+လာေရာက္ၾကသူမ်ားအားလုံး ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ

+ရင္းႏွီးခ်စ္ၾကည္စြာျဖင့္

+မင္းစိုးစံ(အေဝးေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)

+ရွင္မဟာသီလဝံသ ၏ ကဗ်ာ

+ငါသာငါထက္ မာန္မတက္ႏွင့္

+အထက္ေနမင္း ေလးကြၽန္းခ်ဥ္းလည္း

+မလင္းတိမ္တိုက္ တစ္ကြၽန္းမိုက္၏

+ႏိႈင္းလိုက္သည္သာ ဤအရာကို

+ပညာရွိက သတိရလိ႔မ္။

+(ရွင္မဟာသီလဝံသ)

Monday, May 23, 2011

စဥ္းစားမေနနဲ႔ ဆုံးျဖတ္လိုက္

စဥ္းစားမေနနဲ႔ ဆုံးျဖတ္လိုက္
(မင္းစိုးစံ)

လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ေလးဆယ္ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္က က်ဳပ္တို႔ရြာကို လူေတြအေတာ္မ်ားမ်ားလာၿပီးအေျခခ်ၾက တယ္။ အဲဒီတုန္းက အခုေကာ္မူးရာလို႔ေခၚတဲ့ ဝမ္းခါေခတ္ေကာင္းစားတဲ့အခ်ိန္။ ထိုင္းကေန ေမွာင္ခိုကုန္ပစၥည္း ေတြ ဗမာျပည္ထဲသြင္းတဲ့အခ်ိန္ဆိုေတာ့ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္က လာၿပီးစီးပြါးရွာတဲ့ကာလေပါ့။

က်ဳပ္က ဗမာျပည္လို႔ေျပာေတာ့ စစ္အစိုးရဘက္ေတာ္သားေတြက ျမန္မာျပည္လို႔ေခၚမွ်ႀကိဳက္မလားမသိဘူး၊ ဗမာနဲ႔ျမန္မာဆိုတာေလးကို ေရးႀကီးခြင္က်ယ္လုပ္ၿပီး ျမန္မာလို႔ေခၚလ်င္ ယုံၾကည္မႈကိုတည္ေဆာက္ရာေရာက္ တယ္ဆိုတာမ်ိဳး ျမန္မာက အေမရိကန္ကိုေျပာတယ္ဆိုတဲ့ သတင္းေၾကာင့္ပါ။



အဲဒါက်ဳပ္စာအုပ္တအုပ္ထဲမွာ ဖတ္ရတာက ဗမာထက္ျမန္မာကို ပိုႀကိဳက္ရကဲ့အၾကာင္းရွိတယ္။ ဟိုးအလ်င္ တုန္းက ဗမာႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ ဆိုတာကို သုံးသလို ျမမၼာႏိုင္ငံေတာ္ ဆိုတာကိုလည္းသုံးထားတာေတြ႔ရပါတယ္။

အဲဒါ ျမမၼာလို႔သုံးေနရာက ျမန္မာလို႔ေျပာင္းသုံးတာ အဓိပၸါယ္ပိုရွိတယ္ဆိုပါသတဲ့။ ျမမၼာဆိုတာက ျဗမၼာကေန ဆင္းသက္လာတယ္လို႔ အဆိုရွိတာကိုး။ ျဗမၼာဆိုတာက ျမဗၼာ့ပုတၳရျမစ္ကို အစြဲျပဳတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဗမာအစ တေကာင္းကဆိုလားဘာလားေတာ့ က်ဳပ္လည္းမသိဘူး။

အဲဒီျမစ္ရဲ့ အေရွ႕ဘက္ျခမ္းမွာေနတဲ့လူကို ျဗမၼာလို႔ေခၚရာကေန ျမမၼာဆိုတာျဖစ္လာတာဆိုပဲ။ (အတိအက်ေဖၚျပထားေသာ စာရြက္စာတမ္းမေတြ႔မိပါ) အဲဒီလိုနဲ႔ ျမမၼာ=ျမမ္မာ အစား ျမန္မာကိုေရြးလိုက္တာတ့ဲ။

