+လာေရာက္ၾကသူမ်ားအားလုံး ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ

+ရင္းႏွီးခ်စ္ၾကည္စြာျဖင့္

+မင္းစိုးစံ(အေဝးေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)

+ရွင္မဟာသီလဝံသ ၏ ကဗ်ာ

+ငါသာငါထက္ မာန္မတက္ႏွင့္

+အထက္ေနမင္း ေလးကြၽန္းခ်ဥ္းလည္း

+မလင္းတိမ္တိုက္ တစ္ကြၽန္းမိုက္၏

+ႏိႈင္းလိုက္သည္သာ ဤအရာကို

+ပညာရွိက သတိရလိ႔မ္။

+(ရွင္မဟာသီလဝံသ)

Wednesday, December 30, 2009

ဘဝအျမင္အာ႐ုဏ္ ထင္ရွားရွင္းလင္းၾကပါေစ

ဘဝအျမင္အာ႐ုဏ္ ထင္ရွားရွင္းလင္းၾကပါေစ
(မင္းစိုးစံ)

“ခင္ဗ်ားရဲ့ ဘယ္ဘက္မ်က္လုံးကို ဒါေလးနဲ႔ပိတ္ထားၿပီး ေမးေစ့ကိုဒီတန္းေလးေပၚတင္ထားပါ၊ နဖူးကိုလည္း အေပၚတန္းနဲ႔ ကပ္ထားပါ၊ ၿပီးရင္ ညာဘက္မ်က္လုံးနဲ႔ အဲဒီအဝိုင္းေလးကို စိုက္ၾကည့္ေနပါ၊ ၾကက္ေျခခတ္
ေနရာကို တည့္တည့္ ၾကည့္ၿပီး အလင္းေရာင္ျမင္တိုင္း ေဟာဒီခလုတ္ကိုႏွိပ္ပါ၊ မ်က္လုံးတဘက္ကို သုံးမိ
နစ္ၾကာမွာျဖစ္ပါတယ္။ သုံးမိနစ္အတြင္း မ်က္လုံးေညာင္းလို႔ နားခ်င္ရင္နားႏုိင္ပါတယ္၊ အဲဒါနဲ႔ပတ္သက္
လို႔ ဘာမ်ားေမးစရာရွိပါသလဲ”

မ်က္လုံးအထူးကုေဆးခန္းတြင္းမွ ဆရာဝန္အကူ၏ ရွင္းလင္းေျပာၾကားခ်က္မ်ားျဖစ္သည္။
အျမင္အာ႐ုဏ္ခ့်ိဳတဲ့ သူတို႔အေနျဖင့္ မျဖစ္မေနအခ်ိန္မွီကာကြယ္ကုသ,ေရးသည္ အလြန္အေရးႀကီး
လွပါ၏။

“ေမးစရာဘာတခုမွ မရွိပါဘူး”
“အိုေက ဒီက,စမ္းသပ္မႈေတြၿပီးတာနဲ႔ ဆရာဝန္အခန္းကိုသြားၾကတာေပါ့”

မ်က္လုံးတဘက္ကို ပိတ္ၿပီး က်န္တဘက္ျဖင့္အဝိုင္းေလးအတြင္းသို႔ ၾကည့္လိုက္ရာတြင္ အစိမ္းႏုေရာင္နီး
ပါးရွိ သည့္ၾကက္ေျခခတ္ပုံသ႑န္ကိုေတြ႔လိုက္ရ၏။ တီးတိ ဟူေသာအသံၾကားလိုက္တိုင္း အလင္းေရာင္
အစက္ကေလးေပၚလာ၏၊ တေနရာတည္းတြင္ေတာ့မဟုတ္၊ အေရွ႕အေနာက္ေတာင္ေျမာက္ အရပ္ရွစ္ မ်က္ႏွာအရပ္ဆယ္ မ်က္ႏွာတို႔တြင္တခ်က္ၿပီးတခ်က္လင္းလက္ေပၚထြက္လာသျဖင့္ အလင္းေရာင္အ
စက္ကေလးကိုျမင္တိုင္း ခလုတ္ကို ႏွိပ္ရ၏။
ဆရာဝန္အခန္းသို႔ေရာက္သြားေသာအခါ ေခတ္မွီပစၥည္းကိရိယာမ်ားတပ္ဆင္ထားသည့္ အခန္းတြင္း
သို႔ေရာက္ သြားသည္မွာ အာကာသ,သို႔ပ်ံသန္းမည့္လြန္းပ်ံယာဥ္အတြင္းေရာက္သြားသကယ့္သို႔ ခံစား
လိုက္ရ၏၊ လြန္းပ်ံ ယာဥ္ကို တခါဘူးမွ်မျမင္ဘူးပါ၊ ေနရာတက်႐ႈတ္ေထြးေနသည္ကို တင္စားလိုက္ျခင္း
ျဖစ္သည္။

