+လာေရာက္ၾကသူမ်ားအားလုံး ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ

+ရင္းႏွီးခ်စ္ၾကည္စြာျဖင့္

+မင္းစိုးစံ(အေဝးေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)

+ရွင္မဟာသီလဝံသ ၏ ကဗ်ာ

+ငါသာငါထက္ မာန္မတက္ႏွင့္

+အထက္ေနမင္း ေလးကြၽန္းခ်ဥ္းလည္း

+မလင္းတိမ္တိုက္ တစ္ကြၽန္းမိုက္၏

+ႏိႈင္းလိုက္သည္သာ ဤအရာကို

+ပညာရွိက သတိရလိ႔မ္။

+(ရွင္မဟာသီလဝံသ)

Saturday, November 12, 2011

ေပါ့ေပါ့တန္တန္ မေတြးၾကပါနဲ႔

ဘုရားသုံးဆူရွိ ဒီေကဘီေအတပ္ဖဲြ႕မ်ား 

လက္နက္ခ်ရန္ ေတာင္းဆုိခံရ

11/12/2011
 ေစာသိန္းျမင့္ (ေကအုိင္စီ)

ကရင္ျပည္နယ္၊ ၾကာအင္းဆိပ္ႀကီးၿမိဳ႕နယ္၊ ဘုရားသုံးဆူေဒသတြင္ လႈပ္ရွားေနေသာ တုိးတက္ေသာ ဗုဒၶဘာသာ ကရင္အမ်ဳိးသားတပ္မေတာ္ (ဒီေကဘီေအ)တပ္ဖဲြ႕၀င္မ်ားအား လက္နက္အပ္ႏွံရန္ အစုိးရစစ္တပ္၏ ေတာင္းဆုိျခင္းခံခဲ့ရသည္ဟု ဒီေကဘီေအဘက္က ေျပာသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ ရက္ပုိင္းက ဘုရားသုံးဆူၿမိဳ႕ရွိ အစုိးရစစ္တပ္ ခလရ(၂၁) တပ္ရင္းမွဴး ဒုဗုိလ္မွဴးႀကီးေအာင္၀င္းခုိင္က ဘုရားသုံးဆူ ေဒသတြင္ လႈပ္ရွားေနသည့္ ဗုိလ္ႀကီးေအ၀မ္း ဦးစီးေသာ ဒီေကဘီေအ တပ္ခဲြ(၃)မွ တပ္ဖဲြ႕၀င္မ်ားအား လက္နက္အပ္ႏံွၿပီး ၿမိဳ႕ တြင္းသုိ႔ ျပန္လည္ေနထုိင္ရန္ ဒီေကဘီေအ အသိုင္းအ၀ိုင္းႏွင့္ နီးစပ္သူမ်ားထံမွ ေတာင္းဆုိျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဗုိလ္ႀကီးေအ၀မ္း က ေျပာသည္။

၎က “ဘုရားသုံးဆူနယ္ေျမဟာ ေ၀ၚေလေဒသနဲ႔မတူဘူး ေျပာတယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ လက္နက္အပ္ၿပီးေတာ့ ၿမိဳ႕ထဲ ျပန္လာေန ပါ။ စီးပြားေရး ျပန္လာလုပ္စားပါတဲ့။ က်ေနာ္ကလည္း ဒီေကဘီေအက ေ၀ၚေလေဒသ တစ္ခုတည္း သတ္မွတ္ၿပီးေတာ့ အပစ္ အခတ္ရပ္စဲတာ မဟုတ္ဘူး။ ကရင္ျပည္နယ္တခုလုံး အတုိင္းအတာနဲ႔လုပ္တာ။ က်ေနာ္တုိ႔ လက္နက္အပ္ႏွံဖုိ႔ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲတာ မဟုတ္ဘူးလုိ႔ ျပန္ေျပာခိုင္းလုိက္တယ္။”ဟု ေျပာသည္။

ထုိကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ ဒီေကဘီေအ ဗဟုိအဆင့္သုိ႔ တုိင္ၾကားထားေၾကာင္း အကယ္၍ အစုိးရစစ္တပ္ဘက္မွ ယခုလုိ ပုံစံအ တုိင္း ခဲြျခားဆက္ဆံမႈမ်ား ဆက္လက္ ျပဳလုပ္လာပါက ၎တုိ႔အေနျဖင့္ စစ္ေရးအရ တုန္႔ျပန္ရလိမ့္မည္ဟု ဗုိလ္ႀကီးေအ၀မ္းက ေကအိုင္စီကို ေျပာသည္။

