+လာေရာက္ၾကသူမ်ားအားလုံး ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ

+ရင္းႏွီးခ်စ္ၾကည္စြာျဖင့္

+မင္းစိုးစံ(အေဝးေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)

+ရွင္မဟာသီလဝံသ ၏ ကဗ်ာ

+ငါသာငါထက္ မာန္မတက္ႏွင့္

+အထက္ေနမင္း ေလးကြၽန္းခ်ဥ္းလည္း

+မလင္းတိမ္တိုက္ တစ္ကြၽန္းမိုက္၏

+ႏိႈင္းလိုက္သည္သာ ဤအရာကို

+ပညာရွိက သတိရလိ႔မ္။

+(ရွင္မဟာသီလဝံသ)

Tuesday, October 18, 2011

လုပ္ၾကည့္မွ သိမယ္

Source Photo from http://thechive.com

လုပ္ၾကည့္မွ သိမယ္
(မင္းစိုးစံ)

လုပ္တယ္ဆိုတာက အေကာင္အထည္ေဖၚတာကိုဆိုလိုတာ၊ အေကာင္အထည္မေဖၚခင္မွာ ဦးစြာစဥ္းစားရပါတယ္၊
ဒါဆို စဥ္းစားတာကေရာ အလုပ္မဟုတ္ဘူးလား၊ ေသျခာတာကေတာ့ စဥ္းစားတဲ့လူေတြ အက်ိဳးမခံစား ရဘူး
လုပ္တဲ့လူ အက်ိဳးခံစားရတယ္။ နာမည္ရတယ္။မွန္ရဲ့လားမသိ။

တခါတေလက်ျပန္ေတာ့ လုပ္တဲ့လူထက္ စဥ္းစားတဲ့လူက ပိုအက်ိဳးအျမတ္ရတာမ်ိဳးေတြရွိတတ္ျပန္ပါတယ္၊
အဲ ဒီေတာ့ကာ ဘာေတြျဖစ္လာသလဲဆိုေတာ့ အေတြးအေခၚသမားနဲ႔ လက္ေတြ႔အေကာင္အထည္ေဖၚသမားတို႔ရဲ့
အၾကား အဖုအထစ္ကေလးေတြျဖစ္လာတာမ်ိဳး ႀကံဳရတတ္ျပန္ပါတယ္။

အဖုအထစ္ေလးေတြကႀကီးလာေတာ့ တေယာက္နဲ႔တေယာက္အစာမေၾကေတြျဖစ္ ရင္ျပည့္ရင္ကယ္ေတြျဖစ္ၿပီး အားလုံးအံထြက္ၾကနဲ႔ ေနာက္ဆုံးပိတ္ တန္ဘိုးႀကီးမားတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေကာင္းေတြ ဆုံး႐ႈံးေပ်ာက္ကြယ္
သြားပါေတာ့တယ္၊ ဘယ္သူေတြနစ္နာသလဲေမးလ်င္ အဲဒီအေၾကာင္းအရာေတြ အက်ိဳးတရားေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ သူေတြအားလုံးကို ထိခိုက္နစ္နာေစတဲ့အတြက္ လူ႔ပတ္၀န္းက်င္တိုးတက္စီးပြါးေရးမွာ မ်ားစြာေႏွာင့္ေႏွးေစတတ္
ပါတယ္။

ဘာေၾကာင့္လဲဆိုလ်င္ အေတြးအေခၚသမားနဲ႔ လက္ေတြ႔အေကာင္အထည္ေဖၚသမားတို႔ အစာမေၾကတာေတြ၊ အဖုအထစ္ျဖစ္တာေတြေၾကာင့္ အံက်လာသမွ်ကို ဆံထုံးေတာ့ထုံးေပးမယ္ ဆီေတာ့မဆိုက္ႏိုင္ဘူးဆိုတဲ့ အခြင့္ အေရးသမားေတြက သူ႔ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ အသုံးခ်လိုက္လို႔ျဖစ္ပါတယ္။

ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ဆိုတဲ့ေနာက္ေတာ့ လုပ္ျဖစ္တာေကာင္းတယ္ လုပ္ျဖစ္တာမေကာင္းဘူး ဆိုတာကိုၾကည့္မေန
ႏိုင္ေတာ့ပဲ လုပ္လိုက္တဲ့ေနာက္ ေကာင္းက်ိဳးထက္ဆိုးက်ိဳးကို ျဖစ္ေစေတာ့တာပါပဲ၊ အဲဒါကိုသိေနပါလ်က္နဲ႔
ဒီအတိုင္းၾကည့္ေနရတာက အင္မတန္ကို အခံရခက္လွပါတယ္။ (က်ဳပ္တေယာက္တည္းအေနနဲ႔ ေျပာတာပါ)