“ခင္ဗ်ားရဲ့မ်က္ႏွာကို ေမာ့ထားပါ၊ မ်က္စဥ္းခပ္မယ္၊ မ်က္ႏွာက်က္ကိုေမာ့ၾကည့္ပါ၊ ဟုတ္ၿပီ”

ဆရာဝန္သည္ မ်က္လုံးႏွစ္ဘက္စလုံးကို မ်က္စဥ္းခပ္ၿပီးေနာက္ မ်က္ရည္မ်ားသုတ္ပစ္ရန္ စကၠဴလွမ္းေပး
ပါ သည္။ ေရွ႕တည့္တည့္တြင္ရွိသည့္ စာလုံးမ်ားေပၚေနေသာ မွန္ကိုၾကည့္ခိုင္းၿပီးမ်က္လုံးကို အရာဝတၳဳ
တခုျဖင့္ စမ္းသပ္ေနပါ၏။
“ေရွ႕တည့္တည့္ကိုၾကည့္ေနပါ၊မ်က္လုံးကိုေရြ႕လ်ားျခင္းမရွိေစပါနဲ႔”

မ်က္လုံးအတြင္းသို႔ တခုခုျဖင့္ထိုးမိသည္ကိုသိလိုက္သည္ သို႔ေသာ္နာက်င္ထိရွသည့္ေဝဒနာမ်ိဳးေတာ့မ
ဟုတ္၊ အျမင္အာ႐ုဏ္တြင္ Computer Screen ကိုလက္ျဖင့္ထိုးလိုက္ပါက,အရည္တခုခုျပန္႔သြားသည့္ပုံစံ
မ်ိဳးျမင္ရ,ျခင္း ျဖစ္သည္။

“အိုေက… ခင္ဗ်ားမ်က္လုံးမွာ ေရတိမ္ျဖစ္ခ်င္ေနတဲ့ပုံစံမ်ိဳးျဖစ္ေနတယ္၊ အဲဒီေတာ့ အခုေပးလိုက္တဲ့ ေဆး
ရည္ ကိုညဘက္အိပ္ရာဝင္ကာနီးတိုင္း မ်က္စဥ္းခပ္ေပးပါ၊ ေနာက္ႏွစ္ပါတ္ၾကာရင္ျပန္လာခဲ့ပါ၊ မ်က္စဥ္း ခပ္ရဲ့သားနဲ႔ အေျခအေနက မေကာင္းဘူးဆိုရင္ စားေဆးေပးပါ့မယ္၊ ဘာမ်ားေမးစရာရွိပါသလဲ”

ဆရာဝန္သည္ ေဆးမွတ္တမ္းမ်ားကိုေရးေနရင္းမွ လွမ္းေမးလိုက္ေသာေၾကာင့္ စာေရးသူက,သိခ်င္သည္
ကိုျပန္ေမးလိုက္ပါသည္။

“ဟုတ္ကဲ့ ေရတိမ္မျဖစ္ေအာင္ မ်က္လုံးကို ဘယ္လိုဂ႐ုစိုက္ရမလဲဆိုတာ သိခ်င္ပါတယ္”

