႏုိင္ငံေရးသမားေတြ၊ ျပည္သူလူထုေတြအတြက္ အခြင့္အေရးတခုမွ မရွိတဲ့ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ။ လူ႔အသိဥာဏ္နဲ႔ လူသားစိတ္ဓာတ္၊ သင္းကြပ္ခံထားရတဲ့သူေတြ ဆြဲထားတဲ့ အေျခခံဥပေဒ။ ဒီအေျခခံဥပေဒနဲ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံကို အုပ္ခ်ဳပ္ရင္ က်မတို႔ျမန္မာတျပည္လံုး စစ္ကၽြန္ဘဝက ႐ုန္းမထြက္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။

ေတာေတာင္အထပ္ထပ္ကို ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီးမွ ေရာက္ရတဲ့ ဒုကၡသည္စခန္းထဲက တဲအိမ္ေလးေတြထဲမွာ တဦးခ်င္းအလိုက္၊ မိသားစုအလိုက္ ေနထိုင္ရတဲ့ ဒုကၡသည္ေတြကို UNHCR က ၂၀၀၉ ဧၿပီ ၄ ရက္ေန႔မွာ လက္ပတ္ေတြပတ္ၿပီး စာရင္းသြင္းပါတယ္။ အဲဒီေန႔က ခံစားခ်က္ေတြ က်မရင္ထဲ အခုထိ ရွိေသးတယ္။ ေတာင္ေျခေဘာလံုးကြင္းႀကီးထဲ မိန္းမတကန္႔၊ ေယာက္်ားတကန္႔ခြဲၿပီး တန္းစီခုိင္းထားတယ္။ UN တာဝန္ရွိသူေတြက ထြက္ေပါက္ေတြကေနႀကိဳၿပီး ဘယ္ဘက္လက္ကို ဂ်ာမဏီထုတ္ လက္ပတ္,ပတ္ေပးပါတယ္။ ဒီလက္ပတ္မွာ နံပါတ္ပါ,ပါတယ္။ လက္ပတ္ကို ေစာင့္ယူႏုိင္ဖို႔ မနက္ ၅ နာရီကတည္းက ဒုကၡသည္စခန္းအတြင္းမွာ ဘယ္သူေရ၊ ဘယ္ဝါေရဆုိတဲ့ အသံနဲ႔ ထမင္းခ်ဳိင့္၊ ေရဗူး လက္ကဆြဲၿပီး ေဘာလံုးကြင္းထဲ သြားရပါတယ္။ ေဘာလံုးကြင္းထဲမွာ လူတန္းစီၿပီး ထုိင္ခိုင္းပါတယ္။ မတ္တပ္ရပ္လို႔ မရပါဘူး။ ေယာက္်ား၊ မိန္းမ ကန္႔သတ္ထားတဲ့ ႀကိဳးတန္းထဲက ဒုကၡသည္ေတြကို ရြက္ဖ်ဥ္တဲထဲက လက္ပတ္ေပးမယ့္သူေတြရဲ႕ အၾကည့္မွာ အဓိပၸာယ္ေတြ အမ်ားႀကီးပါ,ပါတယ္။ လူ ၈ နီးပါးရွိတဲ့ ဒီလူအင္အားနဲ႔သာ ျပည္တြင္းမွာ စစ္အာဏာရွင္ကို ယံုၾကည္ခ်က္ရွိွရွိ၊ သတၱိရွိရွိ၊ ျပင္းျပင္းထန္ထန္မ်ား ဆန္႔က်င္ခဲ့ရင္ ရလဒ္က တမ်ဳိးျဖစ္သြားမယ္လို႔ က်မ ေတြးမိေသးတယ္။

မနက္ ၉ နာရီမွပဲ လက္ပတ္ေတြ ပတ္ေပးပါတယ္။ လက္ပတ္,ပတ္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ က်မတို႔ခံစားခ်က္ေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔၊ ရွက္တာလုိလို၊ သိမ္ငယ္တာလိုလို၊ ဘယ္လိုမွန္းကို မသိေတာ့ပါဘူး။ ေသခ်ာတာကေတာ့ လက္ပတ္ေပၚမွာပါတဲ့ နံပါတ္က က်မတို႔ဘဝပါပဲ။ ဆီမထိရ၊ ေရေႏြးပူမထိရ၊ လက္ပတ္တင္းက်ပ္ေနရင္ ရပ္ကြက္မွဴးကို အေၾကာင္းၾကားၿပီး စခန္း႐ံုးမွာ စခန္းအုပ္ခ်ဳပ္သူ ထိုင္းပလာထံ စာရင္းသြင္း လက္ပတ္ျဖတ္ႏုိင္တယ္လို႔ ၫႊန္ၾကားထားပါတယ္။ ဒီလက္ပတ္ဝတ္ၿပီး ေနခဲ့ရတာ လခ်ီ ၾကာခဲ့ပါတယ္။ ဒီနံပါတ္ကို စာရင္းသြင္းၿပီး Pre နံပါတ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ Pre နံပါတ္နဲ႔ က်မတို႔ ဒုကၡသည္စခန္းမွာ ေနထိုင္ေနရတာပါ။

