+လာေရာက္ၾကသူမ်ားအားလုံး ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ

+ရင္းႏွီးခ်စ္ၾကည္စြာျဖင့္

+မင္းစိုးစံ(အေဝးေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)

+ရွင္မဟာသီလဝံသ ၏ ကဗ်ာ

+ငါသာငါထက္ မာန္မတက္ႏွင့္

+အထက္ေနမင္း ေလးကြၽန္းခ်ဥ္းလည္း

+မလင္းတိမ္တိုက္ တစ္ကြၽန္းမိုက္၏

+ႏိႈင္းလိုက္သည္သာ ဤအရာကို

+ပညာရွိက သတိရလိ႔မ္။

+(ရွင္မဟာသီလဝံသ)

Saturday, April 9, 2011

တခုခုေတာ့ မွားေနၿပီ

ထိုင္းအရာရွိမ်ားႏွင့္ ထို္င္းစစ္တပ္၀င္းအတြင္းသို႔ သြားေရာက္ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးေနၾကေသာ ဒုကၡသည္စခန္းမွ ဒုကၡသည္လူႀကီးမ်ား(၁၉၉၇)
တခုခုေတာ့ မွားေနၿပီ
(မင္းစုိးစံ)

က်ဳပ္မ်က္လုံးေတြက သိပ္အလုပ္မလုပ္ေတာ့ဘူး။ မႈံလာတယ္ မႈံတယ္ဆိုတာေလွ်ာ့ေျပာတာ မျမင္ရဘူး။
မျမင္ရဘူးဆိုတာကေတာ့ နည္းနည္းပိုသြားတယ္၊ အျမင္သိပ္မသဲကြဲဘူး။
ဆရာ၀န္ေျပာတာကေတာ့ အေပၚကမ်က္ခြံေတြ ေအာက္ကိုပိက်လာတာမို႔ မ်က္လုံးကိုဖြင့္ရတာ အားမရသလိုလို ေလးလံသလိုလိုျဖစ္ေနတယ္၊ ခြဲစိပ္ကုသ လိုက္လ်င္ ေကာင္းသြားမယ္လို႔ေျပာတယ္။ ခြဲတာမေကာင္းဘူးဗ်၊ က်ဳပ္ရဲ့ညာဘက္လက္ကို အစိုးရိမ္လြန္ၿပီးခြဲမိ လိုက္တာ အခုဆို လူက တရုတ္မင္းသားျဖစ္သြားတယ္။
ခင္ဗ်ားတို႔ၾကည့္ဘူးလား လူတေထာင္ေလာက္ကို လက္တဘက္တည္းနဲ႔ ခုတ္ျပသြားတဲ့ ေဒးဗစ္ခ်န္း ေလဗ်ာ။ မဟုတ္တာမ်ားဆို တရုတ္ေတြကေတာ္ေတာ္ကိုလုပ္ ၾကတာဗ်၊ဒါေၾကာင့္ဗမာစကားေတြထဲမွာ တေယာက္ေယာက္က မူမမွန္တဲ့ပုံစံမ်ိဳးနဲ႔ေျပာတာမ်ိဳးဆိုလ်င္ မင္းေနာ္ မဟုတ္တရုတ္ေတြ ငါ့ကိုလာမေျပာနဲ႔ ဆိုတာေလ၊ ၾကားဘူးၾကမွာေပါ့။

ခိုးမယ္၀ွက္မယ္ မေကာင္းတာေတြႀကံမယ္ဆိုလ်င္ မင္းေနာ္ မဟုတ္တရုတ္ေလွ်ာက္လုပ္မေနနဲ႔
အဲဒီလိုသတိေပး တတ္ၾကတာမဟုတ္လား။
က်ဳပ္လက္ကေတာ့ တရုတ္ရုပ္ရွင္ကားထဲကလိုမျပတ္ပါဘူး၊ ကိုင္ရတြယ္ရ ကိုင္တြယ္ ရတာ နဂိုလ္အတိုင္းမျဖစ္ေတာ့တာကို ေျပာခ်င္တာပါ၊မ်က္လုံးကိစၥေျပာတာ လက္ကိုေရာက္သြားတယ္ ဒီလိုဗ်ဒီလို က်ဳပ္မ်က္လုံးေတြက ဟိုဒင္းဗ်ာ ဆီးခ်ိဳေရာဂါရွိလ်င္ မ်က္လုံးေတြဖြင့္ရတာ မေကာင္းဘူးဆိုလား ဘာဆိုလား ဆရာ၀န္မဟုတ္ေတာ့လည္း အခက္သား၊ က်ဳပ္ရဲ့ေသြးထဲမွာအခ်ိဳဓါတ္မ်ားေနတယ္လို႔ေျပာတယ္၊
အဲဒါဆီးခ်ိဳေရာဂါအထူးကုဆရာ၀န္က မ်က္လုံးအထူးကုဆရာ၀န္ဆီကို ပို႔လိုက္တာ။
ခြဲလိုက္မိကာမွ ေတာ္ၾကာ ပုဂံေခတ္က ငရမန္ကန္း ဘ၀ေရာက္ေနဦးမယ္။ မခြဲဘူး မ်က္မွန္ကိုပဲ ျပင္မယ္။ ဆရာ၀န္ကို အဲလိုေျပာလိုက္တယ္။