“ခင္ဗ်ားမွာ အသက္အရြယ္က နည္းနည္းစကားေျပာလာၿပီိဆိုေတာ့ Multivitamin ေဆးေတြစားဘို႔
လိုပါတယ္၊ ေနာက္တခုကေတာ့ မ်က္လုံးကိုသိပ္ၿပီးေတာ့ အလုပ္မေပးပါနဲ႔၊ အထူးသျဖင့္ Computer
Screen ေရွ႕မွာအၾကာႀကီးထိုင္အလုပ္လုပ္တာမ်ိဳး ေရွာင္ၾကဥ္ႏိုင္ရင္ ပိုသင့္ေတာ္ေကာင္းမြန္ပါလိမ့္မယ္၊ ဘာမ်ားေမးစရာရွိပါေသးလဲ”

စာေရးသူက ဘာမွေမးျမန္းစရာမရွိေၾကာင္း ျပန္လည္ေျပာဆိုလုိက္ပါသည္။ ဆရာဝန္က
“ေကာင္းၿပီေလ ေနာက္ႏွစ္ပတ္အတြင္းေတြ႔ႏိုင္ဘို႔အတြက္ Appointment ယူလိုက္ပါ၊ ေကာင္းေသာ
ေန႔ျဖစ္ပါ ေစ”

ေဆးခန္းအျပင္ဘက္တြင္ ႏွင္းမ်ားသူ႔ထက္ငါအလုအယက္ ၿပိဳဆင္းေနၾက၏၊ အျမင္အာ႐ုဏ္သည္ အလြန္
အေရးႀကီးသည္ဟုဆိုခ်င္ပါ၏၊ အျမင္အာ႐ုဏ္ ခ့်ိဳတဲ့ပါက ကြဲကြဲျပားျပားထင္ထင္ရွားရွား မျမင္ႏိုင္သည့္အ
တြက္ ဆုံး႐ႈံးနစ္နာမႈ၊ မွားယြင္းသည့္အမွတ္သညာေၾကာင့္လြဲမွားသည့္ အျမင္မ်ားျဖစ္ေပၚလာႏိုင္သည့္အ
တြက္ မိမိကိုယ္တိုင္ကိုသာမက မိမိႏွင့္ပတ္သက္သူမ်ားအေပၚ၌လည္း မေကာင္းသည့္ အက်ိဳးဆက္မ်ား ျဖစ္ေပၚသက္ေရာက္ေစမည္ျဖစ္၏။
ဤကားလူတေယာက္၏ သဘာဝအျမင္အာ႐ုဏ္သာျဖစ္ပါ၏၊ ဘဝအျမင္ခ့်ိဳတဲ့မည္ဆိုပါက မည္သည့္အ
တိုင္းအတာအထိ တာသြားမည္ဆိုသည္ကို စဥ္းစားေတြးေတာၾကည့္လိုက္ေသာအခါတြင္မူ သင္ခဏ္းစာ ယူစရာမ်ား အမ်ားအျပားရွိသည္ကို ေတြ႔ရမည္ျဖစ္ပါ၏။
အထူးသျဖင့္ အရြယ္ေရာက္ၿပီးသည့္ ကရင္လူငယ္ေမာင္မယ္မ်ား ဘဝအျမင္ခ့်ိဳတဲ့မႈေၾကာင့္ မိမိဘဝသာမ
က,လူမႈေရး၊ အမ်ိဳးသားေရးတို႔တြင္ နစ္နာဆုံး႐ႈံးရ,ပုံမ်ားကို အနည္းငယ္တင္ျပလိုပါသည္။