ဗမာေတြဆိုရိုးရွိတယ္မဟုတ္လား ပညတ္သြားရာ ဓါတ္သက္ပါ ဆိုတာေလ၊ အေနာက္တိုင္းသခ်ၤာေဗဒင္ဆိုတဲ့ စာအုပ္တအုပ္မွာလည္း စၾကၤာဝဠာေလာကႀကီးတခုလုံးရွိၿဂိဳလ္မ်ားသည္ တခုႏွင့္တခုဆြဲငင္ထားၾက၏ လည္ ပတ္၏ လ၏ဆြဲငင္အားေၾကာင့္ ကမၻာ့သမုဒၵရာေရမ်က္ႏွာျပင္ အတက္အက်ျဖစ္ေစ၏။

လူတဦးေမြးဖြါးသည့္အခ်ိန္သည္ ၎ပိုင္ဆိုင္ေသာၿဂိဳလ္ျဖစ္ေလရာ ကံၾကမၼာကို အဆိုးအေကာင္းျဖစ္ေစပါ၏။ သို႔ေသာ္ ၎မွည့္ေခၚလိုက္ေသာ အမည္နာမသည္ အထူးအေရးႀကီးလွ၏ အဘယ္ေၾကာင့္ဟူမူ ကမၻာႀကီးတခု လုံးတြင္ လွ်ပ္စီးအသံလႈိင္းမ်ားရွိေနသည္မွာ အားလုံးအသိျဖစ္ပါ၏။ ထိုလွ်ပ္စီးအသံလိႈင္းသည္ ထိုသူကိုလႊမ္းမိုး ၏ ထိုသူကိုအမ်ားတကာက ေခၚဆိုေသာအသံသည္လည္း ထိုသူကို လႊမ္းမိုးေသာေၾကာင့္ နာမည္မွည့္ျခင္း နာ မည္ေျပာင္းျခင္းမ်ားကို ျပဳလုပ္ၾကျခင္းျဖစ္၏။ ေျပာင္းသင့္၏။

အဲလိုေရးထားၿပီး နာမည္ေျပာင္းလိုက္လို႔ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားသြားသူေတြအေၾကာင္း နာမည္ေၾကာင့္ က်ရႈံး သြားရသူေတြအေၾကာင္း ၿပီးေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ့ ငယ္နာမည္ကေနစလို႔ ေမြးေန႔ေမြးရက္ေတြနဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းရဲ့ ေမြးသခၤ်ာ၊နာမည္သခၤ်ာနံပါတ္ေတြကျဖင့္ ဘာညာဆိုၿပီးအတိအက်ကိုတြက္ခ်က္ျပထားတာ။

ေဝါဟာရတၳပကာသနီ က်မ္းထဲမွာဘယ္လိုေရးထားသလဲဆိုေတာ့

မာ ကာရ ႏၱ၌ကား က်န္းမာသည္၊ သန္မာ သည္၊ေမာင့္မာသည္။ လူမ်ိဳးျမမၼာ၊လိမၼာသည္၊သစ္ပင္၏အမည္ ေက်းသား၏အမည္ တမာ၊ ျမစ္၏အမည္ စမာ၊ ကိုယ္၌ေပါက္ေသာ အမာ စေသာေဝါဟာရတို႔ကား မ သက္သက္တည္း။ က်န္းမာ ေမာင့္မာ ဟူေသာဆိုမိန္႔ျခင္း ကား မေပ်ာင္းမညံ့ ခိုင္ခန္႔ျခင္းအနက္တည္း။ ထိုအနက္ကို ေမာင့္မာသည္ မာျမင္းသည္ မာေက်ာသည္ စသည္ ျဖင့္ဆိုမိန္႔ျခင္းျဖစ္၏။ လူမ်ိဳးျမမၼာဟူသည္၌လည္း ျမန္သည္ မာသည္ဟူေသာေဝါဟာရကိုေထာက္လွ်င္ ဤအနက္၎တည္း။