စာေတြဖတ္ရတာ ေတာ္ေတာ္အခက္အခဲရွိတယ္ဗ်ာ၊ အထူးသျဖင့္ကေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာမ်က္ႏွာျပင္ေပၚက စာ ေတြကိုဖတ္ရတာ စိတ္ႀကိဳက္မဖတ္ႏိုင္ဘူး မ်က္ရိုးေတြကိုက္ၿပီး မ်က္ရည္ပူေတြဆင္းလာတယ္။
အနီးမႈံလို႔ေျပာလ်င္ ရမလားမသိဘူး၊ ေ၀းေတာ့လည္း မျမင္ရပါဘူးဗ်ာ။ အသက္ကႀကီးလာၿပီဆိုေတာ့ အျမင္အာရုဏ္ေတြက လည္း ပုံမွန္မရွိေတာ့ဘူး၊ အေမနဲ႔သမီး လမ္းေလွ်ာက္လာလ်င္ သမီးကိုပဲျမင္တယ္၊ အေမလုပ္သူကိုမျမင္ဘူး၊ ေရွးတုန္းကေျပာတာကေတာ့ အဲဒါ မီးယပ္မ်က္စိတဲ့။

နားကေတာ့ သိပ္ျပႆနာမရွိဘူး၊ နည္းနည္းရွိတယ္။ အသံတိုးတိုးေျပာလ်င္မၾကားဘူး၊
ခပ္က်ယ္က်ယ္ေျပာျပန္ေတာ့ ျပန္မေျပာခ်င္ဘူး လူကိုနားေလးေနတယ္ထင္သလား ဆိုၿပီး ႏွာကစ္ၿပီးျပန္မေျပာတာ၊ အဲဒါကို သူငယ္ျပန္တယ္လို႔ က်ဳပ္ေျမးေတြကေျပာတယ္။
သူငယ္ျပန္တယ္ သူငယ္မျပန္ဘူးဆိုတာ ကို္ယ့္ကိုယ္ကို ကိုယ္အသိဆုံး။ ဒါလည္းမမွနေသးဘူးဗ်၊ မေလးစကားပုံတခုရွိတယ္ မင္းဟာဘယ္လို လူလဲဆိုတာ မင္းကိုယ္မင္းထက္ တျခားလူက ပိုသိတယ္ ဆိုတဲ့အဆိုေလးက ရွိေနျပန္ေတာ့ တခါတေလကိုယ့္ကိုယ္ကို အေျခာက္တုိက္ အထင္ႀကီးေနတာဆို တာျပန္သိေနသလိုပဲ။
ဒုကၡသည္စခန္းအတြင္း ဆႏၵျပမႈတခု(၁၉၉၇)

က်ဳပ္ေရးျပခ်င္တာက နယ္စပ္က ဒုကၡသည္ေတြအေၾကာင္းဗ်။
က်ဳပ္ကိုယ္တိုင္က ဒုကၡသည္ဘ၀နဲ႔ႏွစ္ေပါင္းမ်ား စြာ ေနလာခဲ့ရတာဆိုေတာ့ အဲဒီဘ၀ကိုစိတ္နာတယ္၊
က်ဳပ္က ႏွစ္ထပ္ကြမ္းဒုကၡသည္ဗ်။ ဒုကၡသည္မ်ား ႏွစ္ထပ္ ကြမ္းေလးဘာေလးနဲ႔ စကားႀကီးစကားက်ယ္ လုပ္ေနတယ္လို႔ေတာ့ အထင္မလြဲေစခ်င္ဘူး။ တကယ္ေျပာတာ။