အေတြးအေခၚရွိတယ္ အတတ္ပညာပိုင္းမွာ အားနည္းတယ္၊ အတတ္ပညာပိုင္းမွာျပည့္စုံတယ္ အေတြးအေခၚ
ပိုင္းမွာ မမွီဘူး၊ အဲဒီလိုလူေတြက မညီမညြတ္ စုစုစည္းစည္းမရွိႏိုင္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဒီအတိုင္းလက္ပိုက္ၾကည့္
ေနၾကတာေပါ့၊ ဘာလုပ္လို႔ရႏိုင္မွာလဲ။

အေတြးအေခၚကလည္း ေမာင္လုပ္ေမာင္စား အေတြးအေခၚ၊ အတတ္ပညာကလည္း မျပည့္အိုးျဖစ္ေပမယ့္ စား ေနက် ေၾကာင္ဖါးႀကီးဆိုေတာ့ ဘယ္အခ်ိန္ ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္အေကာင္ကိုထိုးေကြၽးလိုက္လ်င္ ဘယ္လိုခြင္ (ဂြင္) ေပၚလာမယ္ ေပၚလာတဲ့ခြင္(ဂြင္)ကို ဘယ္လို႐ိုက္စားလုပ္လိုက္မယ္ ဆိုတာေလာက္ပဲေတြးေနတာကလား
ေဟ့ ဖူ႔တာမိုက္ မင္းႏွယ္ကြာ သူမ်ားလုပ္တတ္လို႔စားေနတာ ဘာလဲ မနာလိုဘူးလား လို႔ေမးစရာရွိလာပါတယ္၊ ဘာမွ်မနာလုိမ႐ႈစိမ့္ျဖစ္စရာမရွိပါဘူး၊ တရားသေဘာနဲ႔ၾကည့္မယ္ဆိုလ်င္ သူ႔ကံအတိုင္းျဖစ္လာတာပါ၊
ကံဆိုတာ အလုပ္ေလ၊ သူ႔အလုပ္ေၾကာင့္သူအက်ိဳးခံစားရတာပဲ ကိုယ္ကၾကားကေန မနာလိုျဖစ္မိသြားလ်င္
အခုလက္ရွိဘ ၀တင္မကဘူး ေနာင္အနာဂါတ္ဘ၀မွာေတာင္ အျပစ္ျဖစ္ေနမွာ။

ဒါကပုဂၢလိက အေနနဲ႔လက္ခံက်င့္သုံးတာပါ၊ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုလ်င္ စာ႐ႈသူကို က်ဳပ္ကမနာလိုျဖစ္ေနၿပီဆိုပါစို႔၊
စာ႐ႈသူက ဘာမွ်မသိဘူး က်ဳပ္တေယာက္တည္း ခံစားေနရတာ အပူေတြေပါ့၊ ေဒါသေတြ မနာလို၀န္တိုစိတ္ေတြ မေကာင္းႀကံခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ က်ဳပ္ဘာသာက်ဳပ္ျဖစ္ေနတာ၊ အဲဒါေၾကာင့္ မေကာင္းဘူးဆိုတာေသျခာတယ္၊
လူ႔ေလာကႀကီးမွာ လူရယ္လို႔ျဖစ္လာတဲ့ေနာက္ ေကာင္းမႈကိုမလုပ္ျဖစ္လ်င္ေန မေကာင္းမႈကို လုံး၀မလုပ္ျဖစ္ ဘို႔အေရးႀကီးတာကလား။

အခုလိုေရးလိုက္ေတာ့ က်ဳပ္ရဲ့ C-box ထဲမွာလူတေယာက္ က်ဳပ္ကိုေရးေပးခဲ့ဘူးတဲ့စာေၾကာင္းကို သတိရ
သြား တယ္၊ က်ဳပ္က ဘာသာေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ သတင္းေတြ သတင္းဓါတ္ပုံေတြတင္တာ ဆက္တိုက္ျဖစ္လာေတာ့ လူတေယာက္ကဘယ္လိုေရးလိုက္တယ္မွတ္တုန္း ဗ့်ိဳဖူ႔တာမိုက္ ခင္ဗ်ားဒီေလာက္ေတာင္တရားေဟာခ်င္လ်င္
ဘေလာ့ဂ္ မေရးနဲ႔ေတာ့ ဘုန္းႀကီး၀တ္ၿပီး ေအးေအးေဆးေဆးတရားလိုက္ေဟာပါ တဲ့။

အဲဒီေတာ့ကာ ဗမာစကားပုံတခုရွိတယ္ဗ်၊ လူဟာ ရဟန္းလိုမက်င့္နဲ႔ ရဟန္းလည္း လူလိုမက်င့္နဲ႔။
လူက ရဟန္း လိုက်င့္ေတာ့ စီပြါးလစ္တယ္၊ ရဟန္းက လူလိုက်င့္ေတာ့ဓမၼညစ္တယ္။
လူကလူ႔က်င့္၀တ္အတိုင္းေနထိုင္က်င့္ ႀကံရမယ္၊ ရဟန္းလိုက်င့္ေနလ်င္ စီးပြါးပ်က္မယ္ေပါ့၊ ရဟန္းကလည္း ရဟန္းက်င့္၀တ္အတိုင္း လိုက္နာက်င့္ႀကံ အားထုတ္ျခင္းမရွိပဲ လူေတြလိုပဲေနထိုင္က်င့္ႀကံမယ္ဆိုလ်င္
ဘာသာေရးမွာ လူကဲ့ရဲ့စရာျဖစ္မယ္ေပါ့ဗ်ာ။