ထိုႏွင့္တူ နသတ္သံကား ပညာထက္ျမန္၊ တတ္ပြန္စကား။ ႏြားလားတတြန္ လ်င္သန္ျမန္လ်က္ တိုင္မွန္သံ ေတာင္ စသည္ျဖင့္ လ်င္ျမန္သည္ဆိုေသာအရာ၌ ထင္၏။
ျမမၼာ ဟူေသာေဝါဟာရသည္လည္း ျမန္သည္ မာသည္ ဟူေသာအေၾကာင္းဂုဏ္ကိုစြဲ၍ ျမန္မာ ဟူေသာ ဆို မိန္႔ျခင္းျဖစ္၏ ဟူေသာစကားေဟာင္းကိုေထာက္လွ်င္ နသတ္ေရးသင့္သည္ျဖစ္၏။ အခ့်ိဳကား ျမမၼာမႏုႆာ ေဝါ ဟရ ႏၱိ၊ ျမမၼဝိသေယ ဌာေန စသည္ျဖင့္ ကလ်ာဏီေက်ာက္စာတြင္ မဆင့္လ်က္ေရးသည္ကိုလိုက္၍ ျမမၼာ ဟု မအကၡရာဆင့္လ်က္ေရးကုန္၏။

ျမန္တယ္ မာတယ္ ဆိုတာကိုသေဘာေတြက်ၿပီး ျမန္မာလို႔ေခၚေစခ်င္ေနတာ။ ဘယ္ေနရာေတြမွာ ျမန္ၿပီး ဘယ္ေနရာေတြမွာ မာေနလဲဆိုတာကိုေတာ့ ျမန္မာေတြရဲ့လုပ္ရပ္က သက္ေသခံေနပါလိမ့္မယ္။ က်ဳပ္ေရးမွာ က တျခား ေရးျဖစ္သြားတာက တမ်ိဳးျဖစ္ေနတယ္။

ဒီလိုဗ်၊ ေစာေစာပိုင္းကေျပာသလို ဗမာျပည္ထဲထိုင္းဘက္က လူသုံးကုန္ပစၥည္းေတြ သြင္းေတာ့က်ဳပ္တို႔ရြာက အဆင္အေျပဆုံးလမ္းေၾကာင္း ျဖစ္ေနတယ္။ က်ဳံဒိုးကေန က်ဳံဒိုးေခ်ာင္းဖ်ား၊ က်ဳံပိုင္း ေနာင္ထပၸံ၊ ေနာင္တပြဲ၊ ကရင္နဘူး၊ ေထာ့ကိုကိုး ျမယာစခန္း(ေစာဘဦးစခန္း) သဲပုံ ေက်ာက္ဖ်ာ၊ ေက်ာက္လုံးႀကီး၊ ခ်ိဳင့္စခန္း၊ လမ္းခြဲ ဝါးေတာင္၊ အဲဒီကေနဆင္းလာလိုက္လ်င္ တိုက္ၾကက္ကုန္း၊ ပ်ဥ္းကတိုးေတာ၊ ေက်ာ္ခို႔၊ ကဲ့ေဝၚ၊ ကြီးေလး၊ ထီး ခ်ာရာ၊ ပူးတလူး၊ အလည္စခန္း၊ေျမနီေတာင္၊ ေကာ္မူးရာ အဲဒီလမ္းေၾကာင္းက အေကာင္းဆုံးပဲ။

