+လာေရာက္ၾကသူမ်ားအားလုံး ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ

+ရင္းႏွီးခ်စ္ၾကည္စြာျဖင့္

+မင္းစိုးစံ(အေဝးေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)

+ရွင္မဟာသီလဝံသ ၏ ကဗ်ာ

+ငါသာငါထက္ မာန္မတက္ႏွင့္

+အထက္ေနမင္း ေလးကြၽန္းခ်ဥ္းလည္း

+မလင္းတိမ္တိုက္ တစ္ကြၽန္းမိုက္၏

+ႏိႈင္းလိုက္သည္သာ ဤအရာကို

+ပညာရွိက သတိရလိ႔မ္။

+(ရွင္မဟာသီလဝံသ)

Saturday, November 21, 2009

သူယုံၾကည္ရာ က႑

သူယုံၾကည္ရာ က႑ VOA Burmese.com


ၿဗိတိန္မွာေနတဲ့ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ အရာရွိေဟာင္း ဦးေအာင္ဆက္ပိုင္ရဲ့ ယုံၾကည္တာေလးကို
VOA Burmese Section က,ေနနားေထာင္ၿပီး ေရးတင္ထားလိုက္ပါတယ္။

က်ေနာ္ယုံၾကည္တာကေတာ့ က်ေနာ့အေနနဲ႔က ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ့ အဆုံးအမ,ေတြထဲမွာ
ေပါ့ေလ ေမတၱာရဲ့စြမ္း အားကို က်ေနာ္အယံုၾကည္ဆုံးျဖစ္ပါတယ္၊ အဲဒီေတာ့ေမတၱာရဲ့ စြမ္းအင္
ေၾကာင့္လည္း က်ေနာ္တို႔တေတြသည္ အရာရာကိုၿပီးေျမာက္ေအာင္ျမင္ႏိုင္တယ္လို႔ က်ေနာ္အထူးပင္သက္၀င္ယုံၾကည္ပါတယ္။
ေမတၱာဆိုတာက က်ေနာ္တို႔ တကယ္ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က်ေပါ့ေလ လက္ေတြ႔ခံစားႏိုင္သလို
လက္ေတြ႔လည္း လုပ္ၾကည့္လို႔ရ,တယ္၊ လုပ္ၾကည့္ရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ သိလာပါလိမ့္မယ္၊
ေမတၱာရဲ့အေျခခံ လူတိုင္းသိပါတယ္၊ မိမိရင္မွျဖစ္တဲ့ တဦးတည္းေသာသားကို မိခင္လုပ္တဲ့လူက ခ်စ္တဲ့အခ်စ္မ်ိဳးေပါ့ေနာ္၊ အဲဒီလိုထားတဲ့ေမတၱာမ်ိဳး ကို လူတိုင္းအေပၚမွာ သတၱ၀ါတိုင္းအေပၚမွာ
က်ေနာ္တို႔ အယုတ္၊ အလတ္၊ အျမတ္ မေရြးေပါ့ေနာ္၊ အဲဒီလိုမ်ိဳး ထားႏိုင္မွ ထားခဲ့မွလည္း
က်ေနာ္တို႔ ေမတၱာစစ္ေမတၱာမွန္ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ အဲဒီလိုမ်ိဳ းစိတ္မ်ိဳး ေရာက္ေအာင္သြားဘို႔ဆိုတဲ့ေနရာမွာ က်ေနာ္အခုေျပာခ်င္တာက
က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္မွာျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာေတြက အေျမာက္အမ်ားရွိတယ္ မွန္တယ္၊ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔တေတြက အခု တဖက္နဲ႔တဖက္ေပါ့ဗ်ာ၊ ဟို ဟိုဘက္ဆိုက္ဒီဘက္ဆိုက္ ဒီလိုအခ်င္းခ်င္း ေဒါသ,ေတြအင္မတန္စြက္ေနၾက တယ္။
