+လာေရာက္ၾကသူမ်ားအားလုံး ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ

+ရင္းႏွီးခ်စ္ၾကည္စြာျဖင့္

+မင္းစိုးစံ(အေဝးေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)

+ရွင္မဟာသီလဝံသ ၏ ကဗ်ာ

+ငါသာငါထက္ မာန္မတက္ႏွင့္

+အထက္ေနမင္း ေလးကြၽန္းခ်ဥ္းလည္း

+မလင္းတိမ္တိုက္ တစ္ကြၽန္းမိုက္၏

+ႏိႈင္းလိုက္သည္သာ ဤအရာကို

+ပညာရွိက သတိရလိ႔မ္။

+(ရွင္မဟာသီလဝံသ)

Tuesday, December 8, 2009

သူယုံၾကည္ရာ

အေျခခံသမားက်င့္ဝတ္လက္စြဲ စာအုပ္ကို ေရးသားတဲ့ ေဒါက္တာ ျမင့္ဦး(GP)ရဲ့
သူယုံၾကည္ရာေလးေတြပါ။

By ; VOA (Burmese Section.)

ကၽြန္ေတာ္က ဒီ ဆရာဝန္တေယာက္ျဖစ္ေနေတာ့ ဆရာဝန္ေတြယုံၾကည္ရမယ့္ဥစၥာ ကၽြန္ေတာ့္မွာ
ရွိပါတယ္။ အဲဒါကဘာလဲဆိုေတာ့ သမားက်င့္ဝတ္သိကၡာေတြေပါ့ေလ ေဆးပညာသိကၡာက်င့္ဝတ္
ဒါကို ဆရာဝန္ေတြဘက္က,လိုက္နာေစာင့္ထိန္းဘို႔ ကၽြန္ေတာ္ယုံၾကည္ပါတယ္၊ဆရာဝန္မွမဟုတ္ပါ
ဘူး ေဆးကုသ,ေပးေနတဲ့လူေတြေပါ့ေလ၊ တိုင္းရင္းေဆးဆရာေတြ၊ တ႐ုတ္ေဆးဆရာေတြ ေနာက္ဆုံး ပေယာဂဆရာေတြပါ အပါအဝင္ေပါ့ဗ်ာ လူနာကိုထိေတြ႔ေနတဲ့လူေတြ ဒီလူေတြအကုန္လုံးဟာ သမား က်င့္ဝတ္သိကၡာကိုေစာင့္ထိန္းမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ေဆးေလာက ေဆးကုသ,ေရးမွာအစြမ္းထက္မယ္၊ ေဆး ေလာက,ႀကီးတခုလုံးတိုးတက္ေကာင္းမြန္လာမယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ယုံၾကည္ပါတယ္။
လူတိုင္းလူတိုင္းမွာ က်င့္ဝတ္သိကၡာဆိုတာရွိပါတယ္၊ သားသမီးဝတ္တို႔၊ မိဘဝတ္တို႔၊ ေနာ္ ဆရာဝတ္တို႔ ေနာက္အႀကီးအကဲဝတ္ေပါ့ေနာ္၊ တိုင္းျပည္အႀကီးအကဲကအစ,သူတို႔ရဲ့ဝတ္ေတြ ဝတၱရားေတြ က်င့္ဝတ္
ေတြ သူတို႔ေစာင့္ထိိန္းမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ေလာက,ႀကီးႀကီးပြါးခ်မ္းသာမယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ယုံၾကည္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ေလာက,နီတိလို႔ေခးတာေပါ့ဗ်ာ၊ ေလာက,မွာရွိတဲ့စည္းကမ္းေတြကို လူတိုင္းလူတိုင္းက,ေစာင့္ ထိန္းၾကရင္ေလာက,ႀကီး ႀကီးပြါးခ်မ္းသာမယ္၊ ဆရာဝန္ေတြအေနနဲ႔က်ေတာ့ ထူးျခားတာတခုက ဒီ သမားက်င့္ဝတ္ေပါ့ေနာ္ လူနာနဲ႔ဆရာဝန္ထိေတြ႔တဲ့အခါမွာ လူနာေတြက ဆရာဝန္ကိုယုံၾကည္ၿပီးသား သူတို႔တေတြကိုက,ဆရာဝန္ကိုယုံၾကည္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ပုံအပ္တာ လုံးဝဥႆုံပုံအပ္ထားတဲ့အတြက္
ေၾကာင့္ သူတို႔ဝွက္ထားတဲ့အတြင္းေရးေတြ ဆရာဝန္ကိုလာၿပီးဖြင့္ေျပာတယ္၊ ဒါတင္မက,ဘူး မ ျမင္ဝံ့
ေဆးဆရာ ဆိုသလို သူတို႔သူမ်ားကိုေပးမျပတဲ့ ကိုယ္အဂၤါအစိပ္အပိုင္းေတြ ဆရာဝန္ေတြကိုလာျပ
တယ္ဗ်။