စခန္းအတြင္းမွာ အလုပ္,လုပ္ဖို႔က အေတာ့္ကို ရွားပါးပါတယ္။ တတိယႏုိင္ငံက မိတ္ေဆြေတြ အကူအညီနဲ႔ ရပ္တည္ၾကသလို သဘာဝကိုမွီၿပီး ရပ္တည္ၾကရပါတယ္။ ေထာက္ပံ့ေၾကး မရွိတဲ့သူေတြက ရိကၡာရတဲ့ ဆန္နဲ႔ ထမင္းခ်က္၊ အိမ္ေရွ႕၊ အိမ္ေနာက္ ေျမပိုေလးမွာ စိုက္ထားတဲ့ ခရမ္းခ်ဥ္သီးကို နည္းမ်ဳိးစံုေအာင္ ခ်က္ျပဳတ္စားရတယ္။ ငါးပိ၊ ဆားနဲ႔ ခရမ္းခ်ဥ္သီးကို တြဲဖက္စားရတာပါ။ အပင္က အသီးမလုိက္မွ ရပ္လိုက္ရေတာ့တယ္။ ခရမ္းခ်ဥ္ပင္သာ အသက္ရွိရင္ ငိုမယ္။ ခရမ္းခ်ဥ္ကို မ်ဳိးေစ့ခ်ၿပီး တလဆို အပင္ခြဲစိုက္ရပါတယ္။ အပင္ခြဲစိုက္ၿပီး တလအၾကာမွာ အပြင့္စထြက္တယ္။ အပြင့္စထြက္ၿပီး တလအၾကာဆို အသီးလိုက္လာၿပီ။ မိုးေရထိရင္ အရြက္ေတြရိၿပီး အပင္ေသကုန္တယ္။ မိုးေရမထိဘူး၊ အျပဳအစု ေကာင္းမယ္ဆို အပင္ၾကာရွည္ခံတယ္။ မိုးေရထဲက အက္ဆစ္ဓာတ္ကုိ ခရမ္းခ်ဥ္ရြက္က ဒဏ္မခံႏုိင္ဘူး။ ႐ံုးမတီ၊ ခ်ဥ္ေပါင္၊ မုန္ညင္း၊ ဆလပ္၊ ဘိုစားပဲ၊ ကန္စြန္း၊ မုန္လာထုပ္ေတြလည္း စိုက္ၾကတယ္။ ကန္စြန္းရြက္က အေစ့ကို စိုက္ရတယ္။ ၄၅ ရက္ၾကာရင္ စားလုိ႔ရၿပီ။ ဘိုစားပဲလည္း အေစ့စိုက္ၿပီး ၄၅ ရက္ၾကာရင္ စားလို႔ရတယ္။ မုန္လာဥ၊ ေဂၚဖီထုပ္ကေတာ့ ၃ လၾကာတယ္။ ေျမအက်ယ္အဝန္း ရွိရင္ရွိသလို ကိုယ့္အတြက္အဆင္ ေျပတယ္။ စားရ႐ံုေလးပါ။ စီးပြားျဖစ္စိုက္စရာ ေျမလည္း မရွိပါဘူး။