အဲဒီတုန္းက ပစၥည္းေတြကို လူနဲ႔ထမ္းပိုးၿပီးသယ္ၾကတာဆိုေတာ့၊ တခ့်ိဳအထမ္းသမားေတြလည္း အဲဒီလမ္း တေလွ်ာက္က ရြာေတြမွာပဲ စားဝတ္ေနေရးအတြက္ေငြရွာၾကတာေပါ့ဗ်ာ။ အခုေခတ္လို ကႀကီး ယပက္လက္ စလုံး ေခတ္မဟုတ္ဘူးေလ။ လူမ်ိဳးလည္းစုံတယ္၊ ဗမာ၊ကရင္၊ မြန္၊ ရခိုင္၊ ကခ်င္၊ ခ်င္း၊ စတဲ့လူမ်ိဳးေတြ စုံလို႔ေပါ့ဗ်ာ။

ကရင္လို႔ေျပာရတာက အေနာက္တိုင္းကရင္(ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚ=ဧရာဝတီတိုင္း)ေတြလည္း ရွိတာကိုဆိုလိုတာပါ။ အဲဒီအေနာက္တိုင္းကလာတဲ့ လူက ဗမာလိုပဲေျပာတယ္၊ ကရင္လိုတခြန္းမွ်မေျပာဘူး။

ဒီလိုနဲ႔ ကရင္စကားတတ္ခ်င္တဲ့ လူေတြ(ကရင္ကလြဲလ်င္) ကရင္စကားသင္ၾကေတာ့ ဗမာအမ်ိဳးသားတေယာက္ ကရင္လိုေျပာတာ သြားသတိရမိတယ္။ ညီေလးေရ ထမင္းစားၿပီးၿပီလားဆိုတာကို ကရင္လိုဘယ္လိုေျပာသလဲ ဆိုၿပီးေမးလာေတာ့ ကရင္လို အင္းေမဝ္ဟွံင္ယုဂ္ဟွ လို႔သင္ေပးတာကို ဘယ္လုိေျပာလိုက္လဲသိလား ေအာင္မင္း ဝမ္းေရာဂါ တဲ့ဗ်ား။

အေနၾကာသြားေတာ့ အဲဒီက ကရင္အမ်ိဳးသမီးနဲ႔ အိမ္ေထာင္က်သြားတယ္၊ အခုဆို ကရင္လိုပဲေျပာတယ္၊ သူ တို႔သားသမီးေတြအားလုံး ဗမာလိုလည္းေျပာတယ္ ကရင္လိုလည္းေျပာတယ္၊ ကရင့္အမ်ိဳးသားနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အခန္းအနားေတြ ရိုးရာပြဲေတြဆို ကေလးေတြကိုၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴပဲ သြားေစသလို အားေပးတယ္။

အဲဒီလိုပဲ ကရင္တိုင္းရင္းသူေတြကို အေပ်ာ္ႀကံၿပီး ေပ်ာက္သြားတဲ့ ဗမာတိုင္းရင္းသားေတြလည္းရွိတာေပါ့ဗ်ာ။ အခ့်ိဳဆို ကေလးတေယာက္နဲ႔ တို႔လို႔တြဲေလာင္း၊ တလင္ကြာေတြ အဲဒီအမ်ိဳးသမီးေတြကေတာ့ ဗမာဆိုတာနဲ႔ အ မႈန္႔ႀကိတ္ပစ္ခ်င္ေနတာ။

ပိုဆိုးတာက ဗမာစစ္အစိုးရတပ္ေတြ ရြာထဲဝင္လာၿပီဆိုတာနဲ႔ ဘီလူးသဘက္ ဝင္သလို ၾကက္ဆြဲ ဘဲဆြဲ ဝက္ပစ္ ဆိတ္ပစ္ လူရိုက္ မတရားက်င့္ မသကၤာလ်င္ သတ္။ အဲလိုဆိုေတာ့ ဗမာလို႔ဆိုတာနဲ႔ အင္မတန္ ယုတ္မာပက္စက္ၿပီး ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲတဲ့ လူ႔တိရိစာၦန္လို႔ သတ္မွတ္လိုက္ၾကေတာ့တာေပါ့။