ဟုိေလဗ်ာ အုမ္းျပန္စခန္းကေန အေမရိကန္ကိုေရာက္လာေတာ့ မုန္တိုင္းေတြမိ ေရေတြႀကီးလို႔
အိမ္ထရံကိုခုတ္ ထစ္ၿပီး ထမင္းခ်က္စားရတဲ့ ဒုကၡသည္မ်ိဳးလား ဆိုေတာ့ မဟုတ္ဘူး။
စခန္းတခုကေန ေနာက္ထပ္စခန္းတခုကို ေျပာင္းေနရတာကိုေျပာတာ။
ဒါဆိုလ်င္ ေ၀ွ႔ကလိုဒုကၡသည္စခန္း ေမာကဲဒုကၡသည္စခန္း အဲဒီကလူေတြလည္း အုမ္းျပန္မိုင္ ကိုေျပာင္းလာၾကတာပဲ ဆန္းတာမွတ္လို႔။
က်ဳပ္ဆိုလိုခ်င္တာက နည္းနည္းၾကြားမယ္ဗ်ာ စိတ္ေတာ့ မရွိၾကပါနဲ႔။

က်ဳပ္က နယ္စပ္စခန္းမွာ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ေလာက္ေနခဲ့တယ္၊ၿပီးေတာ့ ျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ား စခန္းကို ေရာက္တယ္။
အဲဒီေတာ့ အဲဒီစခန္းႏွစ္ခုရဲ့ မတူညီတဲ့အေထာက္အပံ့ေလးေတြနဲ႔ သဘာ၀စရိုက္နဲ႔ အေနအထားေလးေတြက ေတာ္ေတာ္ကိုကြာတာပဲဆိုတာ သိရတယ္ဗ့်ိဳ။

အဲဒါကို တပ္ခ္ခ႐ိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး Samard Loyfar က အကူအညီေပးတဲ့သူေတြကို ေထာက္ပံ့တာေတြ
ေလွ်ာ့ ပစ္ပါ၊ ဒုကၡသည္ေတြ ကိုယ့္အိမ္ကို ကိုယ့္သေဘာနဲ႔ကိုယ္ျပန္ဘို႔ျပင္ထားၾကပါဆိုလားဘာဆိုလား မဟုတ္တရုတ္ ေလွ်ာက္ေျပာေနတယ္။
သူသိတာမွ် အူမ,ကေန ေခ်းခါးအထိသိေနတာပဲ။ ဟိုမွာျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့အေျခအေန။

ဘာေၾကာင့္သူ အဲလိုကေပါက္တိကေပါက္ခ်ာ အရမ္းကာေရာေအာ္ေနတာလဲ ဆိုတာကေတာ့
အေၾကာင္းတခုခု ရွိရမယ္။ သူကိုယ္တိုင္ပဲသိပါလိမ့္မယ္။
ဒီကေန႔ အုမ္းျပန္မိုင္စခန္းမွာ အမွန္တကယ္ရေနတဲ့ လူတကိုယ္စာရဲ့ စား နပ္ရိကၡာဆိုတာ ဘယ္ေလာက္အထိေလ်ာ့နည္းသြားၿပီလဲဆိုတာ ကာယကံရွင္ေတြအသိဆုံးပါ၊ အခက္အခဲေတြ တအုံတမ,ႀကီးနဲ႔ေနထုိင္ေနၾကရတာပါ။ ဘာေၾကာင့္မ်ားလူေတြ ဒုကၡသည္စခန္းကေန မခြါႏိုင္ၾကရတာလဲ။
မခ်စ္ေသာ္လည္း ေအာင့္ကာနမ္းေနရတယ္ဆိုတာ စခန္းထဲမွာေနလာခဲ့သူေတြသိၾကမွာပါ။ ခၽြင္းခ်က္အေနနဲ႔ကေတာ့ စခန္းထဲမွာ တလတန္သည္တႏွစ္တန္သည္ေနၿပီး သူမ်ားနာမည္နဲ႔ ႏိုင္ငံျခားေရာက္လာတဲ့လူေတြကိုေတာ့ မဆိုလိုပါဘူး