ရိကၡာ ငါးပိထဲက ငါးအေကာင္ေလးကို ေရစင္ေအာင္ေဆးၿပီး င႐ုတ္သီးေလးနဲ႔ ေၾကာ္ထားရင္လည္း အစားခံတယ္။ အစပ္ဆိုတာ အစာအာဟာရခ်ဳိ႕တဲ့,တဲ့ လူေတြအတြက္ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ျခင္းကို ေျပေပ်ာက္ေစတယ္။ အစပ္ကေလးနဲ႔ ေမွ်ာခ်လိုက္ရင္ ခံတြင္းၿမိန္ပါတယ္။ ေစ်းေန႔က တပတ္မွာ ၃ ရက္ရွိတယ္ဆိုတာ သဘာဝက်ပါတယ္။ ဒုကၡသည္က ေန႔စဥ္ဝင္ေငြမရွိတဲ့အတြက္ ေစ်းကို ေန႔တုိင္း ဘယ္ဝယ္ႏုိင္ပါ့မလဲ။ ေျမႀကီးေပၚ ပီနံအိတ္ေလး၊ ပုဆိုးစုတ္ေလးခင္းၿပီး ရာသီေပၚ အသီးအႏွံေရာင္းတဲ့ ေစ်းသည္ေတြေရွ႕မွာ ေစ်းဝယ္သူေတြ ပံုလုိ႔ပါပဲ။ ထုိင္းႏိုင္ငံသား ေစ်းသည္ေတြကို ထုိင္းစကားတတ္သူ ဗမာေတြက ေစ်းကူေရာင္းေပးရင္ တမနက္ခင္း ဘတ္ ၃၀ ရတယ္။ အိမ္အျပန္ဟင္းစားအျဖစ္ ပုဇြန္ေလး၊ ငါးေလး၊ တကစ္၊ ႏွစ္ကစ္၊ ေပးတတ္တယ္။ ေစ်းေန႔ေလးမွာ ခ်ိန္တြယ္ေရာင္းရတဲ့အရာက ကီလိုခ်ိန္ပါပဲ။ ဒုကၡသည္ေတြ စားစရာကို ၿခိဳးၿခံၿပီး မျဖစ္မေန အသံုးျပဳဖို႔အတြက္ ေငြကေတာ့ ရွိရပါတယ္။ ဒါကေတာ့ အင္တာနက္ဖုန္းဖိုးပါ။ တတိယႏုိင္ငံက မိဘေဆြမ်ဳိး၊ မိတ္ေဆြသဂၤဟေတြဆီ အကူအညီေတာင္းမွ ဒုကၡသည္ဘဝကို က်ားကန္ႏုိင္မယ္ မဟုတ္လား။

ကူညီေထာက္ပံ့မႈ မရရွာတဲ့ ဒုကၡသည္ေတြကေတာ့ မနက္ ၄ နာရီေလာက္ထၿပီး ေတာထဲဝင္ရပါတယ္။ ဒုကၡသည္အခ်င္းခ်င္း ေတာမတိုးႏုိင္သူေတြအတြက္ ဝါး၊ သဲပြတ္ေတြကို ေရာင္းခ်ရတယ္။ ရတဲ့ေငြနဲ႔ ဟင္းစားဖိုး လုပ္ရပါတယ္။ တခါတရံ ထုိင္းႏုိင္ငံသားေတြ စိုက္ထားတဲ့ စိုက္ခင္းေတြထဲမွာ ေကာက္သင္း ဝင္ေကာက္ၾကတယ္။ ခူးဆြတ္လာတဲ့ အသီးအရြက္ေတြကို ပိုးသတ္ေဆးဖ်န္းထားမွန္း မသိလို႔ စားမိသူေတြ ေဆး႐ံုေရာက္ကုန္တာလည္း ရွိတယ္။ ေဆး႐ံုပို႔ႏုိင္ဖို႔ လူနာကို ရိကၡာလွည္းေပၚတင္ၿပီး တြန္းရပါတယ္။ လွည္းမရွိလို႔ ဝါးလံုးနဲ႔ ေစာင္ရွိရင္ ပုခက္လုပ္ၿပီး ထမ္းပိုးရပါတယ္။ လူနာအတြက္ အသက္သာဆံုး နည္းလမ္းပါပဲ။ ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးေနခဲ့သူ ဒုကၡသည္လည္း ရိကၡာလွည္းနဲ႔ ပုခက္ပဲ။ ပုခက္ထမ္းဖို႔ကေတာ့ အားေကာင္းေမာင္းသန္ ေယာက္်ားႏွစ္ေယာက္ ထမ္းပိုးရတာပါ။ ေဆး႐ံုမွာ တာဝန္ရွိသူဆရာ၊ ဆရာမေလးေတြကလည္း ႀကိဳးစားကုသေပးပါတယ္။ သူတို႔တတ္ႏိုင္သေလာက္ေပါ့။ စနစ္တက် သင္ယူေလ့လာခဲ့တဲ့ သမားေတာ္ႀကီးေတြေတာင္ မွားတတ္ေသးရင္ ဒုကၡသည္ဘဝက ေဆးဝန္ထမ္း ျဖစ္ရသူေတြကို က်မတို႔ နားလည္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ေလာကမွာ မမွားေသာ ေရွ႕ေန၊ မေသေသာ ေဆးသမား မရွိဘူးဆိုတဲ့ စကားပံုရွိခဲ့တာပဲ။ ဒုကၡသည္စခန္းမွာ သူ႔အရပ္ သူ႔ဇာတ္ပဲ။