ဒီေလာက္ဆိုလ်င္ က်ဳပ္အေနနဲ႔ ေမာင္လုပ္ေမာင္စားအေတြးအေခၚနဲ႔ ခြင္(ဂြင္)ဆင္ၿပီး႐ိုက္စားလုပ္သူေတြ
အ ေၾကာင္းေရးလို႔ ရၿပီထင္ပါတယ္၊ စိတ္ရွိလက္ရွိအိတ္သြန္ဖါေမွာက္ေရးမယ္ဗ်ာ။ လန္႔သြားလား မလန္႔ပါနဲ႔
က်ဳပ္လည္း လူပါဗ်။ လူပါးေတာ့၀ရမွာေပါ့။ အားလုံးေလွ်ာက္ေရးလိုက္လို႔ကေတာ့ တခ့်ိဳေနရာေတြမွာ ေရးရင္း
ေရးရင္း ကေတာင္းက်ိဳက္တျခား ဖင္တျခားျဖစ္သြားႏိုင္တယ္။

က်ဳပ္ရဲ့ျမင္ေနရ ေတြ႔ေနရ ႀကံဳေနရတာေတြရဲ့အေပၚ အေျချပဳၿပီးေရးၾကည့္ခ်င္ပါတယ္၊ အားလုံးလည္းသတိထား ႏိုင္ေကာင္းရဲ့ဆိုတဲ့ေစတနာနဲ႔ပါ၊ လူတခ့်ိဳဟာ သူတပါးေခြၽးႏွီးစာပစၥည္းကို ကိုယ့္ပစၥည္းအျဖစ္ေမာင္ပိုင္စီးတတ္ ၾကပါတယ္။ အမ်ားပိုင္ပစၥည္းကို မိမိကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းအျဖစ္သိမ္းဆည္းရယူတတ္ၾကပါတယ္။ အေျခမခိုင္ေသးတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြထဲ စုစည္းေစခ်င္တဲ့ဆႏၵရွိသေယာင္ေယာင္နဲ႔ ၿပိဳပ်က္ေအာင္ ၿဖိဳခြဲတတ္ၾကပါတယ္။
အဲဒီလိုအျပင္ အဖြဲ႔အစည္းတခုနဲ႔တခု စည္းလုံးညီညြတ္မႈမရွိေအာင္ ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္ေစတဲ့ စကားလုံး
ေတြနဲ႔ေျပာဆိုၿပီး အေစးမကပ္ႏိုင္ေအာင္လုပ္တတ္ၾကပါတယ္။
သူမ်ားအေတြ႔အႀကံဳေတြကို နားေထာင္ၿပီး သူကိုယ္တိုင္ရင္ဆိုင္ျဖတ္သန္းလာတဲ့အေနအထားမ်ိဳး လုပ္ႀကံေျပာဆိုတတ္ၾကပါတယ္။

သူတပါးျပဳလုပ္ဖန္တည္းထားတာေတြကို သူဖန္တည္းထားတာပါဆိုၿပီး မဟုတ္မတရားၾကြား၀ါတတ္ပါတယ္။
သူေပးတဲ့အႀကံ သူေျပာတဲ့အတိုင္း လိုက္ေလွ်ာမႈမရွိတဲ့သူကို (အဖြဲ႔ကို) မပ်က္ပ်က္ေအာင္လုပ္ေလ့ရွိပါတယ္။

Source Photo from http://thechive.com

အဲဒီေတာ့ ေဟ့ဖူ႔တာမိုက္ ခင္ဗ်ားလူက စြမ္းလွခ်ည့္လား ဒါမွ်မဟုတ္ ခင္ဗ်ားတို႔ေသာက္သုံးမက်တာလား လို႔ ေမးလာလ်င္ေတာ့ ဟုတ္ကဲ့ က်ဳပ္တို႔ကရင္ေတြ အင္မတန္႔ အင္မတန္ကို အယုံလြယ္လြန္းအားႀကီးလွပါတယ္
ၿပီးေတာ့ အင္မတန္ကိုပဲ ႏုံအ ထုံထိုင္းလွပါတယ္ခင္ဗ်ား။

ေအာက္က ကရင္လူႀကီးေတြေျပာခဲ့တဲ့ ဆို႐ိုးစကားေလးကို ဖတ္ၾကည့္ၾကပါဗ်ား။

ပု္ဖႜံဳေဖါဟ္ယုိ၀္ကၳဴ႕
ကၳဴ႕ငးင၀္ လု္ယွာ့ဏင္ၟစယ္
သါင့္မု္ပုဂ္ ဏု္ဏါၟေဍခြယ့္
အွ္၀ယ္ယိက္ ဟု္ယွာၟလ၀္ဆို၀္၀ယ္။

က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)

0 comments:

Post a Comment