ကရင္ဒုကၡသည္စခန္းတခုမွ ျဖစ္ရပ္မွန္တခုကို စ,တင္ေရးျပလိုပါသည္။
ကရင္အမ်ိဳးသမီးငယ္ေလးအခ့်ိဳသည္ မိမိဘဝအတြက္ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္က်ီးလန္႔စာစားရပ္တည္ေနၾကရ,
သျဖင့္ အားကိုးရာကိုရွာၾကသည့္အခါ အနီးစပ္ဆုံးထိုင္းအမ်ိဳးသားမ်ားကိုေရြးခ်ယ္ၾက၏၊ အခ့်ိဳမယား
ငယ္ဘဝ၊ အခ့်ိဳ အေပ်ာ္မယားဘဝ၊ အခ့်ိဳကံေကာင္းေထာက္မ,၍ အတည္တက်ကိုယ့္အိုးကိုယ့္အိမ္ႏွင့္ ဘဝကိုထူေထာင္ၾကရ,ေသာ္လည္း အခြင့္အေရးျပည့္ျပည့္ဝ,ဝ,ရ,ရွိၾကသည္မဟုတ္။
ဥပမာ ထိုင္း(ပီးမိုင္)ႏွစ္သစ္ကူးပါက ကရင္အမ်ိဳးသမီးသည္ ထိုင္းတို႔၏ဓေလ့ထုံးစံအတိုင္း လိုက္လုပ္ၾက
ရ,ေသာ္လည္း ကရင္(ဏိင္းထင္းသင့္)ႏွစ္သစ္ကူးပါက ထိုင္းအမ်ိဳးသားအေနျဖင့္ တစုံတရာအသိအမွတ္
ျပဳရန္မဆိုထားႏွင့္ ဇနီးျဖစ္သူကို ကရင့္ႏွစ္သစ္ကူးအခန္းအနားသို႔ပင္ တက္ခြင့္မျပဳေခ်။

ဘဝေရွ႕ေရးအတြက္ တတိယႏိုင္ငံသို႔သြားခြင့္ႀကံဳေသာအခါတြင္မူ ခင္ပြန္းသည္က,ထိုင္းအမ်ိဳးသားျဖစ္
ေနသျဖင့္ အခြင့္အေရးမ်ားဆုံ႐ႈံးကုန္၏။ မိဘႏွင့္ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမ,မ်ား တတိယႏိုင္ငံသို႔ထြက္သြား
သည့္အခါ မိဘေမာင္ဘြားမ်ားကိုလြမ္းဆြတ္သတိရ,ျခင္းမ်ားျဖင့္ ထိုင္းတြင္က်န္ရစ္ခဲ့ရ,ရွာသည့္ အျဖစ္မ်ားရွိသကယ့္သို႔၊ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ တိတ္တဆိတ္ တတိယႏိုင္ငံသို႔ မိဘမ်ားႏွင့္အတူ လုိက္လာခဲ့ေသာ အိမ္ေထာင္သည္ကရင္အမ်ိဳးသမီးတဦးသည္ သားႏွင့္သမီးႏွစ္ဥိီးအနက္ သမီးကို ဘ
ခင္ျဖစ္သူ ထိုင္းအမ်ိဳးသားထံ၌ ထားရစ္ခဲ့၍ သားကိုတတိယႏိုင္ငံသို႔ ေခၚလာခဲ့၏။
သားငယ္သမီးငယ္ႏွင့္ခြဲခြါေနထိုင္ရ,ေသာမိခင္တဦးသည္၎ မိခင္ႏွင့္ခြဲခြါေနထိုင္ရ,ေသာလူမမယ္
ကေလးငယ္တို႔သည္၎ ညီမ,ငယ္ႏွင့္ခြဲခြါရေသာအစ္ကိုျဖစ္သူသည္၎ ေမာင္ငယ္ႏွင့္ခြဲခါြရသည့္ အစ္မ,ျဖစ္သူသည္၎ ထိုထိုေသာပုဂၢိဳလ္တို႔၏ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ခံစား ခ်က္မ်ားမည္သို႔ရွိမည္ဆိုသည္
ကို စာဖတ္သူတို႔အေနျဖင့္ ခံစားနားလည္လိမ့္မည္ဟုထင္ပါသည္။