မ်က္္မွန္စမ္းတဲ့ ေနရာမွာလည္း အမွတ္တရေတြ ရွိတယ္။ ကြန္ျပဴတာနဲ႔ အထူးကုဆရာဝန္ႀကီးေတြကုိယ္တိုင္ စမ္းသပ္ေပးသည္ဆိုတဲ့ ျပည္တြင္းက မ်က္မွန္ဆိုင္ႀကီးေတြရဲ႕ တီဗီေၾကာ္ျငာေတြကို ဒုကၡသည္ေတြက သနားတယ္လုိ႔။ ဒီမွာက မ်က္မွန္ပါဝါ စမ္းႏုိင္ဖို႔ သစ္သားလက္ကိုင္ေလးမွာ မွန္အဝိုင္းေလးေတြ ၆ ခု၊ ၇ ခု ရွိတယ္။ ကိုယ့္မ်က္လံုးတဖက္ကို လက္တဖက္နဲ႔ပိတ္ၿပီး က်န္တဲ့မ်က္လံုးနဲ႔ မွန္အဝုိင္းေလးကို တဆင့္ခ်င္းၾကည့္၊ ကိုယ္နဲ႔ အဆင္ေျပတဲ့ မွန္ေနရာကို လက္ေထာက္ျပလုိက္ရင္ အသင့္လုပ္ၿပီးသား မ်က္မွန္ကို ေပးလိုက္တယ္။ ကိုယ့္မ်က္လံုးကို ကိုယ္တိုင္စမ္းသပ္ရတာေလာက္ တိက်တာ ရွိပါ့မလား။ ျပည္တြင္းမွာ စာၾကည့္မ်က္မွန္ ပါဝါ ၁၀၀ ရွိခဲ့တဲ့ က်မ အခု ပါဝါ ၂၀၀ ျဖစ္သြားၿပီ။ တိုးတက္မႈေတြ ေျပာပါတယ္။ သြားႏႈတ္ခ်င္ရင္ စခန္းတြင္းကို ၁ ႏွစ္ တခါ သြားလာႏႈတ္ေပးတဲ့ အဖြဲ႔မွာ စာရင္းေပးရပါတယ္။ ရြက္ဖ်ဥ္တဲႀကီးထိုးၿပီး ေန႔ခ်င္း သြားေတြႏႈတ္ေပးတယ္။ ျပန္ေတာ့ စိုက္မေပးဘူး။

ဘာသာစကား အခက္အခဲေၾကာင့္လား၊ ဆရာဝန္ေၾကာင့္လား မသိဘူး။ သြားကိုက္လုိ႔ သြားႏႈတ္ခ်င္တဲ့ ဒုကၡသည္က စာရင္းေပးတာ နံပါတ္ ၉၀ ရပါတယ္။ သူ႔ကိုဒုကၡေပးေနတဲ့ သြားကို ဆရာဝန္ကို ျပလုိက္တယ္။ ထံုေဆးထိုးၿပီး ဆရာဝန္က ႏႈတ္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ေသြးေတြေပေနတဲ့ ဆရာဝန္လက္ထဲက သြားကိုၾကည့္ၿပီး “ငါ့ကို ဒုကၡေပးေနတဲ့ သြားမရွိေတာ့ဘူးလို႔ ဝမ္းသာသြားတယ္” တဲ့။ အႏွစ္ ၅၀ ေလာက္ ကိုယ္နဲ႔ မခြဲမခြာ အတူရွိခဲ့တဲ့ သြားကို သံေယာဇဥ္ အၾကည့္ေလးနဲ႔ ၾကည့္ၿပီး စိတ္ေတာ့ ထိခိုက္မိေသးတယ္ဆိုပဲ။ ထံုေဆးနဲ႔ အနာေပ်ာက္ေနတဲ့သူ အိမ္အျပန္မွာ ေပ်ာ္လုိ႔ရႊင္လို႔။ ထံုေဆးျပယ္မွ သူသိလုိက္ရတာက သြားျပန္ကိုက္တာပဲ။ ဒီေတာ့မွ ဆရာဝန္ႏႈတ္လိုက္တဲ့ သြားက ကိုက္ေနတဲ့ သြားမဟုတ္ဘဲ သူအားျပဳေနရတဲ့ သြားတဲ့။ ဒီလုိအလြဲေလးေတြလည္း ဒုကၡသည္စခန္းမွာ ရွိပါတယ္။