ဘုရားသုံးဆူေဒသတြင္ လႈပ္ရွားေနသည့္ တပ္အင္အား ၃၀ေက်ာ္ရွိ ဗုိလ္ႀကီးေအ၀မ္း ဦးေဆာင္သည့္ ဒီေကဘီေအ တပ္ရင္း (၉၀၂) တပ္ခဲြ(၃)သည္ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ေကအဲန္အယ္လ္ေအ တပ္ဖဲြ႕ႏွင့္အတူ လက္တဲြထားဆဲျဖစ္သည္ဟု ဒီေကဘီေအက ေျပာသည္။ ဒီေကဘီေအ ျပည္ပဆက္ဆံေရး တာ၀န္ခံ ဗိုလ္မႉးေစာလံု႔လံုက “က်ေနာ္တို႔ သြားေရာက္ေတြ႕ဆံုတဲ့ ၀န္ႀကီးအဖြဲ႕က ေရွ႕တန္း တပ္မႉးတပ္သားေတြကို အသိေပး အေၾကာင္းၾကားမႈ မရွိေသးတာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဟိုဖက္ျခမ္းမွာရွိတဲ့ က်ေနာ္တို႔ တပ္ဖြဲ႕၀င္ေတြ ကိုလည္း စိတ္ရွည္သီးခံဖို႔ ေျပာထားသလို ဒီကိစၥကို အစိုးရဖက္ကိုလည္း ၀င္ေရာက္ေျဖရွင္းေပးဖို႔ အေၾကာင္းၾကားထားပါ တယ္။ ျပႆနာက ဒီေလာက္ မႀကီးက်ယ္ေလာက္ဘူးလို႔ ထင္တာပဲ။”ဟု ေျပာသည္။

ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ေစာလားပြယ္ ဦးေဆာင္သည့္ ဒီေကဘီေအတပ္ဖဲြ႕မွ ကိုယ္စားလွယ္အခ်ဳိ႕သည္ ႏုိ၀င္ဘာလ ၃ရက္ေန႔က ျမန္မာ အစုိးရ၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္မႈအဖဲြ႕ႏွင့္ ဘားအံၿမိဳ႕တြင္ ေတြ႕ဆုံခဲ့ၿပီး ႏွစ္ဘက္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးအတြက္ သေဘာတူ လက္မွတ္ေရးထုိးခဲ့ၾကသည္။

ထုိ႔ေနာက္ ျမ၀တီၿမိဳ႕ေတာင္ဘက္ ေ၀ၚေလေဒသ တာအူထာ့ေနရာ၌ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲရသည့္ အေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႏုိ၀င္ဘာလ ၈ရက္တြင္ တပ္အစည္းအေ၀းႏွင့္ ၁၁ရက္ေန႔တြင္ လူထုရွင္းလင္းပဲြမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ဒီေကဘီေအသည္ ၁၉၉၄ခုႏွစ္တြင္ ကရင္အမ်ဳိးသားအစည္းအ႐ုံး(ေကအဲန္ယူ)မွ ခဲြထြက္ကာ ျမန္မာအစုိးရႏွင့္ ပူးေပါင္းခဲ့ၿပီး ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ စစ္အုပ္စုကို ျပန္လည္ တိုက္ခိုက္ခဲ့ရာမွ ယခု အပစ္အခတ္ ရပ္စဲလိုက္သည့္အေပၚ သံသယ၀င္ ေနသူမ်ားလည္း ရွိသည္။
Credit http://kanyawpo.blogspot.com/2011/11/blog-post_12.html

ျမင္ေတာ္မူၾကတဲ့အတိုင္းပါပဲ ျပႆနာက ႀကီးလာမွာလား ငယ္သြားမွာလားဆိုတာေတာ့ မေျပာတတ္ပါဘူး။ ေအာက္ကစာသားမွာက ကလိုထူးေဘာတပ္လို႔သာ ေရးထားပါတယ္၊DKBA လို႔ေရးမထားပါဘူး။