ထပ္မံ၍ မနီလြိဳင္ျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ားစခန္းအတြင္းမွ ျဖစ္ရပ္မွန္တခုကို ေရးျပလိုပါသည္။
မနီလြိဳင္ျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ားစခန္းကို ထန္းဟင္ဒုကၡသည္စခန္းအနီးသို႔ေျပာင္းေရႊ႕ရန္ ျပင္ဆင္စိုင္း
ျပင္းေနေသာအခ်ိန္ကာလ,ျဖစ္ပါသည္။
၈.၈.၈၈ ေက်ာင္းသားတဦး စာေရးသူထံသို႔ေရာက္လာၿပီး ဤသို႔ဆိုလွာပါ၏

“ခင္ဗ်ားတို႔ကို ကူညီပါရ,ေစ၊ ခင္ဗ်ားဝမ္းကြဲမ,ေလးကို က်ဳပ္နဲ႔လက္ထပ္ေပးလိုက္ပါ၊ ဟန္ေဆာင္လင္မယား
ေပါ့ တတိယႏိုင္ငံကိုေရာက္တာနဲ႔ သူ႔လမ္းသူသြား က်ဳပ္လမ္းက်ဳပ္သြားေပါ့ဗ်ာ၊ အေရးႀကီးတာက သူ႔အေန
နဲ႔ ထန္းဟင္ကိုေျပာင္းသြားတဲ့အထဲမွာ ပါမသြားဘို႔အေရးႀကီးတယ္”

“က်ဳပ္က ဗမာဆိုေတာ့ ခင္ဗ်ားသေဘာမတူႏိုင္ဘူးဆိုတာက်ဳပ္သိပါတယ္၊ က်ဳပ္တို႔ဗမာေတြက ခင္ဗ်ားတို႔ တိုင္းရင္း သားေတြအေပၚမွာ ႏွစ္ပရိေစၦဒမ်ားစြာ အႏိုင္က်င့္လာခဲ့တာဆိုေတာ့ ျပန္လည္ေပးဆပ္တဲ့အေနနဲ႔ အခုလို လာေျပာတာပါ”

တတ္လည္းတတ္ႏိုင္ပါ့ ကိုေရႊဗမာရယ္၊ ဒီအေျပာေလးေတြနဲ႔ပဲ ခင္ဗ်ားတို႔စားလာတာ အံခြေနၿပီမဟုတ္
လား၊ ႐ိုးသားတာေကာင္းပါတယ္၊ အ,တာမေကာင္းဘူးဆိုေတာ့ က်ဳပ္႐ိုးသားပါရ,ေစ၊ မအ,ပါရေစနဲ႔။

“ခင္ဗ်ားတို႔ မိသားစုက တတိယႏိုင္ငံကို မၾကာခင္ထြက္သြားၾကေတာ့မွာမဟုတ္လား UN မေအာင္ေသး
တဲ့ ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ့ဝမ္းကြဲမေလးကို တေယာက္ေယာက္နဲ႔ ေနရာခ်ထားေပးခဲ့ပါ၊ ဒါမွသူ႔ဘဝအတြက္ လုံၿခံဳ စိတ္ခ်ရ,မွာေပါ့ ခင္ဗ်ားက ကရင္ဆိုေတာ့ ဗမာေတြမဟုတ္တဲ့ အျခားကရင္တေယာက္ေယာက္နဲ႔ လက္ထပ္ထားေပးသင့္တယ္၊ နယ္စပ္ကိုေရာက္သြားရင္ အေျခအေနေတြက ဘယ္လိုေတြျဖစ္လာမလဲ
ဆိုတာ ခင္ဗ်ားသိႏိုင္မွာမဟုတ္ဘူး”