ကရင္တေယာက္ျဖစ္လို႔ ကရင္လူမ်ိဳးေတြဘက္က တဘက္သတ္နာတာမဟုတ္ဘူး၊ ေတာ္ေတာ္မိုက္ရိုင္းတဲ့ ျမန္ မာစစ္သားေတြဗ်ာ။ လူစိတ္ကိုမရွိတာ။

အဲဒီလိုပဲဗ်သိလား၊ ကရင္တခ့်ိဳအေၾကာင္းေျပာရဦးမယ္၊ ေျပာေတာ့ကရင္တဲ့ အခုထက္ထိ ကရင္လိုတခြန္း မွ်မ ေျပာဘူး၊ အေဖလည္းကရင္ အေမလည္းကရင္ ကေလးေတြကအစ ကရင္လိုမေျပာၾကဘူး၊ ကရင့္ရိုးရာအ ေၾကာင္းသိဘို႔ေနေနသာသာ။ ေခၚလို႔ေတာင္မၾကားဘူး။ ကရင္ဒုံးေလးေတာင္မ က တတ္ဘူး။ သူတို႔ကို ဘာသာေရးက ခြင့္မျပဳလို႔တဲ့။ ေသလိုက္ၾကေတာ့ ေရႊကရင္တို႔ေရ။

ဟုတ္တယ္ဗ်၊ ကရင့္ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈေတြကို အထင္ကရ ပိတ္ပင္တားဆီးတဲ့ ေရႊေတာရြာဆိုတာ တကယ့္သ မိုင္းဝင္ ကရင္ရြာ။ ကရင္လို ထီ့က်ဝ္. လို႔ေခၚတယ္။

ကဲ အဲဒီလိုကရင္မ်ိဳးကို ခင္ဗ်ားတို႔ ကရင္လို႔ေခၚမလား။ သိပ္အစြန္းေရာက္မေနၾကပါနဲ႔ ပညာတတ္ေတြျဖစ္ၿပီး အယူသည္းတာေလာက္ ရြံစရာေကာင္းတာမရွိဘူး။ ဗမာေတြကိုခ်ည္းလက္ညွိဳးမထိုးနဲ႔ ကရင္ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ကရင္ စကားေလးေတာင္ မေျပာခ်င္ေတာ့ဘူးလား။ တိရိစာၦန္ေတြေတာင္မွ် သင္လ်င္တတ္ေသးတာပဲ။ လူပဲဗ်ာ။ မ်ိဳးခ်စ္ စိတ္ကေလးနည္းနည္းေလာက္ ေမြးၾကည့္လိုက္ပါ။ ဘာေၾကာင့္အဲဒီလိုေျပာေနရလဲသိလား။ အေရးႀကီးေနၿပီ ခင္ဗ်ားတတ္ထားတဲ့ပညာနဲ႔ ကရင္လူထုကို ျပန္အက်ိဳးျပဳရေတာ့မယ္ေလ ကရင္လိုမေျပာတတ္လ်င္ ခင္ ဗ်ားတတ္ထားတာေတြကို ဘယ္လိုလုပ္ျပန္သင္ေပးမွာတုန္း။ စဥ္းစားမေနနဲ႔ ဆုံးျဖတ္လိုက္ေတာ့။ ကရင္လိုေျပာ ဘို႔။

က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။
မင္းစိုးစံ
အေဝးေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး

မွတ္ခ်က္။ ။အစိမ္းေရာင္စာလုံးမ်ားသည္ ေဝါဟာရတၳပကာသနီ က်မ္း မွ တိုက္ရိုက္ကူးယူေဖၚျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ထို႔နည္းတူ ေငြစကၠဴပုံမ်ားကို http://www.google,com/images မွ ရယူျခင္းျဖစ္ပါသည္။

0 comments:

Post a Comment