က်ေနာ့အေနနဲ႔ကေတာ့ ဒါကို က်ေနာ္မျဖစ္ေစခ်င္ပါဘူး၊ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆုိေတာ့ တကယ္တမ္း
ဆုံး႐ႈံးနစ္နာရ တာက ႏွစ္ဘက္စလုံးဆုံး႐ႈံးနစ္နာရ,တယ္။တည့္တည့္ေျပာရင္ တတိုင္းျပည္လုံး ဆုံး႐ႈံးနစ္နာရ,တယ္၊ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္ ဒီလိုျဖစ္မယ့္အစား တဦးနဲ႔တဦးေမတၱာထားၿပီးေတာ့ ေမတၱာနဲ႔ေျဖရွင္းေစခ်င္တယ္၊ သေဘာကို က်ေနာ္ ဆိုလိုတာပါ။
အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံကိုၾကည့္ရင္ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ လူပုဂၢိဳလ္ေတြမွာ
ေဒါသ,ေတြ ေလာဘ,ေတြ က်ေနာ္တို႔ မာန္မာန,ေတြ မ်ားေနတာကို တနည္းအားျဖင့္ လြန္ကဲ
ေနတာကို က်ေနာ္တို႔ေတြ႔ရ တယ္ေပါ့ေလ။
ပုထုဇဥ္မွန္သမွ်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဒီတရားေတြမကင္းႏိုင္ေသးဘူးေပါ့ေလ၊ ဒါေပမယ့္ အလြန္အမင္း
မ်ားေနတာ ကို က်ေနာ္ဆိုလိုတာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ ထိပ္ပိုင္း က်ေနာ္တို႔ အစိုးရပိုင္း
ဆိုင္ရာထိပ္ပိုင္း ပုဂၢိဳလ္ေတြကို ၾကည့္လိုက္ရင္ေပါ့ေလ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြမွာ ေလာဘ,ေတြ
မာန္မာန,ေတြ ဒါေတြနဲ႔ျပည့္ေနတာကို က်ေနာ္တို႔ ေတြ႔ရ,တယ္၊ ဒီလိုပဲ ျပည္သူလူထုနဲ႔ေအာက္ေျခ
လူတန္းစား အလႊာအသီးသီးက်ေတာ့လည္း က်ေနာ္ျမင္ရတာ က,ေတာ့ ေပါ့ဗ်ာ ေဒါသ,ေတြ
အလြန္အမင္း လြန္ကဲေနတာကိုေတြ႔ရမွာပါ။
အဲဒီေတာ့ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂ႏွစ္ေပါ့၊ က်ေနာတို႔ September သံဃာေတာ္ေတြရဲ့ ေမတၱာပို႔ဆုေတာင္းပြဲ
ေလးေတြကို က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ ျပန္သုံးသပ္ၾကည့္ရင္ေပါ့ဗ်ာ၊ ဒီေန႔အထိေတာ့ က်ေနာ္တို႔ မေအာင္ျမင္ေသးတာေတြ႔ရတယ္၊ ဘာေၾကာင့္လည္းေပါ့ေလ အဲဒီေတာ့ အဲဒီတုန္းက ဆရာေတာ္ႀကီးတပါးက,ေနၿပီးေတာ့ မိန္႔ဘူးတယ္ဗ်၊ အဲဒါက ဘာလဲဆိုေတာ့ လမ္းေလွ်ာက္
ေမတၱာပို႔တဲ့ က်ေနာ္တို႔ ဦးဇင္းေတြသံဃာေတာ္ေတြကိုၾကည့္ၿပီးေတာ့ ကိုရင္ေလး တပါးက
ေျပာဘူးတယ္တဲ့ အဲဒိေတာ့ ဦးဇင္းေတြေမတၱာပို႔ေနတာ ေဒါသ,သံေလးေတြပါေနတယ္တဲ့
အဲဒီေတာ့ အဲဒီအခ်က္ေလးက ဆရာေတာ္ႀကီးဆုံးမသြားတာကို က်ေနာ္ အေလးအနက္ထား စဥ္းစားစရာေလးျဖစ္သြား တယ္၊ တကယ္ေတာ့ ေမတၱာဆိုတာက အားလုံးပဲသိပါတယ္ဗ်ာ၊ ပို႔သ,တဲ့လူရဲ့ေမတၱာက တကယ္မွန္ကန္ပါမွ က်ေနာ္တို႔ စူးရွထက္မ်က္ၿပီးေတာ့ စြမ္းအင္ရွိပါမွ
ထိေရာက္မွာပါ။