ထိုအခါစာေရးသူသည္ ထိုသူကို ခပ္စိမ္းစိမ္းၾကည့္လိုက္ၿပီး

“က်ဳပ္က ကရင္ျဖစ္လို႔ က်ဳပ္ရဲ့ ဝမ္းကြဲညီမ,ကို ဗမာနဲ႔မယူရ,ဘူးဆိုတဲ့ စည္းမ်ဥ္းေတြသတ္မွတ္ထားတာ
မရွိဘူး၊ သူဟာ အရြယ္ေရာက္ၿပီးသူတေယာက္ျဖစ္သလို သူ႔မွာကိုယ္ပိုင္ဆုံးျဖတ္ခြင့္အျပည့္ရွိတယ္၊ ကရင္နဲ႔ေပးစားလို႔ေကာ ကရင္တုိင္းေကာင္းတယ္လို႔ ထင္သလား၊ ဗမာတိုင္းက,လည္း ဆိုးေပေနတာ မဟုတ္ဘူး၊သူႀကိဳက္လို႔က,ေတာ့ ဘယ္လိုလူမ်ိဳးပဲျဖစ္ျဖစ္ သူယူမွာပဲ၊ ခင္ဗ်ားကို သူလက္မခံႏိုင္တာက ခင္ဗ်ားနဲ႔သူ႔ရဲ့အပိုင္းပဲ၊ က်ဳပ္က,ဗမာ ကိုမယူရ,ဘူးလို႔ အမိန္႔ထုတ္ထားတာမဟုတ္ဘူး၊ ထုတ္လို႔လည္းမ
ရ,ဘူး”

ထိုသူ ျပန္သြား၏၊ ေစာ္ကားသည္လား? ေစတနာလား? ဆိုသည္ကိုေတာ့ စာေရးသူမေဝခြဲတတ္၊
သို႔ေသာ္ ကရင္မ,ေလးတဦးခမ်ာ ဗမာေက်ာင္းသားတဦးကို လူႀကီးမ်ားသေဘာတူသျဖင့္မလႊဲမေရွာင္
သာပဲ လက္ထပ္ယူလိုက္ရ,သည့္အျဖစ္အပ်က္တခု မနီလြိဳင္ျမန္မာေက်ာင္းသားစခန္း၌ ရွိခဲ့ဘူးပါ၏။
၁၉၉၈ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း UNHCR (Bangkok) တြင္ UN လာေလွ်ာက္သူမ်ား အထူးတင္းၾကပ္ခံလာရ,
ေသာအခ်ိန္ျဖစ္ပါ၏၊ ၁၉၉၀ခုႏွစ္က UN ေအာင္ထားသူမ်ားကို UN မွ Camp သြင္းေသာအခါ ၎တို႔ ႏွင့္အတူေနထိုင္ေသာ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ားအခက္ႀကံဳေသာကာလ,ဟုဆိုႏိုင္၏။
ထို႔ေၾကာင့္နီးစပ္ရာ UN ေအာင္ထားသူမ်ားႏွင့္ မိမိတို႔ ၏ ႏွမ,သားခ်င္းမ်ားကို အလ်ဥ္စလိုေနရာခ်ေပး
ၾကေလ၏။

ထို႔အတူစာေရးသူ၏ ညီမ,ဝမ္းကြဲသည္လည္း မွီခိုသူအျဖစ္စာရင္းသြင္းျခင္းမျပဳႏိုင္သျဖင့္ သူမ,၏ ကိုယ္
ေရးရာဇဝင္ျဖင့္ UN ေလွ်ာက္တင္ရာတြင္ Reject အျဖစ္သတ္မွတ္ျခင္းခံရ,ေသာေၾကာင့္ သူမ,၏ဘဝ ေရွ႕ေရးမွာ မေရမရာမေသမျခာျဖစ္ေနရ,ျခင္းျဖစ္သည္။
ေနာက္ထပ္တဦးေရာက္လာျပန္ပါ၏၊ အသက္အရြယ္အားျဖင့္ အနည္းငယ္ရ,ေနၿပီျဖစ္ၿပီး အေသာက္
အစားကို ဖက္တြယ္ေနသူတဦးျဖစ္ပါ၏၊ စာေရးသူ၏အိမ္ေပၚသို႔ တက္လာၿပီး ခ်ဥ္စုတ္စုတ္အနံ႔မ်ားျဖင့္ ဤသို႔ဆိုပါ၏။