ဆရာဝန္ေတြကိုလာျပ႐ုံတင္မက,ဘူး၊ ထိေတြ႔ကိုင္တြယ္စမ္းသပ္ခိုင္းတယ္၊ အဲဒီေတာ့ ဆရာဝန္ေတြက ဘာျဖစ္သလဲဆိုေတာ့ ကိုယ့္ကိုယုံၾကည္လာတဲ့လူနာေတြကို္ ျပန္လည္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က သစၥာ
ရွိရမယ္၊
သူတို႔က,တိုင္ပင္လာတဲ့ သူမ်ားတကာကိုေပးမသိတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ က,လွ်ိဳ႕
ဝွက္ေပးထား ရ,မယ္၊ အဲဒီလိုလွ်ိဳ႕ဝွက္ေပးထားႏိုင္မွ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေဆးကုသ,ေရး အစြမ္းထက္မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ယုံၾကည္ပါတယ္။
လွ်ိဳ႕ဝွက္ထားတယ္ဆိုတာ ဘယ္ေလာက္အထိလွ်ိဳ႕ဝွက္ထားရမလဲဆိုလို႔ရွိရင္ သက္ဆိုင္ရာဥပေဒအာ
ဏာနဲ႔ ေဟ့ ဒီလူနာရဲ့အေၾကာင္းကိုေျပာစမ္းပါလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုအတင္းအၾကပ္ေစခိုင္းလာရင္ေတာင္
မွ ဆရာဝန္ေတြဟာ လူနာဘက္ကိုသစၥာရွိၿပီး တခါတည္းကၽြန္ေတာ္ လူနာေသရင္ေသပါေစ၊ ဆရာဝန္ ေသရင္ေသပါေစ ဘယ္ေတာ့မွဖြင့္မေျပာဘူးဆိုတာေလးကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ထိန္းသိမ္းဘို႔လိုအပ္ပါတယ္။ ထိန္းသိမ္းထားဘို႔ သင့္တယ္လို႔လည္းကၽြန္ေတာ္ယုံၾကည္ပါတယ္။
ေနာက္တခ်က္က လူနာေတြကေနၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆရာဝန္ေတြဆီမွာ လာျပၾကတဲ့အခါ ငါဆရာ
ဝန္ပဲ ငါတတ္တယ္ ငါသိတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က အတတ္ပညာကိုေမာင္ပိုင္က်ိဳးၿပီးေတာ့ ေနာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကလူနာကိုအသိမေပးေတာ့ဘူး ဒါမ်ိဳးေတြကၽြန္ေတာ္တို႔လုပ္တာေတြကို မလုပ္သင့္ ဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ယုံၾကည္ပါတယ္။
ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔တတ္ထားတဲ့ပညာရပ္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က,မွ်ေဝေပးရ,မယ္၊ ေရာဂါအေျခ အေနဘယ္လိုရွိသလဲ? ေနာက္ထပ္တိုးတက္လာဘို႔၊ ဆုတ္ယုတ္သြားဘို႔ ဘာေတြျဖစ္ႏိုင္သလဲ? ေငြ ေၾကးဘယ္ေလာက္ကုန္က်မလဲ? ဒီနည္းနဲ႔မရ,ရင္ တျခားဘယ္နည္းနဲ႔ကုလို႔ရ,ေသးသလဲ? ဒါေတြအ
ကုန္လုံးကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က လူနာကိုအသိေပးရမယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔တတ္တဲ့ပညာေတြကို အသိေပးၿပီးေတာ့ လူနာရဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က သေဘာတူညီမႈ ရ,ယူ
ရမယ္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔တတ္သိၿပီးသား အသိပညာေတြကို လူနာေတြကိုမွ်ေဝၿပီးေတာ့ လူနာရဲ့သေဘာ
တူညီမႈရ,မွ သူတို႔ဆီကကၽြန္ေတာ္တို႔ထိေတြ႔ကိုင္တြယ္လို႔ရ,တယ္၊ ကုသ,လို႔ရတယ္၊ လူနာက,မသိပဲနဲ႔ ေမာင္ပိုင္စီးၿပီးကုတာမ်ိဳးေတြ ဒါမ်ိဳးေတြမလုပ္သင့္ဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ယုံၾကည္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္လည္း သူမ်ားတကာကိုေျပာသလို ယုံၾကည္တဲ့အတိုင္းလည္းအဓိဌာန္ရွိၿပီးေတာ့
ေပါ့ေလ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေအာင္ႀကိဳးစားလွ်က္ရွိပါတယ္၊ ဆရာဝန္ဘက္ကလည္းမက,ပါဘူး၊လူနာဘက္ က,လည္းဆရာဝန္ေတြကို အျပန္အလွန္ေလးစားၿပီးေတာ့ဆက္ဆံဘို႔လိုပါတယ္၊ဆရာဝန္ဘက္က, ေတာ့ဘာလဲဆိုရင္ လာျပတဲ့လူနာဟာ လူသားတေယာက္ပါလားဆိုတဲ့စိတ္ဓါတ္နဲ႔ အၾကင္နာဂ႐ုဏာ
တရားေလး ကိုယ္ခ်င္းစာတရားေလးထားၿပီးေတာ့ ကုသ,ေပးဘို႔လိုအပ္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ယုံၾကည္ပါ
တယ္။
လူတိုင္းလူတိုင္းက,ေနၿပီးေတာ့ က်င့္ဝတ္က်င့္စဥ္ကေလးေတြျဖစ္တဲ့ သိကၡာေလးေတြကိုထိန္းသိမ္း ေစာင့္ထိန္းၾကမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံႀကီးဟာ တိုးတက္ႀကီးပြါးၿပီးရင္း ဝေျပာလာပါလိမ့္မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ယုံၾကည္ပါတယ္ခင္ဗ်ား။

VOA ဗမာပိုင္းအစီအစဥ္က ထုတ္လႊင့္တဲ့ သူယုံၾကည္ရာက႑က ေဒါက္တာျမင့္ဦး (GP)ရဲ့ေျပာျပခ်က္
ေတြကို နားေထာင္ၿပီး တင္ျပထားတာျဖစ္ပါတယ္။

အားလုံးရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ။

မင္းစုိးစံ
အေဝးေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး

0 comments:

Post a Comment