ကရင္အမ်ိဳးသားႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျပႆနာ

ဆရာ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္

ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အတြင္း၌ ရာစုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက အေျခခ်ေနထိုင္လာခဲ့ ၾကေသာ ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ဘာသာဘာဝအေလွ်ာက္ ဘာသိဘာသာႏွင့္ ေအး ေအးခ်မ္းခ်မ္းလုပ္ကိုင္ စားေသာက္ကာ ေနထိုင္ျခင္းျပဳခဲ့ၾကေသာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုႀကီး တစုျဖစ္ေလသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၏ သမိုင္းတိုးတက္မႈကိုေလ့လာေသာအခါ အျခားေသာတိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုမ်ား ျဖစ္ၾကသည့္ မြန္၊ျမန္မာ၊ရခိုင္ႏွင့္ရွမ္းတို႔ အခ်င္းခ်င္း၏ပဋိပကၡစစ္ပြဲမ်ားကိုသာ အမ်ားဆုံးေတြ႔ရွိရလွ်က္ ကရင္လူမ်ိဳးစုႏွင့္ပတ္သက္ေသာပဋိပကၡစစ္ပြဲမ်ားကို မေတြ႔ရွိရသေလာက္သာလွ်င္ျဖစ္ေပသည္။

ပုဂံေခတ္ပထမျမန္မာႏိုင္ငံကို ထူေထာင္ျခင္းျပဳခဲ့ၾကေသာအခ်ိန္ကာလ ေပၚေပါက္ခဲ့ေသာလူမ်ိဳးေရးဆိုင္ရာ ပဋိပကၡစစ္ပြဲမ်ားကိုေလ့လာေသာအခါ မြန္ျမန္မာႏွင့္ရွမ္းျမန္မာတို႔၏ အေရးအခင္းသာျဖစ္သကဲ့သို႔ ေတာင္ငူ၊ေညာင္ရမ္းေခတ္ ဒုတိယျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကိုမထူေထာင္ႏိုင္မီ ၾကားကာလသမိုင္းသည္လည္း

ရွမ္းျမန္မာႏွင့္မြန္ရွမ္းတို႔၏အေရးအခင္းမ်ားသာ ျဖစ္သည္ကိုေတြ႔ရွိရသည္။ ေတာင္ငူ၊ေညာင္ရမ္းေခတ္သည္လည္း ရွမ္းျမန္မာႏွင့္မြန္ျမန္မာတို႔၏အေရးအခင္းသာလွ်င္ လႊမ္းမိုးမ်ားျပားလွ်က္ ေနာက္ဆုံးကုန္းေဘာင္ေခတ္ တတိယျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အား မြန္ျမန္မာႏွင့္ ရခိုင္ျမန္မာတို႔၏ အေရးအခင္းမ်ားသာျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရေလသည္။

ယင္းသို႔ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၏ သမိုင္းျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈတေလွ်ာက္လုံး အျခားမည္သည့္တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးစုမ်ားႏွင့္ ပဋိပကၡေသာ္လည္းေကာင္း၊စစ္မက္ေသာ္လည္းေကာင္း ျဖစ္ပြါးျခင္း မရွိပဲ မိမိတို႔၌ရွိသမွ်ကေလးႏွင့္ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္ကာ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေနထိုင္လာခဲ့ၾကေသာ ကရင္လူမ်ိဳးမ်ားသည္ ကၽြန္ဘဝမွဤတိုင္းျပည္၏လြတ္လပ္ေရးကို ျပန္လည္ေၾကာျငာျခင္းျပဳခဲ့သည့္ အခ်ိန္မွစ၍ အဘယ့္ေၾကာင့္မၿငိမ္မသက္ျဖစ္ကာ အျပင္းအထန္ဆုံးႏွိမ္နင္းျခင္းကို ခံေနရသနည္း။

လြတ္လပ္ေရးေၾကျငာၿပီးကာစက တန္းတူေရးႏွင့္ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကစဥ္ကလည္း တစ္ခ်က္ထိုးလွ်င္ႏွစ္ခ်က္ျပန္ထိုးမည္ဟု ၿခိမ္းေျခာက္ျခင္းခံခဲ့ရၿပီးလွ်င္ ေနာက္ပိုင္းတြင္မူကား က႐ိုင္း မ်ားဟူ၍လည္းေကာင္း၊ကရင္ဆိုးမ်ားဟူ၍ပင္လည္ေကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးခ်ိဳးဖဲ့ေျပာဆုိျခင္းကို ခံခဲ့ၾကရသည္၊ခံေနၾကရတုံးလည္းျဖစ္သည္။

ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ားသည္ ဤတိုင္းျပည္ကိုလြတ္လပ္ေရးေၾကျငာေသာအခါ ဤတိုင္းျပည္၌ရာစုႏွစ္ ေပါင္းမ်ားစြာက ေနထိုင္လာခဲ့ေသာတိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုႀကီးအေနႏွင့္ ၎တို႔လည္းရသင့္ရထိုက္ေသာ အခြင့္အေရးကို ဒီမိုကေရစီစည္းဝိုင္းႀကီးအတြင္း၌ေနထိုင္ကာ ဒီမိုကေရစီက်က်ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကသည္၊ တရားသျဖင့္မဟုတ္ေသာကိစၥကိုလည္း ငန္းငန္းတက္မေတာင္းဆိုခဲ့ၾကေခ်။

တိုးတက္ယဥ္ေက်းေသာလူမ်ိဳးမ်ားပီပီ မိမိတို႔၏ကံၾကမၼာမိမိတုိ႔ဘာသာျပဌာန္းခြင့္ႏွင့္ အျခားတုိင္းရင္းသား မ်ားနည္းတူ တန္းတူအခြင့္အေရးေပးဘို႔သာ ေတာင္းဆိုခဲ့ျခင္းျပဳခဲ့ၾကသည္၊သို႔ရာတြင္ ဤျပည္ေထာင္စု တိုင္းရင္းသားမ်ား၏ တရားသျဖင့္ႏွင့္ဒီမိုကေရစီက်က်ေတာင္းဆိုခ်က္ကို ထိုအခ်ိန္ကအာဏာပိုင္မ်ားသည္ မခန္႔မျငားသေဘာထားကာ မထိတရိျပဳလုပ္ေနခဲ့သည္။

၎တို႔၏ေတာင္းဆိုခ်က္ကို မေပး႐ုံမွ်သာမက မထိတရိႏွင့္မခန္႔မျငားျပဳလုပ္ျခင္းခံလာရေသာ အခါတြင္ ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ားသည္ လႈပ္လႈပ္ရွားရွားျဖစ္လာၾကသည္၊ မယုံမၾကည္ႏွင့္မၿငိမ္မသက္ျဖစ္လာၾကသည္၊ ယင္းသို႔ျဖစ္ပြါးလာေသာ ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ား၏လႈပ္ရွားမႈႏွင့္စိုးရိမ္မႈတို႔ကို ေျပလည္သြားေအာင္ မွန္မွန္ ကန္ကန္ႏွင့္အေရးတယူေျဖရွင္းေပးရမည့္အစား တလြဲဆံပင္ေကာင္းေနခဲ့ၾကသည္၊ ဤနည္းျဖင့္ ကရင္အမ်ိဳးသားတို႔၏လက္နက္ကိုင္စစ္ပြဲႀကီး ေပါက္ကြဲထြက္လာခဲ့ရသည္။

ယင္းသို႔ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရႏွင့္ ကရင္အမ်ိဳးသားလက္နက္ကိုင္ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုမ်ား ျဖစ္ပြါး လာခဲ့ၾကေသာလက္နက္ကိုင္ပဋိပကၡသည္ ယခုအခါတြင္ ၁၃ႏွစ္ေက်ာ္လြန္ကာ၁၄ႏွစ္အတြင္းသို႔ ခ်င္းနင္းဝင္ေရာက္လာခဲ့ေလၿပီ၊ သို႔ရာတြင္ ထိုလက္နက္ကိုင္ပဋိပကၡသည္ ေျပလည္ၿပီးၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း မရွိေသးေခ်၊ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ျဖစ္ပြါးလွ်က္ရွိေနတုံးသာျဖစ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ဖက္ဆစ္ႏွင့္ဒီမိုကေရစီဘယ္သင္းေရြးမလဲ ဟူ၍ မဲေခၚကာတက္လာခဲ့ေသာ ပထမအစိုးရသည္ ၁၃ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္၁၄ႏွစ္ခန္႔မွ် ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ားအေပၚစစ္ျပဳေနေသာ မိမိတို႔ ၏လုပ္ငန္းကို ျပန္လည္စဥ္းစားသင့္လွၿပီဟု တင္ျပလိုသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၏သမိုင္းတေလွ်ာက္လုံး မည္သည့္တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုႏွင့္မွ ပဋိပကၡေသာ္လည္းေကာင္း၊ စစ္မက္ေသာ္လည္းေကာင္း ျဖစ္ပြါးခဲ့ျခင္းမရွိေသာကရင္အမ်ိဳးသားမ်ား၏ျပႆနာကို စစ္ျပဳ၍ ေျဖရွင္းေနျခင္းသည္ ျပည္ေထာင္စုႀကီးတရပ္လုံး၏အေရးအေနႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မွန္ကန္သည္ သို႔မဟုတ္ မွားယြင္းသည္ဆိုေသာအခ်က္ကို ေလးေလးနက္နက္စစ္ေဆးတြက္ခ်က္ဘို႔ လိုအပ္လွၿပီ
ဟုထင္ေပသည္။