က်ေနာ္စြပ္စြဲတာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး ကိုရင္တပါးက သုံးသပ္တာပါ၊ က်ေနာ့စကားေတာ့မဟုတ္
ပါဘူး၊ ကိုရင္တ ပါးက သုံးသပ္တာေပါ့ေလ။
က်ေနာ့ဘဝမွာေတာ့ က်ေနာ္ ဒီ တပ္မေတာ္က ဖယ္ရွားခံရၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ က်ေနာ့မွာလည္း
အခက္အခဲ အမ်ိဳး မ်ိဳး က်ေနာ္ၾကံဳခဲ့ဘူးပါတယ္၊ ေနာက္ဆုံးက်ေတာ့ ဘယ္သူမျပဳမိမိမႈဗ်၊
အဲဒီေတာ့ ဒီ အေနအထားျဖစ္လာတဲ့အ တြက္ က်ေနာ္ အတိတ္က အေၾကာင္းအရာေတြကိုေပါ့
က်ေနာ္ ေနာက္လာမယ့္ သံသရာမွာ က်ေနာ္ မယူသြား ခ်င္ဘူး မယူသြားခ်င္တဲ့အတြက္
က်ေနာ္ျဖတ္တယ္။
ျဖတ္ေတာ့ က်ေနာ့အေနနဲ႔ ဘာလုပ္သလဲဆိုေတာ့ ခုဏ ေတာင္တန္းသာသနာျပဳဆရာေတာ္ႀကီးရဲ့
ေမတၱာပို႔ နည္းေလးေတြ က်ေနာ္ေဆာင္ရြက္တယ္၊ ေနာက္တခ်က္က က်ေနာ္တို႔ အားလုံးသိတဲ့အတိုင္း သာမညေတာင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး က်င့္သုံးတဲ့ေမတၱာပို႔နည္းေလးေတြ ရွိတယ္ဗ်၊ အဲဒါေလးေတြ က်ေနာ္လက္ေတြ႔လုပ္ ၾကည့္တယ္ ေနာက္ လက္ေတြ႔လုပ္ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ေမတၱာပြါးၾကည့္တဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ့ရဲ့ရန္သူေတြျဖစ္ေန တဲ့ပုဂႊိဳလ္ေတြကို က်ေနာ္ခက္ခက္ခဲခဲ က်ေနာ္ေမတၱာပို႔ရ,တယ္။
အဲဒီလိုပို႔ရင္းပို႔ရင္းနဲ႔ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့လဲဗ်ာ အဲဒီရန္သူေတြနဲ႔ က်ေနာ္ျပန္အဆင္ေျပသြားတဲ့ဟာကို
က်ေနာ္ လက္ေတြ႔ခံစားရဘူးတာေတြ ရွိပါတယ္၊ အဲဒီေတာ့ၾကံဳေနရတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ အင္မတန္ စိတ္ကိုထားႏိုင္ဘို႔ ေတာ္ေတာ္ေလးခဲယဥ္းပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ လက္ေတြ႔လုပ္ၾကည့္တဲ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္က,ေမတၱာစ်ာန္ေတြ ဘာေတြအထိ ေအာင္ျမင္ေပါက္ေျမာက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။
ဒါေပမယ့္ ထပ္ခါတလဲလဲလုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ထူးျခားတဲ့အက်ိဳးတခုခုကိုေတာ့ ရ,တယ္ဆိုတာ က်ေနာ့
ကိုယ္ေတြ႔ လည္း က်ေနာ္ၾကံဳဘူးပါတယ္၊ အဲဒီေတာ့ ဒါေတြကို က်ေနာ္ျပန္ၿပီးေတာ့ ခ်ဳပ္ၿပီးေျပာရင္ေပါ့ဗ်ာ၊ က်ေနာ္တို႔တိုင္း ျပည္မွာ အခု အခက္အခဲအၾကပ္အတည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးၾကားမွာၾကံဳေနရ,တာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီဟာေတြအကုန္လုံးကို ေျဖရွင္းဘို႔ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ ေမတၱာတရားေရွ႕ထားၿပီးေတာ့ ဒါ တဦးနဲ႔တဦး
က်ေနာ္တို႔ ေမတၱာစိတ္ေလးေတြ ထားပါ၊ ၿပီးရင္ လက္တြဲေဆာင္ရြက္ပါ။
က်ေနာ္တို႔အခ်င္းခ်င္းေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ က်ေနာ္တို႔ျပည္ေထာင္စုႀကီး မၿပိဳကြဲေအာင္ေပါ့ဗ်ာ၊
အခ်င္းခ်င္းညီညီ ညြတ္ညြတ္နဲ႔ ေမတၱာစိတ္ထားၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ လက္တြဲေဆာင္ရြက္မယ္ဆိုရင္
ေရရွည္မွာ လာမယ့္အနာ ဂါတ္မွာ က်ေနာ္တို႔တိုင္းျပည္ရဲ့ အနာဂါတ္က လွပ,လာမွာပါ၊ အားလုံးဧခ်မ္းသာယာလာလိမ့္မယ္လို႔ က်ေနာ္ယုံၾကည္ပါတယ္။

ဦးေအာင္ဆက္ပိုင္
ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ အရာရွိေဟာင္း
ၿဗိတိန္

0 comments:

Post a Comment