“ဟိုဒင္းဗ်ာ ခင္ဗ်ားဝမ္းကြဲညီမ,ေလးကို ကၽြန္ေတာ္ေမတၱာရွိတယ္ဗ်ာ၊ ခင္ဗ်ားသေဘာတူမယ္ဆိုရင္
ကၽြန္ေတာ္ လူႀကီးစုံရာနဲ႔ လာေတာင္းပါ့မယ္”
ေဒါသ,အႀကီးအက်ယ္ထြက္မိေသာ္လည္း စိတ္ကိုအတတ္ႏိုင္ဆုံးထိန္းကာ အသံကိုအခ်ိဳသာဆုံးထား၍ ျပန္လည္ေျပာဆိုလႊတ္လိုက္ရ,သည္။

ထိုစဥ္အခါက စာေရးသူအေနျဖင့္ ျပႆနာတရပ္ကို အလြယ္နည္းျဖင့္ေျဖရွင္းခဲ့မိမည္ဆိုပါလွ်င္ မည္သို႔
မည္ပုံ ျဖစ္လာမည္ကိုမသိေသာ္လည္း ေနာင္တ,တရားမ်ားအႀကိမ္ႀကိမ္ရ,ေနမည္မွာေသျခာလွသည္၊အ
ဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ စာေရးသူ၏ညီမ,ဝမ္းကြဲသည္ တတိယႏိုင္ငံသို႔ UNHCR အစီအစဥ္ျဖင့္စိတ္ခ်မ္း
ခ်မ္းသာသာျဖင့္ ေရာက္ရွိေနၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါ၏။

မနီလြိဳင္ျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ားစခန္းအတြင္းမွ သက္ဆိုင္သူႏွစ္ဘက္လူႀကီးမ်ားစီစဥ္ေပးမႈေၾကာင့္ အိမ္ ေထာင္သည္ျဖစ္ခဲ့ရ,ရွာေသာ ကရင္အမ်ိဳးသမီးသည္ တတိယႏိုင္ငံသို႔ေရာက္လာခဲ့ရ,ေသာ္လည္း သူမ,၏ဘဝသက္တာတြင္ တပါးသူ၏အကူအညီကိုယူခဲ့ရ,သည္ ဆိုသည့္အရိပ္သည္ မည္သည့္နည္း
ႏွင့္မွ် ေပ်ာက္ပ်က္သြားႏိုင္လိမ့္မည္မဟုတ္၊ တိုက္ဆိုင္မႈမ်ားျဖစ္ေပၚလာတိုင္း တႏု႔ံႏုံ႔ခံစားေနရ,မည္
သာျဖစ္၏။
အထူးသျဖင့္ ဗမာစကားပုံအရ, လင္နဲ႔မယား လွ်ာနဲ႔သြား ဆိုသည့္အတိုင္း အေၾကာင္းတစုံတရာေၾကာင့္ အေခ်အတင္စကားေျပာၾကရ,သည့္အခါ ထိုမေျပာပ,ေလာက္ေသာ၊ အခ်င္းအရာေလးသည္ သူမ,အ
တြက္ အျပင္းထန္ဆုံး႐ိုက္ခ်က္တခုျဖစ္ေနမည္သာျဖစ္ပါ၏။

စာေရးသူသည္ ႏွင္းပြင့္မ်ားကပ္ညိေနသည့္ တပ္ထားေသာမ်က္မွန္ကိုခၽြတ္ကာ အဝတ္စ,ျဖင့္သုတ္ပစ္
လိုက္ပါ သည္၊ တလက္စ,တည္းေတြးေတာရင္း ရင္ထဲတီးတိုးေရရြတ္ေနမိသည္မွာ အရြယ္ေရာက္သူ ကရင္အမ်ိဳးသမီး မ်ား ဘဝကိုမွန္မွန္ကန္ကန္ျမင္ႏိုင္ၾကပါေစ ဟူ၍ျဖစ္ပါေတာ့သည္။

မင္းစိုးစံ
အေဝးေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး

0 comments:

Post a Comment