သမုိင္းတေလွ်ာက္လုံး မိမိတုိ႔၌ရွိတတ္သမွ်ကေလးႏွင့္ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေနထိုင္ျခင္း ျပဳလာခဲ့ေသာ ထိုတိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုမ်ား၏အေရးကို အဘယ့္အတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာနည္းျဖင့္ေျဖရွင္း၍ မရႏိုင္ႏိုင္မည္နည္း။

ထို႔ေၾကာင့္ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရသည္ ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ားအေပၚ၌ ၁၃ႏွစ္ေက်ာ္မွ်က်င့္သုံး၍ ေအာင္ျမင္ျခင္း လည္းမရေသာ လက္နက္အားကိုးဝါဒကိုအျမန္ဆုံးရပ္စဲကာ ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ား၏ျပႆနာကို မွန္မွန္ကန္ကန္ေျဖရွင္းျခင္းျပဳႏိုင္ရန္အတြက္ ကရင္အမ်ိဳးသားအႀကီးအကဲမ်ား၊ ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ စားပြဲဝိုင္းတြင္ထိုင္ကာ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းႏွင့္ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ေျဖရွင္းသင့္လွသည္ထင္ေပသတည္း။

ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္
၁၉၆၂ခု ေဖေဖၚဝါရီလထုတ္ ကရင့္ေရွ႕ေဆာင္ဂ်ာနယ္

ရွာေဖြတင္ျပေရးသားသူ

သင္သည္ငါ့အတြက္
2003, April လထုတ္ OKRSO ၁၀ႏွစ္ေျမာက္အထူးထုတ္မဂၢဇင္းမွေဖၚျပထားခ်က္ကို ထပ္ဆင့္ တုိက္႐ိုက္ကူးယူတင္ျပလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

၁၉၆၂ခုႏွစ္ကတည္းက ဗမာလူမ်ိဳးတေယာက္က ဒီလိုေရးလိုက္တဲ့အထိျဖစ္သြားရတယ္ဆိုတာ ေတာ္႐ုံအလြဲေတြ
ဟုတ္မယ္မထင္ပါဘူး။
အခုဆို ႏွစ္ေပါင္း ၄၉ႏွစ္ေက်ာ္ေနပါၿပီ၊ သေဘာထားေျပာင္းမယ္ဆို ၾကာလွေရာေပါ့။
အခုအခ်ိန္ေရာက္လာမွ ေျပာင္းျဖစ္မယ္ဆိုလ်င္ေတာင္ ဒီနည္းနဲ႔ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကို
 ခက္ခဲမွာကေတာ့ အေသအျခာပါပဲ။

ေအာက္က စုစည္းတင္ျပထားတဲ့အသံဖိုင္ေလးကိုသာ နားေသာတဆင္ၾကည့္ၾကပါ။ ဘာေတြဆက္ျဖစ္လာမွာလဲဆိုတာကို ခန္႔မွန္းႏိုင္ၾကလိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။



အသံဖိုင္ေတြကေတာ့ ဘီဘီစီ အာရ္အက္ဖ္ေအ ဒီဗြီဘီ အသံလႊင့္ဌာနေတြက ကူးယူထားတာပါ။ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)

0 comments:

Post a Comment