ေဟ့လူ ခင္ဗ်ားဟုိမွာေနေနတာ ဒီကေနလူစားထိုးထြက္တယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုသိေနတာလဲလို႔ ေမးမလား အဲဒီ ေမးခြန္းကိုေမးတဲ့လူဟာ အိပ္ခ်င္ဟန္ ေဆာင္ေနတဲ့လူပဲ။ ဒီေန႔ေခတ္က ဟိုးအရင္တုန္းကလို လၻက္ထုပ္ကမ္းတဲ့ ေခတ္မဟုတ္ဘူး၊ ငွက္ေခ်ေထာက္မွာ စာလိပ္ကေလးခ်ီၿပီး အဆက္အသြယ္လုပ္တဲ့ေခတ္မဟုတ္ေတာ့ဘူး။
ေမးရဦးမယ္ လၻက္ထုပ္ကမ္းတဲ့ေခတ္ဆိုတာ သိလား? က်ဳပ္တို႔ကရင္ေတြသုံးခဲ့တဲ့နည္းေလးပါ။ သစ္ရြက္ထဲမွာ ပစၥည္းေလးေတြထည့္ၿပီး သတင္းပို႔ၾကတာေလးဗ်ာ။ သိခ်င္လ်င္ ကရင္ဘေလာ့ဂါေတြေရးထားတာ အမ်ားႀကီး ရွာေဖြေမႊေႏွာက္ေပေတာ့။

စခန္းႏွစ္ခုကြာျခားပုံေလး ေျပာမလို႔။ တခ့်ိဳက်ေတာ့ ျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ား စခန္းမွာပဲ ေနဘူးၾကတာရွိသလို တခ့်ိဳက်ျပန္ေတာ့ နယ္စပ္က စခန္းမွာပဲေနဘူးၾကတာဆိုေတာ့ အားလုံးရဲ့အေနအထားကို သိႏိုင္မွာမဟုတ္ဘူး။ က်ဳပ္လည္းအားလုံးကိုသိတာမဟုတ္ပါဘူး၊ က်ဳပ္ျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ားစခန္း ထဲကိုေရာက္သြားတဲ့အခ်ိန္က ေတာ္ေတာ္ေလး ေနာက္က်ေနၿပီ။
ထမင္းအဆင္သင့္စားလို႔ရတယ္ အသားဟင္း အရည္ေသာက္ တို႔စရာအသီး အရြက္ အားလုံးအဆင္ ေျပတယ္။ ေရ မီး ေနစရာအေဆာင္ ဘာဆိုဘာမွ် ပူစရာမလိုဘူး။ တကိုယ္ရည္သန္႔ရွင္း ေရးအတြက္ ေငြ။ အဲဒါေတြရတယ္။

အဲဒီေတာ့ အေမာင္တို႔ ဘာလုပ္စရာလိုလဲ? သင္တန္းေတြရွိတယ္၊ စိုက္ပ်ိဳး ေရး ေမြးျမဴေရး စက္မႈပိုင္းဆိုင္ရာ လွ်ပ္စစ္ဆိုင္ရာ အပ္ခ်ဳပ္ မုန္႔လုပ္နည္း ကြန္ပ်ဴတာ အဂၤလိပ္စာသင္တန္း အဲဒါေတြတက္ရတယ္ သင္ရတယ္။ သင္တန္းေတြတက္တဲ့အခါ ဘာမွ်၀ယ္စရာမလိုဘူး ပစၥည္းကိရိယာေတြ အားလုံး အလွ်ံပယ္။ ညေနသင္တန္းကဆင္းလာလ်င္ ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္းေတြ ေဆြးေႏြးၾကမယ္ သူ႔အျမင္ကိုယ့္ အျမင္တင္ျပၾက ညင္းၾက။ တခုေတာ့ရွိတယ္ဗ် က်ဳပ္မႀကိဳက္တာ။

ထစ္ကနဲေနလ်င္ ဆႏၵျပတာမ်ိဳး က်ဳပ္မႀကိဳက္ဘူး။ အဲဒီေတာ့သူတို႔ကက်ဳပ္ကိုေျပာတယ္ ဒီေကာင္ကေမာင္ေက်ာ္ပဲကြာ ႏိုင္ငံေရးအျမင္ဘာမွ်ရွိတာမဟုတ္ဘူး ဘာညာေပါ့ေနာ္။
ထားလိုက္ပါေတာ့ ေမာင္ေက်ာ္ဆိုတာဘာလဲ ဒီလူတြနားမလည္ရွာဘူး။ ေမာင္ေက်ာ္ဆိုတဲ့ အ ေခၚအေ၀ၚရဲ့ဆိုလိုခ်က္က အေဒၚရဲ့ခင္ပြန္း၊အားအားယားယား သူတို႔အေဒၚနဲ႔က်ဳပ္ကို မဂၤလာေဆာင္ေပး
ေနၾကတယ္။