ဒုကၡသည္ ပေပ်ာက္ေရးလို႔ ကမၻာ့အဖြဲ႔အစည္းေတြက ေျပာေနၾကပါတယ္။ ဒုကၡသည္ပေပ်ာက္ဖုိ႔ ကမၻာမွာ စစ္ေရး၊ ႏုိင္ငံေရး တည္ၿငိမ္မႈရွိမွ၊ သဘာဝေဘးအႏၱရာယ္မျဖစ္မွ၊ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးမႈေတြမရွိမွ ဒုကၡသည္ပေပ်ာက္မွာပါ။ စစ္ေရး၊ ႏုိင္ငံေရးပဋိပကၡေတြမရွိဘဲ ကမၻာႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္းပါေစ။ ေတာေတာင္ေတြရဲ႕ ရင္ခြင္ထဲက ေျမျမွဳပ္မုိင္းေတြလည္း ကင္းစင္ပါေစ။ က်မတို႔ ျမန္မာျပည္သာ အမွန္တကယ္ ၿငိမ္းခ်မ္းခဲ့ရင္ ထုိင္း-ျမန္မာနယ္စပ္က ဒုကၡသည္စခန္းေတြ သူ႔အလိုလို ပေပ်ာက္သြားမယ္ဆိုတာ ယံုၾကည္ပါတယ္။

ထိုးစစ္၊ တိုက္စစ္ေတြေၾကာင့္ ရက္ေပါင္းမ်ားစြာ ထမင္းမစားရဘဲ ငိုသံေတြ၊ ေသနတ္သံေတြၾကားမွာ ႀကီးျပင္းခဲ့ရတဲ့ ကရင့္စစ္ေျပး ဒုကၡသည္ေတြလည္း ကိုယ့္ဇာတိေျမကို ျပန္ခ်င္ၾကတယ္။ စစ္ဖိနပ္ေတြေအာက္၊ စစ္ေၾကာေရးငရဲစခန္း၊ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာေတြ ညွိဳးႏြမ္းရတဲ့ အက်ဥ္းေထာင္ေတြထဲက လြတ္ေျမာက္လာတဲ့ ႏုိင္ငံေရးဒုကၡသည္ေတြကလည္း ကိုယ့္အမိေျမကို ျပန္ခ်င္ၾကတယ္။ ဘဝလံုၿခံဳမႈကိုသာ အမွန္တကယ္ အာမခံေပးႏုိင္ရင္ ျပန္ခ်င္ၾကတဲ့ သူေတြပါ။

ျမန္မာျပည္ အႏၱရာယ္ၾကားမွာ က်မတို႔ ရွင္သန္ခဲ့ရေပမယ့္ က်မတုိ႔ရဲ႕ ေခတ္ဝန္ကို ထမ္းခဲ့တဲ့ ဂုဏ္သိကၡာေတြနဲ႔ ရွင္သန္ခဲ့ရတာပဲ မဟုတ္ပါလား။

ႏွင္းပန္းအိမ္

ဒုကၡသည္ဆိုတာ ဒုကၡသည္ပါပဲ ႏိုင္ငံတကာကိုေရာက္ေနတဲ့အတြက္ ဧဧေဆးေဆးခ်မ္းခ်မ္းသာသာေနရလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို လူခ်မ္းသာစာရင္းထဲသြင္းႏိုင္ေပမယ့္ ဒုကၡသည္ပါလားဆိုတာကို ေမ့မထားသင့္ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္ ဘာေၾကာင့္လည္းဆို ဒုကၡသည္ေတြဒုကၡေရာက္လို႔မၿပီးေသးလို႔ေပါ့ဗ်ာ။

ဒီသတင္းေဆာင္းပါးကိုေတာ့ မဇၥ်ိမ ကေနကူးယူးေဖၚျပလိုက္တာပါ။

မင္းစုိးစံ
အေဝးေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး

0 comments:

Post a Comment