ေက်ာင္းသားေဟာင္းတခ့်ိဳေျပာျပတာကေတာ့ အခုမင္းတို႔ရတဲ့အခြင့္အေရးဆိုတာ အရင္တုန္းက ငါတို႔ရခဲ့တဲ့အ ခြင့္အေရးရဲ့ ဆယ္ပုံပုံတပုံေတာင္မရွိဘူး၊ မနက္ဆိုလ်င္ ေကာ္ဖီလား လၻက္ရည္လား ဘာမုန္႔နဲ႔ေသာက္မွာလဲ ေန႔လည္က်ေတာ့ ထမင္းေၾကာ္လား ထမင္းျဖဴပဲလား ဘာဟင္းနဲ႔စားမွာလဲ ဘာအသားလဲ အရည္ေသာက္က ဘယ္လိုမ်ိဳးႀကိဳက္သလဲ။ ေန႔လည္စာ ညေနစာ စာရင္းလာေကာက္သြားတယ္ အဆင္သင့္စားရုံပဲ။
ဆိုင္မွာ၀ယ္ စားသလိုမ်ိဳးေကၽြးတာ။
ဒါဆိုလ်င္အခု ဘာေၾကာင့္ ဒီလိ္ုအေျခအေနမ်ိဳးထိေရာက္သြားရတာလဲ လို႔ က်ဳပ္ကေမးေတာ့ အဲဒါကေတာ့ကြာ တခုခုမွားေနလို႔ေနမွာေပါ့ ဟုတ္ဘူးလား? တဲ့။

ဟုတ္ၿပီအုမ္းျပန္မိုင္ကိုေရာက္သြားတဲ့ လူေတြ၊ စခန္းေဟာင္းနဲ႔အခုလက္ရွိစခန္းမွာ ေနထိုင္ရတဲ့အေျခအေန။ ဘယ္လိုလဲ? ျခားနားတာေတြရွိသလား? ဘာေတြျခားနားသလဲ? က်ဳပ္ေနထိုင္လာတဲ့သက္တမ္းတေလွ်ာက္ကို ေျပာျပမယ္၊ ဒါဆိုလ်င္ ဟိုမွာေနတာနဲ႔ ဘာေတြကြာသလဲဆိုတာ သိႏိုင္မယ္လို႔ထင္ပါတယ္။

က်ဳပ္တို႔ေနခဲ့တဲ့စခန္းေဟာင္းမွာ ေျမခြံေပးရတယ္ တလ,ကို ေအာက္ထစ္ ဘတ္ ၃၀၊ရိကၡာထုတ္လ်င္ လက္မွတ္ တေစာင္(အိ္မ္ေထာင္စုတစု) ၃ဘတ္၊ ကင္းခ,(လုံၿခံဳေရး) ဘတ္၁၀၊ ကိုယ္တိုင္မေစာင့္ႏိုင္လ်င္ ငွားရတာကိုေျပာ တာ။
တခါ ရိကၡာထမ္းခ်တဲ့အခ,ဆိုတာေပးရတယ္၊ ဆန္အိတ္ မီးေသြးအိတ္ ငါးပိပုံး ဆားအိပ္ ပဲ ဆီ အဲဒါေတြ ကိုထမ္းခ်တာ ရိကၡာေ၀တဲ့လူေတြအတြက္ပါေပါ့။ေရဘိ္ုးကလည္းမေသးဘူး ေရတလွည္း ဘတ္၁၀။ ေရနံဆီမီး ခြက္ေလး၊ ဖေယာင္းတိုင္ေလး အဲဒါဆိုင္မွာ၀ယ္ေပါ့။

ဘာသင္တန္းမွ် မရွိဘူး၊ ေႏြရာသီမွာေတာ့ ပန္းခ်ီသင္တန္းေလးေလာက္ေတာ့ရွိတယ္။
ကဲ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ဆိုေတာ့ ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီးသြားတဲ့လူငယ္ေတြ ဘာလုပ္စရာရွိလဲ? သူတို႔လုပ္စရာရွိတာ သူတို႔လုပ္မွာေပါ့ေနာ္။

ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ၁၉၈၈ ေနာက္ပိုင္းက်မွ ျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ားစခန္းဆိုတဲ့ ေနရာေလးမွာ
သင္တန္းေတြ အစုံအလင္ ေထာက္ပံ့ေၾကးေတြအျပည့္အစုံ မဟုတ္လ်င္ေတာင္ အတန္အသင့္ရေနၾကတယ္။ က်ဳပ္တို႔ကရင္ ဒုကၡသည္စခန္းက ၁၉၈၈မေရာက္ခင္ကတည္းက ဖြင့္ထားေပမယ့္ လူတေယာက္ရဲ့အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့သင္တန္းေတြ ဘာေၾကာင့္မဖြင့္ႏိုင္ခဲ့တာလဲ? ဘာေၾကာင့္ကြာရသလဲ? ေက်ာင္းသားေဟာင္းေျဖသလို ေျဖရလ်င္ တခုခုေတာ့မွားေနၿပီေပါ့။
အမွားကလည္း ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ေတာင္မွားရတယ္လို႔ဗ်ာ။

က်ဳပ္အခုလို ေရးျပလိုက္ေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔လည္းသိသြားတာေပါ့ ကဲအခုဆိုဗ်ာ ရိကၡာက ေလ်ာ့ေနၿပီ၊ စခန္းေဟာင္းမွာေနခဲ့သလိုမ်ိဳးကုန္က်စားရိတ္ေတြ ရွိေနဦးမယ္ဆိုလ်င္ ဒီၾကားထဲ တာ့ခ္ခ႐ိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး Samard Loyfar က ရိကၡာ ထပ္ေလွ်ာ့ပါဆိုၿပီး မဟုတ္တရုတ္ေလွ်ာက္ေအာ္ေနတာကို ငုံ႔ခံေနၾကဘို႔ပဲရွိတယ္ဆိုလ်င္ေတာ့ တခုခုေတာ့မွား ေနၿပီဆိုတာေသျခာသြားၿပီ။

ဒုကၡသည္စခန္းအတြင္းသို႔ ထိုင္းတာ၀န္ရွိသူမ်ား လာေရာက္ေဆြးေႏြးေနစဥ္
(၁၉၉၇)

ေျပာလို႔မရဘူးဗ်။ က်ဳပ္တို႔စခန္းထဲက လူတခ့်ိဳက ေဟ့ ငါတို႔လာေနတာ သူမ်ားရဲ့အိမ္မွာေနာ္၊
အိမ္ရွင္မ်က္ႏွာကို ေထာက္ၾကရမယ္၊ အိမ္ရွင္ရဲ့စကားကို နားေထာင္ရမယ္။ ဟုိလူတေယာက္ေျပာခဲ့တာမွတ္မိေသးတယ္၊ ဒါဆိုဗ်ာ တဲ့ ဒုကၡသည္စခန္းထဲမွာ ဖါရုံလာဖြင့္ဘို႔ေျပာလာလ်င္ လက္ခံရမွာပဲလား ဆိုတာ။
နည္းနည္းရိုင္းသြားလားမသိဘူး။ သည္းခံေပးပါ။ မိန္းကေလးေတြကို အေတာ္အားနာပါတယ္။

အိမ္ရွင္မ်က္ႏွာကိုေထာက္ရမယ္ အိမ္ရွင္ရဲ့စကားကို နားေထာင္ရမယ္ဆိုတာ မွန္ေတာ့မွန္တယ္
မွားေနတယ္ဗ်။ ဒီအေၾကာင္းေတြကိုပါ ဆက္ေရးေနလို႔ကေတာ့ တေထာင့္တညပုံျပင္ျဖစ္သြားႏိုင္တယ္။

အိမ္ရွင္မွာ အိမ္ရွင္အခြင့္အေရးရွိသလို အိမ္ငွားမွာလည္း အိမ္ငွားနဲ႔ဆိုင္တဲ့အခြင့္အေရးဆိုတာရွိတယ္၊ အဲဒီလို သူ႔အခြင့္အေရးကိုယ့္အခြင့္အေရးဆိုတာ မသိသမွ် သိေအာင္မႀကိဳးစားေသးသမွ် ဘယ္ေနရာဘယ္ေဒသကိုပဲေရာက္ေရာက္ က်ဳပ္တို႔ရဲ့ ဘ၀ဟာ အၿမဲတမ္းတခုခုေတာ့မွားေနမွာပါပဲ။

က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)

0 comments:

Post a Comment